Har bilprovningen tagit fram hårdhandskarna ?

dolitte Avstängd
13 september 2013 · 4 Inlägg

höhöhöhö va roligt da,,,,

fan vi ni e töntiga o lever upp till konstiga besiktninghstekniker och konstiga kommentarer från polisen etc....

väx upp vetja.



Thunderbird88 skrev:
Jag besiktade min Thunderbird i somras.
Jag hinkade av kompressor remmen så den jäveln inte ligger och skiker som en stucken gris under huven och körde dit.
Kvinnan klarade INTE av att köra den kan jag lova er. Eftersom jag hade hinkat av kompressor remmen så fick bilen suga luft igenom kompressorn osv så den vart lite tjurig, men verkligen inte svår. Hon hade problem som fan så jag sa åt henne att vänster bromsa och möta upp med gasen och bara vara bestämd.
Hon gjorde det, blev rädd och fick kärringstopp med bilen, en automatare big_smile Gång på gång. Trodde jag inte ens skulle ha batteri kvar i bilen innan hon ens rullade en meter. Till slut så fick jag köra in den i hallen för hon gav upp.
Upp med bilfan på lyften och hon börjar kolla allting. Klagar lite smått på glapp i hjulen men det viftade jag bort från dom snabbt med att jag precis hade stoppat ihop det och inte efterdragit lagret. Det köpte dom, iofs så var det ju sant också.
Sen kommer en annan besiktningskille in i bilden och ska kolla under bilen. Tar fram hammaren (på en renoverad bil?!?!) och ska leta rost. Jag säger åt honom att han inte kommer hitta något. Han säger att han ska kolla utsatta ställen och jag säger till skarpt att dom utsatta ställen är tamefan fixade och at than ska lägga av.
Dom sänker den sakta och jäveln börjar gå och knacka på tröskellådorna med knogarna. Jag frågar vad han håller på med och han säger att han letar rost. Jag halvskriker att bilfan är renoverad för 1½ år sedan och det finns inte ett jävla skit på bilen. Han lägger av och jag tänker för mig själv att kan man inte riktigt förvänta sig rost på en bil som är i väldigt fint skick..
Hur som helst, nu kommer det jag fann roligt big_smile
Tjejen skulle kolla under motorhuven. Noterar inte alls att batteriet ligger i skuffen och att en kompressor sitter där istället utan hon kollar otroligt noga runt mitt insug (??) ungefär som att hon ska putsa på mina spridare. Så nära med nästan var hon och nosade som fan runt insuget. Till slut så godkänner hon den och när hon printar ut besiktnings protokollet så frågar hon hur många hästar den har och jag svarar "Den är helt original, precis som ni vill höra wink"

Jag vettefan om dom är så värst smarta på bilprovningen i ärlighetens namn...

Bästa var dock när jag och min kompis besiktade hans BMW E34 M5. Rätt vassa kammar på dom original, tomgången är lite såhär små trevlig och ojämn som det ska vara smile
Besiktningsgubben säger i slutet av besiktningen när den är godkänd "Förresten, du har en trasig kolv i motorn". Jag säger bara "Öh... jasså? Det har han?" och får svaret "Ja, det är därför den går så dåligt på tomgång" big_smile
Dessa grabbar alltså big_smile

Evildan
13 september 2013 ·

Det förekommer konstiga, töntiga och juvenila kommentarer närmare än hos bilprovningen kan jag se, och för guds skull se till att lära dig formulera en förståelig mening innan du går ut grundskolan.

dolitte skrev:
höhöhöhö va roligt da,,,,

fan vi ni e töntiga o lever upp till konstiga besiktninghstekniker och konstiga kommentarer från polisen etc....

väx upp vetja.



Thunderbird88 skrev:
Jag besiktade min Thunderbird i somras.
Jag hinkade av kompressor remmen så den jäveln inte ligger och skiker som en stucken gris under huven och körde dit.
Kvinnan klarade INTE av att köra den kan jag lova er. Eftersom jag hade hinkat av kompressor remmen så fick bilen suga luft igenom kompressorn osv så den vart lite tjurig, men verkligen inte svår. Hon hade problem som fan så jag sa åt henne att vänster bromsa och möta upp med gasen och bara vara bestämd.
Hon gjorde det, blev rädd och fick kärringstopp med bilen, en automatare big_smile Gång på gång. Trodde jag inte ens skulle ha batteri kvar i bilen innan hon ens rullade en meter. Till slut så fick jag köra in den i hallen för hon gav upp.
Upp med bilfan på lyften och hon börjar kolla allting. Klagar lite smått på glapp i hjulen men det viftade jag bort från dom snabbt med att jag precis hade stoppat ihop det och inte efterdragit lagret. Det köpte dom, iofs så var det ju sant också.
Sen kommer en annan besiktningskille in i bilden och ska kolla under bilen. Tar fram hammaren (på en renoverad bil?!?!) och ska leta rost. Jag säger åt honom att han inte kommer hitta något. Han säger att han ska kolla utsatta ställen och jag säger till skarpt att dom utsatta ställen är tamefan fixade och at than ska lägga av.
Dom sänker den sakta och jäveln börjar gå och knacka på tröskellådorna med knogarna. Jag frågar vad han håller på med och han säger att han letar rost. Jag halvskriker att bilfan är renoverad för 1½ år sedan och det finns inte ett jävla skit på bilen. Han lägger av och jag tänker för mig själv att kan man inte riktigt förvänta sig rost på en bil som är i väldigt fint skick..
Hur som helst, nu kommer det jag fann roligt big_smile
Tjejen skulle kolla under motorhuven. Noterar inte alls att batteriet ligger i skuffen och att en kompressor sitter där istället utan hon kollar otroligt noga runt mitt insug (??) ungefär som att hon ska putsa på mina spridare. Så nära med nästan var hon och nosade som fan runt insuget. Till slut så godkänner hon den och när hon printar ut besiktnings protokollet så frågar hon hur många hästar den har och jag svarar "Den är helt original, precis som ni vill höra wink"

Jag vettefan om dom är så värst smarta på bilprovningen i ärlighetens namn...

Bästa var dock när jag och min kompis besiktade hans BMW E34 M5. Rätt vassa kammar på dom original, tomgången är lite såhär små trevlig och ojämn som det ska vara smile
Besiktningsgubben säger i slutet av besiktningen när den är godkänd "Förresten, du har en trasig kolv i motorn". Jag säger bara "Öh... jasså? Det har han?" och får svaret "Ja, det är därför den går så dåligt på tomgång" big_smile
Dessa grabbar alltså big_smile

dolitte Avstängd
13 september 2013 · 4 Inlägg

ja gå ut din grund skola först jäkla tönt unge du e asså.

sälj din fjolliga elbil o köp nåt roligt, på min skola finns ingen sån där ljudlös tönt bil heller.......

Evildan skrev:
Det förekommer konstiga, töntiga och juvenila kommentarer närmare än hos bilprovningen kan jag se, och för guds skull se till att lära dig formulera en förståelig mening innan du går ut grundskolan.

dolitte skrev:
höhöhöhö va roligt da,,,,

fan vi ni e töntiga o lever upp till konstiga besiktninghstekniker och konstiga kommentarer från polisen etc....

väx upp vetja.



Thunderbird88 skrev:
Jag besiktade min Thunderbird i somras.
Jag hinkade av kompressor remmen så den jäveln inte ligger och skiker som en stucken gris under huven och körde dit.
Kvinnan klarade INTE av att köra den kan jag lova er. Eftersom jag hade hinkat av kompressor remmen så fick bilen suga luft igenom kompressorn osv så den vart lite tjurig, men verkligen inte svår. Hon hade problem som fan så jag sa åt henne att vänster bromsa och möta upp med gasen och bara vara bestämd.
Hon gjorde det, blev rädd och fick kärringstopp med bilen, en automatare big_smile Gång på gång. Trodde jag inte ens skulle ha batteri kvar i bilen innan hon ens rullade en meter. Till slut så fick jag köra in den i hallen för hon gav upp.
Upp med bilfan på lyften och hon börjar kolla allting. Klagar lite smått på glapp i hjulen men det viftade jag bort från dom snabbt med att jag precis hade stoppat ihop det och inte efterdragit lagret. Det köpte dom, iofs så var det ju sant också.
Sen kommer en annan besiktningskille in i bilden och ska kolla under bilen. Tar fram hammaren (på en renoverad bil?!?!) och ska leta rost. Jag säger åt honom att han inte kommer hitta något. Han säger att han ska kolla utsatta ställen och jag säger till skarpt att dom utsatta ställen är tamefan fixade och at than ska lägga av.
Dom sänker den sakta och jäveln börjar gå och knacka på tröskellådorna med knogarna. Jag frågar vad han håller på med och han säger att han letar rost. Jag halvskriker att bilfan är renoverad för 1½ år sedan och det finns inte ett jävla skit på bilen. Han lägger av och jag tänker för mig själv att kan man inte riktigt förvänta sig rost på en bil som är i väldigt fint skick..
Hur som helst, nu kommer det jag fann roligt big_smile
Tjejen skulle kolla under motorhuven. Noterar inte alls att batteriet ligger i skuffen och att en kompressor sitter där istället utan hon kollar otroligt noga runt mitt insug (??) ungefär som att hon ska putsa på mina spridare. Så nära med nästan var hon och nosade som fan runt insuget. Till slut så godkänner hon den och när hon printar ut besiktnings protokollet så frågar hon hur många hästar den har och jag svarar "Den är helt original, precis som ni vill höra wink"

Jag vettefan om dom är så värst smarta på bilprovningen i ärlighetens namn...

Bästa var dock när jag och min kompis besiktade hans BMW E34 M5. Rätt vassa kammar på dom original, tomgången är lite såhär små trevlig och ojämn som det ska vara smile
Besiktningsgubben säger i slutet av besiktningen när den är godkänd "Förresten, du har en trasig kolv i motorn". Jag säger bara "Öh... jasså? Det har han?" och får svaret "Ja, det är därför den går så dåligt på tomgång" big_smile
Dessa grabbar alltså big_smile

simlar
13 september 2013 · 5 526 Inlägg

fredriq skrev:

simlar skrev:

fredriq skrev:

Ett (för bilprovningen) optimalt lambdavärde är 1,00 dvs helt rätt blandningsförhållande mellan bränsle och luft.
lambda över 1.00 = magert blandning
lambda under 1.00 = fet blandning

Jo men nu finns det ju "leanburn" motorer och dylikt bland nyare bilar och dem brukar ha lambda mellan 1,00-1,10 på låglast. Kanske till och med högre lambda i vissa fall, bara för att få bilarna att dra så lite soppa som möjligt.

Men lambda 1,00 är ju optimalt blandningsförhållande det är helt rätt men det är inte alltid det som biltillverkaren specat att den ska ha på låglast. Finns som sagt "leanburn"-motorer.

Som du ser skrev jag inom parentes "för bilprovningen" optimalt lambdavärde, en leanburn går väl dock på lambda 1.00 på tomgång eftersom det inte direkt går åt så mycket bränsle vid obelastad motor så den behöver vara bränslesnål även då?

Jag vet faktiskt inte, som sagt inte allt för insatt i lenaburn-motorerna. Däremot vet jag att bilar med leanburn-motor har högre lambda-värde än normalt som gränsvärde.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Evildan
13 september 2013 ·

Jag förtydligar mig istället, du tillför ingenting i tråden, du är otrevlig, du använder ett ikke önskvärt språk, du har en tråkig attityd i ditt sätt att skriva.
Jag förutspår att om du fortsätter på det här viset blir ditt konto kortlivat.

dolitte skrev:
ja gå ut din grund skola först jäkla tönt unge du e asså.

sälj din fjolliga elbil o köp nåt roligt, på min skola finns ingen sån där ljudlös tönt bil heller.......

Evildan skrev:
Det förekommer konstiga, töntiga och juvenila kommentarer närmare än hos bilprovningen kan jag se, och för guds skull se till att lära dig formulera en förståelig mening innan du går ut grundskolan.

dolitte skrev:
höhöhöhö va roligt da,,,,

fan vi ni e töntiga o lever upp till konstiga besiktninghstekniker och konstiga kommentarer från polisen etc....

väx upp vetja.




Seth
13 september 2013 · 3 354 Inlägg

Evildan skrev:
Jag förtydligar mig istället, du tillför ingenting i tråden, du är otrevlig, du använder ett ikke önskvärt språk, du har en tråkig attityd i ditt sätt att skriva.
Jag förutspår att om du fortsätter på det här viset blir ditt konto kortlivat.

dolitte skrev:
ja gå ut din grund skola först jäkla tönt unge du e asså.

sälj din fjolliga elbil o köp nåt roligt, på min skola finns ingen sån där ljudlös tönt bil heller.......

Evildan skrev:
Det förekommer konstiga, töntiga och juvenila kommentarer närmare än hos bilprovningen kan jag se, och för guds skull se till att lära dig formulera en förståelig mening innan du går ut grundskolan.


Räcker med att kolla vad denna skrivit i andra trådar. Antingen en insnöad person eller trollvarning

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
dawwe ...has left the building...
13 september 2013 · 4 474 Inlägg

hangman skrev:
lambda 1.03 var ju inget bra....klassiskt fall av etanol i tanken då åker lambdan upp och co ner...

Sorry Hangman...Inget etanol i tanken, bara V-power. Jag fuskar ALDRIG. 1.03 är ett BRA lambda värde, mätningen tog ungefär 20 sek för alla värdena...Lambda började på ca 1.05 direkt när han gasade upp o sjönk stadigt neråt, vid 1.029 nånting så var han nöjd, hade han hållt kvar runt 2500 rpm säg 10-12 sek till hade lambda förmodligen varit 1.01 eller 1... O för din info: Lambda hos bilprovningen är ett BERÄKNAT värde. En bil med HELKNASIGT lambdavärde kan mycket väl ha PERFEKT lambda enligt motorstyrningen...Tänk på att du kan ha luftläck efter lambdasonden o det kommer göra att lambdan blir högre än tillåtet...

Etanol i tanken funkar INTE INTE. HC brukar dra iväg, men man kan väl knappast säg att ett HC värde på 8 är högt, eller vad säger du Hangman som kan detta såååååå bra?

Senast redigerat av dawwe (13 september 2013)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
dawwe ...has left the building...
13 september 2013 · 4 474 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Men vafan 260 eller 264 grader är ju ingenting yikes Om du snackar lyft så har ju inte ens ventilerna lyfts ifrån säterna ju tongue Jag har 532 i lyft på insug på min och jag tycker den är på tok för snäll big_smile

Durationen är 260 eller 264 grader...Lyft runt 11 mm har jag för mig... Tjongar man i tex en 280 graders Schrick kam med runt 12.5 mm i lyft så kan man om man har otur få lite problem med avgasvärdena, sägs det...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
xXSammy
13 september 2013 · 6 577 Inlägg

Spiike skrev:
Det är därför man besiktar på carspect lr något annat ställe, bilprovningen har blivit stört hårda och gnälliga, visst bilen ska funka och vara säker, men dom har blivit lite väl extrema

Ju fler fel som passerar bilprovningen desto bättre! Viktigaste är ju att bilen får köras med fast den skulle vara trafikfarlig.

Lite glapp i bussningar, lysande "onödig" säkerhetsutrustning och rostiga bromsar/bromsrör är väl okej?

De/Dem
astrakalle VVS-Montör
13 september 2013 · 231 Inlägg

Passar på att fråga, om nu bilbesiktningen skulle sabba ens bil, vem står då för skadorna, syftar på när dom hamrar efter rost, eller kör ner bilen i ett broms prov för snabbt så den slår i, ja vad som?

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
dawwe ...has left the building...
13 september 2013 · 4 474 Inlägg

Öh...om de "sabbar" bilen när de hamrar efter rost där det ÄR rost så får du laga snällt...Samma sak om de "bromsar sönder" ett bromsrör eller en bromsslang....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
astrakalle VVS-Montör
13 september 2013 · 231 Inlägg

dawwe skrev:
Öh...om de "sabbar" bilen när de hamrar efter rost där det ÄR rost så får du laga snällt...Samma sak om de "bromsar sönder" ett bromsrör eller en bromsslang....

Ok jo det förstår jag, men hamra på en bil som inte har rost? Eller när dom kör ner bilen i bromstestet och den slår i, står dom för skadorna? Har inte råkat ut för nåt av  det, men bara undrar då det var nära en gång att min förra bil slog i.

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
dawwe ...has left the building...
13 september 2013 · 4 474 Inlägg

Ja de borde stå för skadorna, men får nog vara på de för de vill nog skylla ifrån sig så gott de kan..,.,

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
astrakalle VVS-Montör
13 september 2013 · 231 Inlägg

dawwe skrev:
Ja de borde stå för skadorna, men får nog vara på de för de vill nog skylla ifrån sig så gott de kan..,.,

Okok, bra och veta wink

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
simlar
13 september 2013 · 5 526 Inlägg

astrakalle skrev:

dawwe skrev:
Ja de borde stå för skadorna, men får nog vara på de för de vill nog skylla ifrån sig så gott de kan..,.,

Okok, bra och veta wink

Det är nog bäst att se till att ha bildbevis för att få någon ersättning.
T.ex ta bilder på allt innan man åker in i hallen och sedan ta bild på eventuella skador och påpeka det så fort som möjligt.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Sqweebz Legitimerad Fåntratt
13 september 2013 · 447 Inlägg

OPUS i Söderhamn gav en kompis en 2:a för att ABS lampan inte lyste när han vred på tändningen....

Tacka fan för det då bilen inte har ABS ens. Bra där!

Ont om hästkrafter är det gott om.
Nybergrobin
13 september 2013 · 2 382 Inlägg

Sqweebz skrev:
OPUS i Söderhamn gav en kompis en 2:a för att ABS lampan inte lyste när han vred på tändningen....

Tacka fan för det då bilen inte har ABS ens. Bra där!

fick säga åt besiktningen sist jag var där också att jag inte hade abs big_smile

Muttley
14 september 2013 ·

Den stationen jag besiktigar på, nu besikta är väldigt varierande.   Många av de är bra.  Men de har ju en kille där som nog släppt igenom många bilar som borde haft spansk flagg istället.

Fick tyvärr han sist jag då jag besiktigade cadillacen.  Ett bromsrör var dåligt.
Han lät ungefär såhär:
Ja detta bromsröret är dåligt,  de är nog risk att de kommer gå sönder väldigt snart. 
Eller ja de klarar sig denna gången men byta de till nästa gång.

Den smarte killen satte inte ens en bra och veta, utan jag fick helblankt papper.  Vilket är bra för mig, men han borde nog söka nytt jobb istället.

De är enbart bra att de är nitiska på bilarna. Rullar för många skrotbilar på vägarna

Ja jag bytte röret wink

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
14 september 2013 · 3 929 Inlägg

fredriq skrev:

Thunderbird88 skrev:

dawwe skrev:
Nej originalkammarna är faktiskt rätt snälla i de, tror det är 260 eller 264 grader...Men tomgången är lite "ruffig".

Aja, min kunskap om hans M5 går bara så långt att jag diggar tomgången, den går något förjävligt bra för att vara 100% original och att BMW har gått åt helt fel håll med M serien (från gatlaglig tävlingsbil till lyxräser). Fan ett under att hans M5 ens har elhissar på rutorna. Bara en högljudd, stötig och bullrig räser den saken big_smile Kul som fan
Men vafan 260 eller 264 grader är ju ingenting yikes Om du snackar lyft så har ju inte ens ventilerna lyfts ifrån säterna ju tongue Jag har 532 i lyft på insug på min och jag tycker den är på tok för snäll big_smile

532 ?
Hur många grader är det på ett varv i din värld? smile

Skrivfel tongue Menade ju att den har 532 i lyft, alltså .532" tongue
Intressant med 532 grader i lyft... Byta ventiler efter varje varv big_smile

dawwe skrev:

Thunderbird88 skrev:
Men vafan 260 eller 264 grader är ju ingenting yikes Om du snackar lyft så har ju inte ens ventilerna lyfts ifrån säterna ju tongue Jag har 532 i lyft på insug på min och jag tycker den är på tok för snäll big_smile

Durationen är 260 eller 264 grader...Lyft runt 11 mm har jag för mig... Tjongar man i tex en 280 graders Schrick kam med runt 12.5 mm i lyft så kan man om man har otur få lite problem med avgasvärdena, sägs det...

Jaha, duration på 260 är ju fan inte helt fyskam. Jag har bara 223 på insug och 233 på avgas tongue
runt 11mm lyft borde väl vara runt .400" vilket inte alls är så jävla pjåkig för en original kam! Det är det en rätt manlig kam för att vara original ju smile

dolitte skrev:
ja gå ut din grund skola först jäkla tönt unge du e asså.

sälj din fjolliga elbil o köp nåt roligt, på min skola finns ingen sån där ljudlös tönt bil heller.......

Evildan skrev:
Det förekommer konstiga, töntiga och juvenila kommentarer närmare än hos bilprovningen kan jag se, och för guds skull se till att lära dig formulera en förståelig mening innan du går ut grundskolan.

dolitte skrev:
höhöhöhö va roligt da,,,,

fan vi ni e töntiga o lever upp till konstiga besiktninghstekniker och konstiga kommentarer från polisen etc....

väx upp vetja.

Haha jag trodde inte att white trash pack hade tillgång till internet men det har väl tydligen spridit sig till tredje världen också.

Senast redigerat av Thunderbird88 (14 september 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
henke_99 Offroad Racing
14 september 2013 · 3 122 Inlägg

Att man får anmärkningar som har med trafiksäkerheten att göra förstår jag mycket väl, det är ju det bilprovningen (eller motsvarande företag) är till för. Det innefattar även abs och airbag t.ex. Att jag däremot fick 2:a på att min blazer saknade stänklappar tycker jag är mer åt det löjliga hållet, framför allt när det finns en dispens som säger att dom får saknas om dom hindrar fordonets användning och dom inte hade nåt annat att anmärka på.


astrakalle skrev:

dawwe skrev:
Öh...om de "sabbar" bilen när de hamrar efter rost där det ÄR rost så får du laga snällt...Samma sak om de "bromsar sönder" ett bromsrör eller en bromsslang....

Ok jo det förstår jag, men hamra på en bil som inte har rost? Eller när dom kör ner bilen i bromstestet och den slår i, står dom för skadorna? Har inte råkat ut för nåt av  det, men bara undrar då det var nära en gång att min förra bil slog i.

Dom måste ju knacka för att kunna veta om det är rostigt eller inte, är det rostigt går det  hål och i annat fall händer ju ingenting. Finns en hel del bilar som lagats med t.ex glasfiberväv och lite spackel, o sen lackats snyggt utanpå det. Ser bra ut men det är fortfarande rostskadat bakom...

Är bilen så låg att den slår i när dom kör i bromsprovaren får man allt ha koll på det själv o påpeka att dom måste vara försiktiga, ganska många är lite översittartyp så det kan nästan krävas att man ställer sig ivägen framför bilen för att dom ska fatta vad man säger till dom.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang