Folkracebur i volvo 240 går det att regga?

mr240
18 september 2013 · 136 Inlägg

ska sätta i en fr bur i min 240 som jag ska ha som lek bil, men för kostnaden ska komma ner tänkte jag just på den, men frågan är om det går att regga med den, så den blir laglig på gatan,.

letar inte några tvivel svar eller att folk tror utan riktiga svar.

man måste våga satsa för att kunna vinna
Volvo V70 fas2 "Fasen" (2008)
jonTe
19 september 2013 · 5 710 Inlägg

Ja det går. Jag har en folkracebur (med lite extrastag) i min 9000 och det är inga problem att regga.
Jag hade en känsla av att det skulle vara ett jäkla företag att få igenom och man hade hört att "det går inte" osv osv.
Faktum är att det var plättlätt! Bara beställa tid för reggning med bur. Där jag reggade hade de ingen våg så jag fick åka till en skrotfirma och väga och ta med mig intyget om vikten så de kunde skriva in det i regbeviset. På större stationer har de ofta våg dock.

Årsmodell på bilen?

Det man skall tänka på är:

-Att vaddera där det finns möjlighet att slå i buren.
-Inte bygga så man täcker originalbälten och fästen.
-Vid reggbesiktningen tittar de inte bara på buren även om det bara är det du anmält att de skall kolla på.
Glöm att komma in med 600HK, slicks,6 punktsbälte och odämpat avgassystem....då åker man på anmärkningar direkt.

När jag undersökte hur man skulle göra sa de oxo att "bilen skall vara lätt att ta sig i och ur".
Jag satte därför min sidosträva vid dörrarna ganska lågt:
https://www1.garaget.org/archive/2/1909/1744/1744-3142918.jpg

MVH Jonas
..............
mr240
19 september 2013 · 136 Inlägg

tackar för svaret:)

man måste våga satsa för att kunna vinna
Volvo V70 fas2 "Fasen" (2008)
KHRacing
19 september 2013 ·

Titta på min bur i EVOn. den är gatreggad.

Dupond och Dupont
30 september 2013 · 581 Inlägg

jonTe skrev:
Ja det går. Jag har en folkracebur (med lite extrastag) i min 9000 och det är inga problem att regga.
Jag hade en känsla av att det skulle vara ett jäkla företag att få igenom och man hade hört att "det går inte" osv osv.
Faktum är att det var plättlätt! Bara beställa tid för reggning med bur. Där jag reggade hade de ingen våg så jag fick åka till en skrotfirma och väga och ta med mig intyget om vikten så de kunde skriva in det i regbeviset. På större stationer har de ofta våg dock.

Årsmodell på bilen?

Det man skall tänka på är:

-Att vaddera där det finns möjlighet att slå i buren.
-Inte bygga så man täcker originalbälten och fästen.
-Vid reggbesiktningen tittar de inte bara på buren även om det bara är det du anmält att de skall kolla på.
Glöm att komma in med 600HK, slicks,6 punktsbälte och odämpat avgassystem....då åker man på anmärkningar direkt.

När jag undersökte hur man skulle göra sa de oxo att "bilen skall vara lätt att ta sig i och ur".
Jag satte därför min sidosträva vid dörrarna ganska lågt:
http://www1.garaget.org/archive/2/1909/1744/1744-3142918.jpg

Väldigt snyggt och professionellt utfört. Sådana här byggen kan ingen klaga på. Snyggt jobbat smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
jonTe
30 september 2013 · 5 710 Inlägg

Dupond skrev:

jonTe skrev:
Ja det går. Jag har en folkracebur (med lite extrastag) i min 9000 och det är inga problem att regga.
Jag hade en känsla av att det skulle vara ett jäkla företag att få igenom och man hade hört att "det går inte" osv osv.
Faktum är att det var plättlätt! Bara beställa tid för reggning med bur. Där jag reggade hade de ingen våg så jag fick åka till en skrotfirma och väga och ta med mig intyget om vikten så de kunde skriva in det i regbeviset. På större stationer har de ofta våg dock.

Årsmodell på bilen?

Det man skall tänka på är:

-Att vaddera där det finns möjlighet att slå i buren.
-Inte bygga så man täcker originalbälten och fästen.
-Vid reggbesiktningen tittar de inte bara på buren även om det bara är det du anmält att de skall kolla på.
Glöm att komma in med 600HK, slicks,6 punktsbälte och odämpat avgassystem....då åker man på anmärkningar direkt.

När jag undersökte hur man skulle göra sa de oxo att "bilen skall vara lätt att ta sig i och ur".
Jag satte därför min sidosträva vid dörrarna ganska lågt:
http://www1.garaget.org/archive/2/1909/1744/1744-3142918.jpg

Väldigt snyggt och professionellt utfört. Sådana här byggen kan ingen klaga på. Snyggt jobbat smile

Tack smile

MVH Jonas
..............
Linkjonsson Volvo Motorsport
30 september 2013 · 107 Inlägg

Kolla in min 240 är reggad med bur som jag svetsat:) Gör det ordentligt och snyggt bara så är det inga problem:)//Jonsson

Lincoln Capri "2dr ht" (1954)
Volvo 240 M104 "Till Salu" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang