Skapa namninsamling för att bygga dragstrip i göteborg

wofflan- Gear Heads Göteborg
18 september 2013 · 156 Inlägg

Jag har planer på att försöka påverka politikerna till att upplåta yta till dragstrip skidpad i Göteborgs trakten och söker föreningar och klubbar som vill vara med och samla in namn.

MrGlass Gear heads göteborg

Mack Forum- och sitemoderator
18 september 2013 · 26 176 Inlägg

Lycka till!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 september 2013 · 14 079 Inlägg

mrglass skrev:
Jag har planer på att försöka påverka politikerna till att upplåta yta till dragstrip skidpad i Göteborgs trakten och söker föreningar och klubbar som vill vara med och samla in namn.

MrGlass Gear heads göteborg

Vad menas?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 september 2013 · 5 650 Inlägg

lycka till det kommer nog behövas.

de har ju bara hållt på 15 år hitils med alla tillstånd och skit för viking motorpark de ska bygga i enköping

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
wofflan- Gear Heads Göteborg
18 september 2013 · 156 Inlägg

Vettemannen skrev:

mrglass skrev:
Jag har planer på att försöka påverka politikerna till att upplåta yta till dragstrip skidpad i Göteborgs trakten och söker föreningar och klubbar som vill vara med och samla in namn.

MrGlass Gear heads göteborg

Vad menas?

/Benny

Plats för att öva drift

wofflan- Gear Heads Göteborg
18 september 2013 · 156 Inlägg

MrEricsson skrev:
lycka till det kommer nog behövas.

de har ju bara hållt på 15 år hitils med alla tillstånd och skit för viking motorpark de ska bygga i enköping

Jag sa inte att det skulle vara lätt vet hur det politiska läget är. Men om tillräckligt många skriver under måste dom tillslut lyssna det är ju dessutom val år. Ge alla en chans att vara legala i sin hobby det finns inte nu. Håller man på med fotboll finns det fler planer än spelare så är det inte inom bilhobbyn. Det är därför vi måste enas och visa att vi finns.

Hamilton
18 september 2013 · 8 868 Inlägg

Namninsamlingar i all ära, men har du inget mera konkret att komma med?
En affärsplan kanske och vem ska driva och finansiera det hela är kanske en början.
Att bara lämna över en massa namn till kommunen är slöseri med papper.

Fotograf på tierpidag.se
wofflan- Gear Heads Göteborg
18 september 2013 · 156 Inlägg

Hamilton skrev:
Namninsamlingar i all ära, men har du inget mera konkret att komma med?
En affärsplan kanske och vem ska driva och finansiera det hela är kanske en början.
Att bara lämna över en massa namn till kommunen är slöseri med papper.

Tanken var att det skall vara ideellt och endast bära sina egna kostnader för att hålla priserna på att köra nere.

Senast redigerat av mrglass (18 september 2013)

Hamilton
18 september 2013 · 8 868 Inlägg

H

mrglass skrev:

Hamilton skrev:
Namninsamlingar i all ära, men har du inget mera konkret att komma med?
En affärsplan kanske och vem ska driva och finansiera det hela är kanske en början.
Att bara lämna över en massa namn till kommunen är slöseri med papper.

Tanken var att det skall vara ideellt och endast bära sina egna kostnader för att hålla priserna på att köra nere.

Och du ska hålla i det då eller? Du måste för att ha någon om helst chans att bli tagen på allvar ha någon form av organisation klar innan du börjar sammla in namn.

Fotograf på tierpidag.se
LoFET Almännt tokig
18 september 2013 · 481 Inlägg

Blir inte lätt, men absolut försök. Men är väl vettigare isåfall att jaga tillstånd för att få arrangera Dragracing /201m på antingen Bananpiren eller säve depå ?

Värt att notera dock är Att det just nu läggs ny asfalt på vårgårda flygfält, Då beläggningen där vart för dålig.

Tanken är bland annat att det skall hyras ut för dragracing. (ligger 5 mil norr om göteborg längs med E20.)

Inline sixes ist sie scheisse.......
baltis
18 september 2013 · 1 948 Inlägg

Du måste ju även få banan besiktigad och alla arrangemang måste köras antingen under SBF eller SMA. Även att driva en sådan anläggning ideelt kostar en hel del pengar...

Mer eller mindre omöjligt att ordna det du vill om man inte har en miljard på banken.

Mitt tips är att du istället letar efter något flygfält, dom har ju redan miljötillstånd och bullertillstånd...

wofflan- Gear Heads Göteborg
18 september 2013 · 156 Inlägg

Hamilton skrev:
H

mrglass skrev:

Hamilton skrev:
Namninsamlingar i all ära, men har du inget mera konkret att komma med?
En affärsplan kanske och vem ska driva och finansiera det hela är kanske en början.
Att bara lämna över en massa namn till kommunen är slöseri med papper.

Tanken var att det skall vara ideellt och endast bära sina egna kostnader för att hålla priserna på att köra nere.

Och du ska hålla i det då eller? Du måste för att ha någon om helst chans att bli tagen på allvar ha någon form av organisation klar innan du börjar sammla in namn.

Så engagera dig?

wofflan- Gear Heads Göteborg
19 september 2013 · 156 Inlägg

baltis skrev:
Du måste ju även få banan besiktigad och alla arrangemang måste köras antingen under SBF eller SMA. Även att driva en sådan anläggning ideelt kostar en hel del pengar...

Mer eller mindre omöjligt att ordna det du vill om man inte har en miljard på banken.

Mitt tips är att du istället letar efter något flygfält, dom har ju redan miljötillstånd och bullertillstånd...

Dom lyckades i malmö?

Muttley
19 september 2013 ·

Hur ska den finansieras då ?   
Kan du ordna täckning för utgifterna? 
Du måste ju se till att de finns intressenter som vill nyttja banan för att få inkomst. De är inte gratis.

Även om de är ideelt måste du ju ha räddningstjänst och liknande på plats vid varenda evenemang.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 september 2013 · 3 929 Inlägg

mrglass skrev:

baltis skrev:
Du måste ju även få banan besiktigad och alla arrangemang måste köras antingen under SBF eller SMA. Även att driva en sådan anläggning ideelt kostar en hel del pengar...

Mer eller mindre omöjligt att ordna det du vill om man inte har en miljard på banken.

Mitt tips är att du istället letar efter något flygfält, dom har ju redan miljötillstånd och bullertillstånd...

Dom lyckades i malmö?

Ja, dom lyckades. För dom hade en stark organisation.
Ursäkta men ditt inlägg verkar vara ett stort hopp, men inte mycket mer. Jag ser absolut ingen idé och plan på hur det hela ska finansieras och styras.
Och med tanke på denna tråd så är jag ytterst tveksam till att du skulle kunna hålla i något sånt stort. Det är mer än bara en asfalterat raksträcka.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Valle4400
20 september 2013 · 2 Inlägg

Hej från Malmö..
Tycker helt klart att ni skall kämpa för en bana i Göteborg.
Men som vissa menar så kräver det mycket jobb o en stark organisation.
Mitt tipps är att bilda en förening som blir så stor med så många medl som möjligt ( i stället för namn insamling)
Med styrelse o det hela, ta sedan kontakt med politiker o polis. Och försök att få ett gott sammarbete.
Börja i liten skala med avstängda vägar för att visa att ni kan o vill.
När det sedan gäller pengarna är det sponsor som gäller o även bidrag från medlemmarna. Ni kommer att behöva mycket...
Skulle det sen bli aktuellt att bygga eller fixa till något färdig asfalterat så är det att leta arbetskraft o yrkesgrupper i bland medl. Ta gärna kontakt med SRIF i Malmö för att få tips o råd.
Lycka till...

wofflan- Gear Heads Göteborg
20 september 2013 · 156 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

mrglass skrev:

baltis skrev:
Du måste ju även få banan besiktigad och alla arrangemang måste köras antingen under SBF eller SMA. Även att driva en sådan anläggning ideelt kostar en hel del pengar...

Mer eller mindre omöjligt att ordna det du vill om man inte har en miljard på banken.

Mitt tips är att du istället letar efter något flygfält, dom har ju redan miljötillstånd och bullertillstånd...

Dom lyckades i malmö?

Ja, dom lyckades. För dom hade en stark organisation.
Ursäkta men ditt inlägg verkar vara ett stort hopp, men inte mycket mer. Jag ser absolut ingen idé och plan på hur det hela ska finansieras och styras.
Och med tanke på denna tråd så är jag ytterst tveksam till att du skulle kunna hålla i något sånt stort. Det är mer än bara en asfalterat raksträcka.

Jag sa inte att jag hade alla svar jag sa att vi skulle enas runt en sak och presentera att vi är många som vill detta för berörda politiker. En person är inte en organisation men det är många klubbar i göteborg så ställ er upp..

wofflan- Gear Heads Göteborg
20 september 2013 · 156 Inlägg

Valle4400 skrev:
Hej från Malmö..
Tycker helt klart att ni skall kämpa för en bana i Göteborg.
Men som vissa menar så kräver det mycket jobb o en stark organisation.
Mitt tipps är att bilda en förening som blir så stor med så många medl som möjligt ( i stället för namn insamling)
Med styrelse o det hela, ta sedan kontakt med politiker o polis. Och försök att få ett gott sammarbete.
Börja i liten skala med avstängda vägar för att visa att ni kan o vill.
När det sedan gäller pengarna är det sponsor som gäller o även bidrag från medlemmarna. Ni kommer att behöva mycket...
Skulle det sen bli aktuellt att bygga eller fixa till något färdig asfalterat så är det att leta arbetskraft o yrkesgrupper i bland medl. Ta gärna kontakt med SRIF i Malmö för att få tips o råd.
Lycka till...

Vi hade ju just det en bra fungerade form i blackrace med avstängda vägar men det har runnit ut i sanden pga byråkrati som jag förstår det. Om jag får några fler som vill agera sig istället för att gnälla om att det inte går skall jag prata med SRIF i Malmö om tips. Tack

Senast redigerat av mrglass (20 september 2013)

wofflan- Gear Heads Göteborg
20 september 2013 · 156 Inlägg

tkd_rille skrev:
Hur ska den finansieras då ?   
Kan du ordna täckning för utgifterna? 
Du måste ju se till att de finns intressenter som vill nyttja banan för att få inkomst. De är inte gratis.

Även om de är ideelt måste du ju ha räddningstjänst och liknande på plats vid varenda evenemang.

Om några faktiskt ville ta sig tid att engagera sig istället för att se problem som ligger längre fram i tiden. Är det fler än jag som vill detta då måste vi organisera oss. Det hjälper inte att sitta och leta problem leta lösningar istället.

wofflan- Gear Heads Göteborg
20 september 2013 · 156 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Och med tanke på denna tråd så är jag ytterst tveksam till att du skulle kunna hålla i något sånt stort.

exakt vad menar du här när har jag sagt att jag skall diva detta jag frågar efter klubbar och folk som vill driva upp en opinion finns många andra som är bättre på att driva denna typen av rörelser det är jag säker på.

varför är alla så negativa?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang