Tvätta bilen på statoil - Lacken repades!

Underdog
24 augusti 2013 · 170 Inlägg

Tvättade bilen igår kväll på statoil, är en 520i e60.. Båda hörnen på stötfångaren fram syns det tydliga repor... Skulle inte brytt mig om det var en skrotbil, det sura är att jag köpte bilen för 1månad sedan...

När jag hämtade ut personalen för att fråga vad man kan göra vid sånna händelser svara hon att chefen tar dom besluten och hon kommer på plats måndag morgon...

Någon här som råkat ut för liknande? Vad fick ni för svar från "chefen"?

Ser ut som att en polering får bort det, men saknar kunskapen och vill inte betala 1-2tusen till när man nyss lagt 100tusen redan hmm

Senast redigerat av Underdog (24 augusti 2013)

dasboot
24 augusti 2013 · 441 Inlägg

Är lite svårt, men är man super rädd om bilen så kör man en borstlös tvätt på okq8 eller tvättar bilen själv....

LeafBox Lat Perfektionist
24 augusti 2013 · 6 359 Inlägg

Varför skulle man någonsin automat-tvätta en bil man är rädd om? Flera år gamla torra borstar som är full med smuts och sniglar.
Det tar typ 30minuter att tvätta bilen hemma eller i gör-det-själv hallen, och så slipper man lämna in bilen på Ditec varje gång.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 augusti 2013 · 14 077 Inlägg

Underdog skrev:
Tvättade bilen igår kväll på statoil, är en 520i e60.. Båda hörnen på stötfångaren fram syns det tydliga repor... Skulle inte brytt mig om det var en skrotbil, det sura är att jag köpte bilen för 1v sedan...

När jag hämtade ut personalen för att fråga vad man kan göra vid sånna händelser svara hon att chefen tar dom besluten och hon kommer på plats måndag morgon...

Någon här som råkat ut för liknande? Vad fick ni för svar från "chefen"?

Ser ut som att en polering får bort det, men saknar kunskapen och vill inte betala 1-2tusen till när man nyss lagt 100tusen redan hmm

Hur kan du bevisa att dessa repor kom just i denna automattvätt??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 augusti 2013 · 14 077 Inlägg

LeafBox skrev:
Varför skulle man någonsin automat-tvätta en bil man är rädd om? Flera år gamla torra borstar som är full med smuts och sniglar.
Det tar typ 30minuter att tvätta bilen hemma eller i gör-det-själv hallen, och så slipper man lämna in bilen på Ditec varje gång.

Bruksbilen och firmabilen går genom automattvätten....inga andra bilar!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Underdog
24 augusti 2013 · 170 Inlägg

Vet att de va dumt å köra in den i automaten, skulle på bröllop och bilen va full med mygg.. Hade inte många val. Har kvitto på nylackad front 3 dar efter ja köpte bilen. Alltså ca 25 dar sedan lackades fronten om, så Aa det går att bevisa att den va hel, men lite svårare att visa att det uppkom i tvätten...

Nico-the-kid
24 augusti 2013 · 509 Inlägg

Du köpte bilen för 1 vecka sen, 3 dagar efter lackades fronten om= 25 dagar sen?
Ska man inte vänta med att maskintvätta flera månader efter lackering?

Underdog
24 augusti 2013 · 170 Inlägg

Oj, ska stå ja köpte för en månad sedan :s va fel de kan bli...
Å att man ska vänta med maskintvätt har jag inte hört tyvärr :S

Senast redigerat av Underdog (24 augusti 2013)

Henrik-N
24 augusti 2013 · 450 Inlägg

Underdog skrev:
Tvättade bilen igår kväll på statoil, är en 520i e60.. Båda hörnen på stötfångaren fram syns det tydliga repor... Skulle inte brytt mig om det var en skrotbil, det sura är att jag köpte bilen för 1månad sedan...

När jag hämtade ut personalen för att fråga vad man kan göra vid sånna händelser svara hon att chefen tar dom besluten och hon kommer på plats måndag morgon...

Någon här som råkat ut för liknande? Vad fick ni för svar från "chefen"?

Ser ut som att en polering får bort det, men saknar kunskapen och vill inte betala 1-2tusen till när man nyss lagt 100tusen redan hmm

Tror inte chefen på Statoil bryr sig om att du nyligen köpt bilen och "inte vill" betala mera.
Bilägande kostar, ibland får man själv betala för sina misstag och kan inte alltid belasta en annan.
Som så redan sagts. Är du rädd om bilen tvätta själv eller va beredd på skador som kan bli i deras tvättar.

Senast redigerat av Henrik-N (24 augusti 2013)

Underdog
24 augusti 2013 · 170 Inlägg

Misstag å misstag, har dom en biltvätt känns det som att dom borde ha nån försäkring? Ja menar - biltvätten trashar din bil - Du får skylla dig själv?(Ja tänker worst case scenario) Känns inte logiskt..

Senast redigerat av Underdog (24 augusti 2013)

it_mutt Avstängd
24 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

Underdog skrev:
Misstag å misstag, har dom en biltvätt känns det som att dom borde ha nån försäkring? Ja menar - biltvätten trashar din bil - Du får skylla dig själv?(Ja tänker worst case scenario) Känns inte logiskt..

Det känns inte logiskt att köra en bil som är delvis nylackad i en maskintvätt mindre än en månad efter lackning heller.

Har av "mina lackerare" t.o.m. fått order om att inte handtvätta efter den tiden ens.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
zemet
24 augusti 2013 · 4 047 Inlägg

Dom där tvättarna är ju helt värdelösa dessutom. När jag körde igenom firmabilen där sist så försvann inte ens alla mygg och flugor ifrån fronten.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Hilmer
24 augusti 2013 · 1 789 Inlägg

zemet skrev:
Dom där tvättarna är ju helt värdelösa dessutom. När jag körde igenom firmabilen där sist så försvann inte ens alla mygg och flugor ifrån fronten.

Tvätta lite oftare kanske!? wink
Faktum är att man måste förbereda med lite "bug-off" innan, likaså med avfettning på vintern för att få ett någorlunda resultat i en automattvätt. Automattvätt är ju endast en nödlösning, för att få en bil ordentligt ren får man lägga ner några timmar själv.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 augusti 2013 · 14 077 Inlägg

Hilmer skrev:

zemet skrev:
Dom där tvättarna är ju helt värdelösa dessutom. När jag körde igenom firmabilen där sist så försvann inte ens alla mygg och flugor ifrån fronten.

Tvätta lite oftare kanske!? wink
Faktum är att man måste förbereda med lite "bug-off" innan, likaså med avfettning på vintern för att få ett någorlunda resultat i en automattvätt. Automattvätt är ju endast en nödlösning, för att få en bil ordentligt ren får man lägga ner några timmar själv.

På jobbet så tvättar vi i Easywash och jag har för mig att det står att man inte får drälla med avfettning innan man kör in i tvätten. Alla flugor brukar inte försvinna fast jag tvättar ung. en gång i veckan ibland. Det blir också lite fettfläckar kvar på karossen(var dom kommer ifrån vet jag inte).

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zemet
24 augusti 2013 · 4 047 Inlägg

Hilmer skrev:

zemet skrev:
Dom där tvättarna är ju helt värdelösa dessutom. När jag körde igenom firmabilen där sist så försvann inte ens alla mygg och flugor ifrån fronten.

Tvätta lite oftare kanske!? wink
Faktum är att man måste förbereda med lite "bug-off" innan, likaså med avfettning på vintern för att få ett någorlunda resultat i en automattvätt. Automattvätt är ju endast en nödlösning, för att få en bil ordentligt ren får man lägga ner några timmar själv.

Detta var en caddy, inga komplicerade former med andra ord. Tvätten lämnade dessutom kvar en del damm!

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
KHRacing
24 augusti 2013 ·

Åk tillbaka NU & se till att få ett intyg på att du verkligen var där IDAg o att personalen såg skadan. annars lär de ju säga att du inte ens var där typ ?

it_mutt Avstängd
24 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

KHRacing skrev:
Åk tillbaka NU & se till att få ett intyg på att du verkligen var där IDAg o att personalen såg skadan. annars lär de ju säga att du inte ens var där typ ?

Fast han var ju där igår wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
ekelund88
24 augusti 2013 · 2 656 Inlägg

Underdog skrev:
Vet att de va dumt å köra in den i automaten, skulle på bröllop och bilen va full med mygg.. Hade inte många val. Har kvitto på nylackad front 3 dar efter ja köpte bilen. Alltså ca 25 dar sedan lackades fronten om, så Aa det går att bevisa att den va hel, men lite svårare att visa att det uppkom i tvätten...

usch bmw har som rek att du överhuvudtaget inte ska tvätta med bilshampo och avfettning efter omlack då deras lack är väldigt mjuk det är som max diskmedel som gäller så de åker du nog själv på om du tvättat den i tvätten

Digital_Kicker
24 augusti 2013 · 3 721 Inlägg

Det värsta man kan göra mot en bil, automattvätt... Och i dom kommer aldrig att erkänna att det är deras "nya" borstar som gjort det på bilen. Dom bytar ju borstarna ofta som det heter i dom flesta fallen.

A-Dahlgren Dahlgren
24 augusti 2013 · 450 Inlägg

ekelund88 skrev:

Underdog skrev:
Vet att de va dumt å köra in den i automaten, skulle på bröllop och bilen va full med mygg.. Hade inte många val. Har kvitto på nylackad front 3 dar efter ja köpte bilen. Alltså ca 25 dar sedan lackades fronten om, så Aa det går att bevisa att den va hel, men lite svårare att visa att det uppkom i tvätten...

usch bmw har som rek att du överhuvudtaget inte ska tvätta med bilshampo och avfettning efter omlack då deras lack är väldigt mjuk det är som max diskmedel som gäller så de åker du nog själv på om du tvättat den i tvätten

Vill man ha en väldigt matt lack så kör man med diskmedel..
Hejdå lackskydd osv.
Välkommen poleringsmaskin.

Kör aldrig bilar i maskintvätt.
Blir ju ALDRIG rent.
Man måste ju ändå tvätta bilen för hand efter maskintvätten.
Spola av länkarmar.
Tvätta bort asfalt och flugor.
Nummerplåtar.
Under dörrar och vid instegslister.
tvätta under vinge och en massa massa andra ställen som maskinen missar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang