Mb 190E som en nybörjare drift bil? vad behövs göra?

SportPilot Ubåtsingenjör
21 september 2013 · 7 247 Inlägg

vissa 325or har det, 318is har det

finns säkert några merca modeller som också har det

bilen blir väldigt jobbig med en odiffad bakaxel ! så leta lite extra och hitta en med bromsad diff

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
turbo300e
21 september 2013 · 74 Inlägg

den blir ju inte så jobbigt på sommarn ,  men på vintern blir det om du ska ha den som bruksbil

SportPilot Ubåtsingenjör
21 september 2013 · 7 247 Inlägg

turbo300e skrev:
den blir ju inte så jobbigt på sommarn ,  men på vintern blir det om du ska ha den som bruksbil

är väl ändå på sommaren det är värst ?! ha en bil som studsar igenom kurvorna är inte speciellt skoj

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
21 september 2013 · 1 163 Inlägg

CHEEVA skrev:

turbo300e skrev:
den blir ju inte så jobbigt på sommarn ,  men på vintern blir det om du ska ha den som bruksbil

är väl ändå på sommaren det är värst ?! ha en bil som studsar igenom kurvorna är inte speciellt skoj

studsar igenom kurvorna? fan är det för bil du har kört med svetsad diff isåfall?  har svetsad på både supran och min gamla 740.. är inga problem att åka runt med till vardags för den delen heller... och säga att det sliter mer däck är väl helt och hållet skitsamma om man använder bilen vardagligen till att sladda med?

~Andy~
Evildan
21 september 2013 ·

thegalant skrev:

Evildan skrev:

thegalant skrev:
hittade denna video
http://www.youtube.com/watch?v=fCwqnkl3M8c

ser rätt bra ut och detta gjordes med 2,6liter motor och 166hp...

har hört att man måste ha bra växellåda för att få ut så mycket som möjligt ur motorn, så kanske spänna kopplingen för bättre grepp eller


om jag plockar ut inredningen och svetsar diffen och svetsar dit roll cage, måste jag regga om den eller vad behöver jag göra för att få köra den på gatan? för jag äger inte direkt en bana

De här frågorna bör du väl ställa på ett Polskt bilforum då du ska flytta dit och glida runt rökandes vattenpipa bakom neddragna gardiner enligt en annan tråd du har gjort.

Vad som krävs i Sverige är för dig helt irrelevant då regelverket ser annorlunda ut i Polen gällande ombyggnationer.

Fast för att svara på din fråga, en 190 2.6 är inte något krutpaket men däremot lite extra framtung och lättarslad, den kan du sladda runt i på din närmaste Polfood parkering.

hahha stalkern igen XD

hmm kan ha kvar bilen i 6månader i polen och jag kommer att flytta om ungefär 7månader, så om jag skaffar en 190e redan nu så kan jag ha kul med den i ett helt år, värt...

och kanske som du sa, lära mej lite om reglerna där och då är det att bara regga bilen där i polen..

hmm tycker att 190e är skit snygg, inte tillräckligt starkt, ska försöka hitta en v6a då..

Yeaopp, jag är skuggan som följer dig om natten, jag är.......Darkwing Duck...nåväl... big_smile

W201 är en mycket lyckt designad MB, det anser jag också, enda abert är de olikstora backspeglarna för att minska luftmotstånd precis som på W124.
2.6 är inte en V6, dessa är från tiden en 6cylindrig MB hade rak 6cyl, mkt skönare gång och souuuund i dessa än nutida MB 6cyl.

thegalant
21 september 2013 · 147 Inlägg

Evildan skrev:

thegalant skrev:

Evildan skrev:

De här frågorna bör du väl ställa på ett Polskt bilforum då du ska flytta dit och glida runt rökandes vattenpipa bakom neddragna gardiner enligt en annan tråd du har gjort.

Vad som krävs i Sverige är för dig helt irrelevant då regelverket ser annorlunda ut i Polen gällande ombyggnationer.

Fast för att svara på din fråga, en 190 2.6 är inte något krutpaket men däremot lite extra framtung och lättarslad, den kan du sladda runt i på din närmaste Polfood parkering.

hahha stalkern igen XD

hmm kan ha kvar bilen i 6månader i polen och jag kommer att flytta om ungefär 7månader, så om jag skaffar en 190e redan nu så kan jag ha kul med den i ett helt år, värt...

och kanske som du sa, lära mej lite om reglerna där och då är det att bara regga bilen där i polen..

hmm tycker att 190e är skit snygg, inte tillräckligt starkt, ska försöka hitta en v6a då..

Yeaopp, jag är skuggan som följer dig om natten, jag är.......Darkwing Duck...nåväl... big_smile

W201 är en mycket lyckt designad MB, det anser jag också, enda abert är de olikstora backspeglarna för att minska luftmotstånd precis som på W124.
2.6 är inte en V6, dessa är från tiden en 6cylindrig MB hade rak 6cyl, mkt skönare gång och souuuund i dessa än nutida MB 6cyl.

hahaha du e min online skugga

hmm älskar benz eller lyxiga breda bilar, då jag växte upp mellan benzar och 7xx bmw:s och lexus

mary jane hjärta
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang