BMW 523iT -98 skuttar fram :( Något glapp i drivlinan.

Gramer B M W ///M
26 september 2013 · 38 Inlägg

Hej!

Har ett problem att bilen känns glapp när man växlar och kör som vanligt och när man kör på ettan är det ett rent helvete. Hamnar jag i bilbö i lätt uppförsbacke så börjar bilen jucka upp och ned nå sinnessjukt och kan bara köra ett par sekunder innan jag bländar gubben på månen med halvljuset så måste frikoppla var tredje sekund för att kunna köra över huvud taget sad

Några direkta tips? Har nya silentblock och det är inte kopplingen som är slut då det uppkommer långt efter jag släppt upp den.

Vad börjar man med? Hardy, växellåds/motorfärste, stödlager eller nå helt annat? 


Tacksam för snabba svar! big_smile

BMW 318IS Coupé E36 "Black Devil" (1996)
bl1nd
26 september 2013 · 61 Inlägg

Hissa upp bilen och ryck och slit i grejorna så visar det sig nog vart det glappar, kolla oljenivå och eventuellt glapp i bakaxeln med!

BMW M3 "ESS Tuning" (2003)
Gramer B M W ///M
26 september 2013 · 38 Inlägg

bl1nd skrev:
Hissa upp bilen och ryck och slit i grejorna så visar det sig nog vart det glappar, kolla oljenivå och eventuellt glapp i bakaxeln med!

Har haft bilen uppe i lyft många gånger tidigare men inte känt nå fel. Allt gummi börjar väl bli gammalt och slitet så tror jag beställer allt jag skrev i första inlägget och hoppas att det löser sig då.

Har inte tillgång till lyft här men har semester en vecka från nästa fredag så skulle vara skönt att ha alla grejer som det kan vara hemma då iaf smile

BMW 318IS Coupé E36 "Black Devil" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang