Ang försäkringar

SpeedFirE ICA-nisse
7 november 2006 · 143 Inlägg

Det är inte så enormt dyrt som alla tror att ha bilen på sig själv även om man är ung. Ring runt till en massa olika försäkringsbolag och hör vad dom erbjuder för premiär. Det finns t.o.m. försäkringsbolag som har riktat in sig på just unga förare, och kan erbjuda en premie som är 1/3 av IF och dom andra stora bolagen...

KarlNilsson Örebroare i exil
7 november 2006 · 970 Inlägg

Enda kravet är väl egentligen att bilägare och försäkringstagaren måste vara samma person. Och så länge hon bor hemma ska det inte vara några problem.

lite OT: Vet när jag skulle försäkra min Saab (19 år och precis flyttat hemifrån), ringde upp till IF och frågade vad det kunde kosta. Mannen jag talade med skrattade lite, sen sa han att det är lika bra du skriver över bilen på någon förälder och låter denne stå som försäkringstagare. 25 000 om året hade det kostat mig annars...

Hej FRA!
Pi Just another freak in the freak kingdom
7 november 2006 · 378 Inlägg

Kolla upp aktsam försäkringar dom brukar vara grymt billiga.. Och så volvia är ett bra alternativ. Enligt dom så får tex min mor stå som ägare och ha bilen försäkrad medans jag använder den (bor inte ens på samma adress). Enda bolaget jag hört det ifrån.. Men som det sas tidigare i tråden. Begär skriftligt bevis på att det är så (om du tar den försäkringen).


*Edit* Såg att man måste vara över 24 år på aktsam..

Senast redigerat av Pi (7 november 2006)

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
Greatsnyggo saabtok
7 november 2006 · 1 306 Inlägg

Ett tips om billigt försäkringsbolag är  Dina försäkringar i hälsingland   bet hälften så myket som  va de skulle ha på aktsam ...

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Greatsnyggo saabtok
7 november 2006 · 1 306 Inlägg

Ett tips om billigt försäkringsbolag är  Dina försäkringar i hälsingland   bet hälften så myket som  va de skulle ha på aktsam ...

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
civic Naturally Aspiranted
7 november 2006 · 543 Inlägg

En kompis ringde och sa
"Jag ska försäkra en bil, men jag är inte den huvudsakliga ägaren av fordonet"
"Inga problem, självrisken ökar med 1000 kr om det skulle hända något"

Asså jag stod som ägare och han försäkrade MIN bil i SITT namn.

aly
8 november 2006 · 84 Inlägg

jag försäkra min bil för 5 dar sen.. kostade 11,200 kr  yikes .. asså ärligt talat. det är MKT för en student som jag :S men men.. orka med allt crap man får liksom om man krokar med bilen o det är försäktrat på pappas namn..

Sharky
8 november 2006 · 10 287 Inlägg

Det är ju en sak om man inte har råd , bor hemma, och måste ha bil ändå för att tex ta sig till sitt nya jobb. Men när man väl börjar tjäna egna pengar och fortfarande bor (billigt) hemma så är det nog ganska vettigt att sätta förskringen på sig själv så att bonusen går upp till den dag man flyttar till eget och får mera utgifter.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang