Volvo 855 t5 2,0 går konstigt efter motortvätt

volvoalex
29 augusti 2013 · 83 Inlägg

tjenare smile

har nu en 855 t5 2,0 -94 som ja gjorde en motortvätt på i tisdags. o den startade som den skulle efter tvätten, men när ja skulle åka hem från jobbet i onsdags så gick inte bilen som den skulle, de lät som att den gick på 4 burkar men då kollade ja så att alla stift hade gnista o de hade dom, men felet återstår. fick också låna en lmm av en polare som hade samma nr som min men de funkade inte. så idag byte ja tändstift o kollade så att rotorn o fördelar lock såg okej ut och de gjorde dom. men felet är kvar hmm så ja kollade felkoderna med av blinkfunktionen o fick fram felkod 2-2-5 o de visar sig vare luftkonditioneringen tryckgivare fel aktig lr saknas?

men har de med att bilen inte går som den gick innan ja motortvättade motorn?

PlumCrazy
29 augusti 2013 · 881 Inlägg

Fuktiga och otäta tändkablar?

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
volvoalex
29 augusti 2013 · 83 Inlägg

PlumCrazy skrev:
Fuktiga och otäta tändkablar?

dom är täta o ingen fukt på, för locket över tändkablarna satt kvar när ja tvättade motorn, men tror du att de kan va nån spridare som har gett upp lr krånglar?

PlumCrazy
29 augusti 2013 · 881 Inlägg

När min gick skit efter motortvätt så berodde det på att det var lite vatten runt stiften som sedan for ner i cylindern när jag kollade stiften. Men ja, det kan ju vara en spridare i ditt fall som jäklas, fuktig kontakt. smile

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
volvoalex
29 augusti 2013 · 83 Inlägg

PlumCrazy skrev:
När min gick skit efter motortvätt så berodde det på att det var lite vatten runt stiften som sedan for ner i cylindern när jag kollade stiften. Men ja, det kan ju vara en spridare i ditt fall som jäklas, fuktig kontakt. smile

okej får går ner o kolla en snabbis smile

MaulinR93
29 augusti 2013 · 97 Inlägg

Kåpan släpper igenom en hel del vatten. Motortvättade min och slarvade och kollade inte innan om det kommit in nåt vatten där, var fullt med vatten i fyran och femmans tändstiftshål, så min gick piss. tongue Bytte tändkablar och efter det går den som en klocka. Hädanefter kollar jag alltid tändstiftshålen vid motortvätt smile

Senast redigerat av MaulinR93 (29 augusti 2013)

Volvo V70 2.5 "Blue-Ray" (1998)
volvoalex
29 augusti 2013 · 83 Inlägg

MaulinR93 skrev:
Kåpan släpper igenom en hel del vatten. Motortvättade min och slarvade och kollade inte innan om det kommit in nåt vatten där, var fullt med vatten i fyran och femmans tändstiftshål, så min gick piss. tongue Bytte tändkablar och efter det går den som en klocka. Hädanefter kollar jag alltid tändstiftshålen vid motortvätt smile

de va inget vatten alls i mina hålsmile men de är om tändkablarna har tagit stryk så får nog köpa nya på lördag smile

MaulinR93
29 augusti 2013 · 97 Inlägg

volvoalex skrev:

MaulinR93 skrev:
Kåpan släpper igenom en hel del vatten. Motortvättade min och slarvade och kollade inte innan om det kommit in nåt vatten där, var fullt med vatten i fyran och femmans tändstiftshål, så min gick piss. tongue Bytte tändkablar och efter det går den som en klocka. Hädanefter kollar jag alltid tändstiftshålen vid motortvätt smile

de va inget vatten alls i mina hålsmile men de är om tändkablarna har tagit stryk så får nog köpa nya på lördag smile

Prova med ett par andra innan om du har möjlighet så vet du ju, det är ju gratis. smile

Volvo V70 2.5 "Blue-Ray" (1998)
volvoalex
29 augusti 2013 · 83 Inlägg

MaulinR93 skrev:

volvoalex skrev:

MaulinR93 skrev:
Kåpan släpper igenom en hel del vatten. Motortvättade min och slarvade och kollade inte innan om det kommit in nåt vatten där, var fullt med vatten i fyran och femmans tändstiftshål, så min gick piss. tongue Bytte tändkablar och efter det går den som en klocka. Hädanefter kollar jag alltid tändstiftshålen vid motortvätt smile

de va inget vatten alls i mina hålsmile men de är om tändkablarna har tagit stryk så får nog köpa nya på lördag smile

Prova med ett par andra innan om du har möjlighet så vet du ju, det är ju gratis. smile

gjorde de med ifrån morsans 850 men de funkade inte heller:(

volvoalex
1 september 2013 · 83 Inlägg

Har hittat felet o de va ett litet hål som ja inte såg på en av tändkablarna o sen så tog ja bort felkoderna som var o nu går bilen som den ska smile

PlumCrazy
1 september 2013 · 881 Inlägg

Bra det. smile

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang