Eu vill spärra hastigheten

jh-hindersson OVERBOOSTED
3 september 2013 · 852 Inlägg

Ja skulle aldrig sätta in en sådan i min bil... EU kan dra åt h...... Med sina 'regler'

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893
Toyota Supra mkiv "OVERBOOST v2" (1996)
Volvo 940 "15900mil" (1992)
Mickius
3 september 2013 · 4 670 Inlägg

Min bil lär de aldrig någonsin sitta sådant skit i big_smile

matteeee Ingen himmel är så blå som min
3 september 2013 · 2 972 Inlägg

Då blir bilarna som alla lastbilar som har 90-spärr. Vissa kör i 90, andra i 89 o nån i 88... O sen kan vi ligga där o köra om varann med minimal hastighetsskillnad, och sen smäller det på alla 2+1-vägar när det blir en fil. Fantastiskt smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Digital_Kicker
3 september 2013 · 3 721 Inlägg

Hahahahaha. Kommer aldrig att fungera. Ni behöver inte vara oroliga smile

Pierre_r Lastbilsmekaniker
3 september 2013 · 729 Inlägg

Undrar bara när dom ska införa färdskrivare i alla personbilar och samma stenhårda regler för kör och vilotider som lastbilar har.....

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 september 2013 · 14 077 Inlägg

Ja, herre gud!!!!! Det finns visst massor av byråkrater som håller på med dumheter. Jag gjorde vad jag kunde för att hålla oss utanför EU men inte fan hjälpte det!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
patrikke
3 september 2013 · 1 749 Inlägg

Slipper man ju fortkörningsavgifter smile

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
pim_pim
3 september 2013 ·

Skulle finnas nåt system som slår "av" bilarna på 30 och 50 km/h sträckorna. Så att bilen inte går fortare just där.
Eller något liknade, bara en idé..

Evildan
3 september 2013 ·

Undrar hur många liv som skulle sparas per år om detta infördes?
Förmodligen många unga orutinerade förares liv och garanterat ett antal fotgängares när någon sladdande vettvilling tappar kontrollen och mejar ned några på trottoaren.
Tänk vad skönt o slippa dessa dårar som kör 70km/h förbi skolor trots att hastigheten är satt till 30km/h.
Tänk vad bra att dessa "jag körde för fort, blir jag av med kortet nu?" trådar skulle tunnas ur radikalt och ni hade era kort kvar.
Tänk vad bra om detta inte skulle behövas utan folk körde efter sin förmåga istället.

Den pubertala "breställ och dikeskörningstråden" skulle förmodligen dö ut wink

plankan
3 september 2013 ·

Lär väl tyvärr inte fungerar i praktiken.

Varför inte bara låta oss som sköter oss få vara ifred -
dom som torskar med fortkörning kan få ha det skit i sina bilar tongue

Senast redigerat av plankan (3 september 2013)

Transporter89
3 september 2013 · 957 Inlägg

Kan tänka mig att det blir  bara störe trafik köger  mer olyckor för folk vill köra om varanda men det går ej osv.   En sån grej i trafiken= katastrof

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Fredde_Vette JaG
3 september 2013 · 785 Inlägg

Man kan absolut INTE köra ihjäl sig i 120 km/h så det e ju en lyyyyysande ide! Bra tänkt där.

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
dasboot
3 september 2013 · 441 Inlägg

Bättre att låta alla över 60år att åka buss istället....

joakim89
3 september 2013 · 1 265 Inlägg

Vid skolor och på stan och sådär skulle va bra 30 och 50väg men annars bara irriterande

Slayerkiller
3 september 2013 · 109 Inlägg

Att EU jävlas med precis allt och alla och lägger ner tid och pengar på skitsaker är väl ingen nyhet, men deras dumhet upphör aldrig att förvåna. Har dom ens tänkt på att det aldrig skulle fungera i praktiken?

Sen att man använder argumentet "vi vill minska olyckorna" varje gång man kommer med regleringar i trafiken börjar bli tröttsamt nu, som nått slags försvar till att då är det okej med vafan som helst. Ligger lika mkt sanning i det som "vi vill stoppa terrorister" genom att övervaka allt och alla på internet. "Ett samhälle som ger upp lite frihet för att vinna lite säkerhet, förtjänar varken eller och kommer att förlora bägge."

Vill man verkligen få ner olyckorna så finns det andra saker dom göra, UTAN att sänka hastigheten eller sätta upp fartkameror.

Audi S3 "Sportback" (2009)
A-Dahlgren Dahlgren
3 september 2013 · 450 Inlägg

Tycker synd om corvette,viper lambo  audi rs osv.. vem fan vill köpa bilar för runt miljonen som går i 120 smile
Dock kommer det aldrig funka.
Finns vägar runt allt!

Den som uppfinner en programvara som går förbi detta system kommer tjäna pengar.
Eller så blir det så enkelt som att mappa om bilen..
köra med ppc.. en mapp för bes och en för gata.
eller köra med ett annat sprut.

Men snart kommer väll satelliter bevaka vägarna och ta kort på våra reg plåtar när vi gasar för mycket.
Sedan får man bot på posten.
Eller så skickas en varning ut till polisen.

Senast redigerat av A-Dahlgren (3 september 2013)

SEpaket
3 september 2013 · 199 Inlägg

Det enda jag kan anmärka på är att det förmodligen skulle åligga bilisten att betala för utrustningen. Det känns lite sådär för mig. "Betala 20 000 eller så blir bilen olaglig". Hur skall man hantera veteranbilar? Frågorna är många.

Däremot slipper jag gärna alla lobotomerade idioter som gör idiotomkörningar i 150 knyck på 70-väg. Riskerar både sitt eget liv och andras. Jag kommer bli jävligt ansatt för det här, rent utav hatad, men det finns faktiskt en anledning till att vi inte har fri fart. Hastighetsgräsen är avpassad efter vägens kapacitet och inte satt där för att djävlas med någon. Okej, jag kan förstå 130 på motorvägen, men att blåsa på för glatta livet på en landsväg med 70-skylt är så korkat att jag har svårt att finna ord för det. Eller för den delen 70 utanför skola.

Värst är alla som sätter upp skyltar hemma i villaområdet där det står "Lekande Barn - Kör sakta" men så fort BMWn är utanför det egna området så gäller inte 30-skylten längre. Som om andras barn inte är så viktiga.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
3 september 2013 · 1 163 Inlägg

patrikke skrev:
Slipper man ju fortkörningsavgifter smile

Då höjer dem ju skatterna ännu mer tongue

~Andy~
it_mutt Avstängd
3 september 2013 · 10 388 Inlägg

Andyy90 skrev:

patrikke skrev:
Slipper man ju fortkörningsavgifter smile

Då höjer dem ju skatterna ännu mer tongue

Det har nog framgått att du tycker det nu efter tre gånger wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang