Biltemas vattenpump till volvo 850

thorsens
3 september 2013 · 92 Inlägg

hej! nån som har bra eller dåliga erfarenheter av biltemas vattenpump till volvo 850 (passar till flera andra volvomodeller också). skall byta kamrem och vattenpump snart, så jag är tacksam för svar. mvh classe

Mickius
3 september 2013 · 4 670 Inlägg

Nu har jag inte testat biltemas utan kör endast Volvo originaldelar. Och kände att varför snåla på en sådan sak när du kan köpa en kompletts sats hos volvo för en ok summa enligt mig. Komplett kamremsbyte kostade 3600kr med arbete och kamrem/vattenpump

thorsens
3 september 2013 · 92 Inlägg

hej igen! har redan köpt en vattenpump från biltema, så därför ville jag veta om någon använt biltemas pump. mvh classe

dawwe ...has left the building...
3 september 2013 · 4 474 Inlägg

Jag kan väl knappast ha tur varje gång jag handlar från Biltema (hjullager, bromsskivor, kamremssats, vpump osv) men hittills har produkterna hållt bra, inga strul. Vattenpumpen i min bruxis (VW) kommer från Biltema, dryga 6500 mil and still going strong.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
XeptiQ Whatever :)
3 september 2013 · 1 652 Inlägg

Många tror ju att Biltemas bildelar är skit, men det är det inte, visst finns en och annat måndags x men har aldrig haft problem med vattenpumpar eller kamremssats. Dock bussningar..

Men till tp, testa, om den skulle skära eller vad nu som kan hända så har du garanti på pumpen och händer de något mer får biltema så skadorna.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Lazurblau_Metallic
3 september 2013 · 127 Inlägg

det är ju rätt surt att byta vatten pumpen på 850 eftersom den går vi kamremen

thorsens
3 september 2013 · 92 Inlägg

hej! det är inte surt!!! eftersom jag skall byta både kamrem och vp, samt löphjul till drivremmen. annars är det nog surt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang