Köpråd: Första bil till våren. Saab, Volvo, BMW, etc.

Lracthor
17 oktober 2013 · 87 Inlägg

Hej!

Jag hade tänkt köpa mig en helt egen bil, även min första bil här i livet. Jag har läst på en jävla massa om olika bilar men är inte så duktig på bilar så jag förstår inte mycket mer än "nm, 0-100 på 6,5 sec, toppfart" så då kanske ni förstår jag jag rent ut sagt suger på bilar.

Jag har tänkt mig en bil som accelererar snabbt, ser bra ut, gärna en som sticker ut ur mängden. Toppfarten skiter jag fullständigt i för jag hade inte tänkt att köra 250 på notorvägen utan det är bara accelerationen jag har tänkt mig. Bilen får också högst kosta 80 000!

Dem bilarna jag har läst om är då Saab 9-3 Aero, Volvo T5 och BMW 330i. Jag tycker om Saaben då utseendet är jävligt häftigt, speciellt fronten. Volvon gillar jag då den har en galet snygg växelspaken http://www1.garaget.org/archive/39/3840 … 630878.jpg samt att den är snygg utvändigt! BMWn vet jag dock inte mycket om, tycker den är riktigt fin, 231hk + bakhjulsdrivet är inte helt fel.

Jag har ingen större användning av combi så inga combis tack! Allt annat tar jag emot med öppen famn! Om ni har provkört alla dessa 3 eller bara 1 utav dem säg gärna hur dom var. Nämn gärna för- och nackdelar med framhjulsdrivet och bakhjulsdrivet. Jag hade även tänk chippa den ev trimma (vad det nu är föe skillnad) så då kan ni skriva vilken som oftast håller bäst för lite hårdare körning

Det kan gärna vara mer än BMW, Saab och Volvo, jag är som sagt öppna till alla förslag

SportPilot Ubåtsingenjör
17 oktober 2013 · 7 234 Inlägg

kolla på subaru impreza, gärna en sti om du hittar det smile tror den passar dig ganska bra och sticker ut lite mer än ovan nämnda bilar

330in har jag provkört och volvon har jag också provkört, tycker båda är väldigt bekväma bilar med ungefär samma prestanda dock tycker jag bmwn förmedlar mer körglädje. Man kör BMW medans man åker VOLVO


Angående subarun så är det en utmärkt vinterbil med 4 hjulsdrift och härliga rally prestanda, dvs ca 200-230 i topp och snabbt upp dit. Sen kan du även slå en kik på Mitsubishi Lancer evo, samma typ utav bil som imprezan dvs grymt mycket körglädje !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Lracthor
17 oktober 2013 · 87 Inlägg

CHEEVA skrev:
kolla på subaru impreza, gärna en sti om du hittar det smile tror den passar dig ganska bra och sticker ut lite mer än ovan nämnda bilar

330in har jag provkört och volvon har jag också provkört, tycker båda är väldigt bekväma bilar med ungefär samma prestanda dock tycker jag bmwn förmedlar mer körglädje. Man kör BMW medans man åker VOLVO


Angående subarun så är det en utmärkt vinterbil med 4 hjulsdrift och härliga rally prestanda, dvs ca 200-230 i topp och snabbt upp dit. Sen kan du även slå en kik på Mitsubishi Lancer evo, samma typ utav bil som imprezan dvs grymt mycket körglädje !

Dem ser riktigt fräsch ut, speciellt Subaru! Verkar riktigt bra bil speciellt med att den är 4WD då tappar dem ju nästan aldrig grepp. Blir bränsleförbrukningen högre om man har 4WD? Är Mitsubishin och Subarun nästan likadana i prestanda,  hållbarhet etc? big_smile Kanske klurig fråga...?

Antinoxious - Always Faithful
17 oktober 2013 · 507 Inlägg

All bränsleförbrukning beror på hur tung högerfot du har, Det har jag alltid sagt smile Det är du som påverkar mer än bilen i mina ögon!
Sen tycker jag volvo personligen är en riktigt go bil, gott om "billiga" reservdelar om så skulle behövas i framtiden, och mycket kunskap överallt om volvos. Dom brukar hålla rätt bra i längden också.
Köp min vettja wink haha!
Bmw är en bra bil, utan tvekan. Men skulle något pajja så tror jag kostnaden blir högre än vad den hade blivit på någon av dom Svenska alternativen du lagt fram.

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
Antinoxious - Always Faithful
17 oktober 2013 · 507 Inlägg

M_Broberg skrev:

Antinoxious skrev:
. Men skulle något pajja så tror jag kostnaden blir högre än vad den hade blivit på någon av dom Svenska alternativen du lagt fram.

Tro får du gärna göra, men kollar du priser på delar från tyskland blir det ofta billigare med delar till BMW än motsv till Volvo.


Det som kan vara bra o tänka på är försäkringen med. den kan lätt bli dyr med en fräsig BMW eller liknande.

Aldrig sagt att mitt påstående var korrekt. Har bara jämför med delar till min och den Bmw jag var inne på att köpa. Backade dock ur det köpet på grund av en allt för häftig försäkring för mig som inte är så gammal ännu.

Du har säkert rätt. My bad.

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
IceEyes Varningar: För många..
17 oktober 2013 · 2 552 Inlägg

Lägger också min röst på Subaru Impreza som känns som ett klokt val ur flera aspekter:

Den har ett betydligt mer uppseendeväckande och råare yttre än Volvo, BMW och SAAB, fyrhjulsdriften borgar för maximal underhållning även under vintertid, samt att byggkvalitén på japanskt manér i grund och botten är hög.

Komfortmässigt är den faktiskt inte fy skam heller, även om man kan tro det. Fjädringen kan upplevas som en smula hård, men knappast så färden blir direkt obekväm.

Nackdelen är väl inte helt ologiskt att hitta ett exemplar i hyggligt skick.


Två alternativ av likvärdig kaliber är Mitsubishi Evo och Toyota Celica GT4 smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
SportPilot Ubåtsingenjör
17 oktober 2013 · 7 234 Inlägg

Lracthor skrev:

CHEEVA skrev:
kolla på subaru impreza, gärna en sti om du hittar det smile tror den passar dig ganska bra och sticker ut lite mer än ovan nämnda bilar

330in har jag provkört och volvon har jag också provkört, tycker båda är väldigt bekväma bilar med ungefär samma prestanda dock tycker jag bmwn förmedlar mer körglädje. Man kör BMW medans man åker VOLVO


Angående subarun så är det en utmärkt vinterbil med 4 hjulsdrift och härliga rally prestanda, dvs ca 200-230 i topp och snabbt upp dit. Sen kan du även slå en kik på Mitsubishi Lancer evo, samma typ utav bil som imprezan dvs grymt mycket körglädje !

Dem ser riktigt fräsch ut, speciellt Subaru! Verkar riktigt bra bil speciellt med att den är 4WD då tappar dem ju nästan aldrig grepp. Blir bränsleförbrukningen högre om man har 4WD? Är Mitsubishin och Subarun nästan likadana i prestanda,  hållbarhet etc? big_smile Kanske klurig fråga...?

4wd är helklart en rolig sak smile

Det dricker så klart lite extra bensin med 4wd, kör man snällt så kör man en sti på litern.. den sug(utan turbo) imprezan jag hade drack 0,8

evo är väl lite snabbaren och brutalare än imprezan samtidigt som imprezan är lite mer vardagsvänlig

båda bilarna har sina svagheter, evo har acy pumpen till mellan diffen och vissa imprezor hade växellåds problem ( dök upp först när man började trimma)

googla lite om båda modellerna så hittar du hur mycket info som hellst

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Lracthor
18 oktober 2013 · 87 Inlägg

Antinoxious skrev:
All bränsleförbrukning beror på hur tung högerfot du har, Det har jag alltid sagt smile Det är du som påverkar mer än bilen i mina ögon!
Sen tycker jag volvo personligen är en riktigt go bil, gott om "billiga" reservdelar om så skulle behövas i framtiden, och mycket kunskap överallt om volvos. Dom brukar hålla rätt bra i längden också.
Köp min vettja wink haha!
Bmw är en bra bil, utan tvekan. Men skulle något pajja så tror jag kostnaden blir högre än vad den hade blivit på någon av dom Svenska alternativen du lagt fram.

Det är ju det som är fördelen med Volvo, nästan alla kan något om Volvo, samt att Volvo är Sveriges vanligaste bil gör det ju att det finns fina Volvos ute på marknaden med inte till ett överdrivet pris.

IceEyes skrev:
Lägger också min röst på Subaru Impreza som känns som ett klokt val ur flera aspekter:

Den har ett betydligt mer uppseendeväckande och råare yttre än Volvo, BMW och SAAB, fyrhjulsdriften borgar för maximal underhållning även under vintertid, samt att byggkvalitén på japanskt manér i grund och botten är hög.

Komfortmässigt är den faktiskt inte fy skam heller, även om man kan tro det. Fjädringen kan upplevas som en smula hård, men knappast så färden blir direkt obekväm.

Nackdelen är väl inte helt ologiskt att hitta ett exemplar i hyggligt skick.


Två alternativ av likvärdig kaliber är Mitsubishi Evo och Toyota Celica GT4 smile

Är reservdelar till en Subaru dyra tro? Känner en som importerar sina delar ifrån Japan dock till en Nissan men dem e ju från Japan båda två. Av det jag läste har den kamrem och inte kamkedja, vet du om det stämmer?

CHEEVA skrev:

Lracthor skrev:

CHEEVA skrev:
kolla på subaru impreza, gärna en sti om du hittar det smile tror den passar dig ganska bra och sticker ut lite mer än ovan nämnda bilar

330in har jag provkört och volvon har jag också provkört, tycker båda är väldigt bekväma bilar med ungefär samma prestanda dock tycker jag bmwn förmedlar mer körglädje. Man kör BMW medans man åker VOLVO


Angående subarun så är det en utmärkt vinterbil med 4 hjulsdrift och härliga rally prestanda, dvs ca 200-230 i topp och snabbt upp dit. Sen kan du även slå en kik på Mitsubishi Lancer evo, samma typ utav bil som imprezan dvs grymt mycket körglädje !

Dem ser riktigt fräsch ut, speciellt Subaru! Verkar riktigt bra bil speciellt med att den är 4WD då tappar dem ju nästan aldrig grepp. Blir bränsleförbrukningen högre om man har 4WD? Är Mitsubishin och Subarun nästan likadana i prestanda,  hållbarhet etc? big_smile Kanske klurig fråga...?

4wd är helklart en rolig sak smile

Det dricker så klart lite extra bensin med 4wd, kör man snällt så kör man en sti på litern.. den sug(utan turbo) imprezan jag hade drack 0,8

evo är väl lite snabbaren och brutalare än imprezan samtidigt som imprezan är lite mer vardagsvänlig

båda bilarna har sina svagheter, evo har acy pumpen till mellan diffen och vissa imprezor hade växellåds problem ( dök upp först när man började trimma)

googla lite om båda modellerna så hittar du hur mycket info som hellst

Det var inte alls farligt med bensinförbrukningen. Min polares s60R drar runt 1.1 milen vilket blir en del.. Vad är det för skillnad mellan sug och turbo? Aldrig riktigt förstått det.

SportPilot Ubåtsingenjör
18 oktober 2013 · 7 234 Inlägg

Lracthor skrev:

Antinoxious skrev:
All bränsleförbrukning beror på hur tung högerfot du har, Det har jag alltid sagt smile Det är du som påverkar mer än bilen i mina ögon!
Sen tycker jag volvo personligen är en riktigt go bil, gott om "billiga" reservdelar om så skulle behövas i framtiden, och mycket kunskap överallt om volvos. Dom brukar hålla rätt bra i längden också.
Köp min vettja wink haha!
Bmw är en bra bil, utan tvekan. Men skulle något pajja så tror jag kostnaden blir högre än vad den hade blivit på någon av dom Svenska alternativen du lagt fram.

Det är ju det som är fördelen med Volvo, nästan alla kan något om Volvo, samt att Volvo är Sveriges vanligaste bil gör det ju att det finns fina Volvos ute på marknaden med inte till ett överdrivet pris.

IceEyes skrev:
Lägger också min röst på Subaru Impreza som känns som ett klokt val ur flera aspekter:

Den har ett betydligt mer uppseendeväckande och råare yttre än Volvo, BMW och SAAB, fyrhjulsdriften borgar för maximal underhållning även under vintertid, samt att byggkvalitén på japanskt manér i grund och botten är hög.

Komfortmässigt är den faktiskt inte fy skam heller, även om man kan tro det. Fjädringen kan upplevas som en smula hård, men knappast så färden blir direkt obekväm.

Nackdelen är väl inte helt ologiskt att hitta ett exemplar i hyggligt skick.


Två alternativ av likvärdig kaliber är Mitsubishi Evo och Toyota Celica GT4 smile

Är reservdelar till en Subaru dyra tro? Känner en som importerar sina delar ifrån Japan dock till en Nissan men dem e ju från Japan båda två. Av det jag läste har den kamrem och inte kamkedja, vet du om det stämmer?

CHEEVA skrev:

Lracthor skrev:
Dem ser riktigt fräsch ut, speciellt Subaru! Verkar riktigt bra bil speciellt med att den är 4WD då tappar dem ju nästan aldrig grepp. Blir bränsleförbrukningen högre om man har 4WD? Är Mitsubishin och Subarun nästan likadana i prestanda,  hållbarhet etc? big_smile Kanske klurig fråga...?

4wd är helklart en rolig sak smile

Det dricker så klart lite extra bensin med 4wd, kör man snällt så kör man en sti på litern.. den sug(utan turbo) imprezan jag hade drack 0,8

evo är väl lite snabbaren och brutalare än imprezan samtidigt som imprezan är lite mer vardagsvänlig

båda bilarna har sina svagheter, evo har acy pumpen till mellan diffen och vissa imprezor hade växellåds problem ( dök upp först när man började trimma)

googla lite om båda modellerna så hittar du hur mycket info som hellst

Det var inte alls farligt med bensinförbrukningen. Min polares s60R drar runt 1.1 milen vilket blir en del.. Vad är det för skillnad mellan sug och turbo? Aldrig riktigt förstått det.

en sug motor har ingen turbo helt enkelt smile en turbo är en fläkt som pressar in luft i motorn.

Reservdelar hittar man mycket billigt på nätet från tex england, här i sverige är det tyvärr ganska dyrt. till subaru då. Ja den har kamrem, men se inte det som något negativt ... en kedja behöver ofta bytas den också förr eller senare och då blir det ofta grymt dyrt. Har haft 3 bilar med kamkedja som jag har fått byta, så jag ser inga fördelar med kedja längre


Att kostnaden skulle bli högre på en bmw än en volvo om det går sönder stämmer inte alls ! inte helt ovanligt att det blir tvärt om ! Bmw har relativt billiga reservdelar

Och kunskap finns i överflöd i det här landet till de flesta bilmärken, så det behöver du inte oroa dig över

Senast redigerat av CHEEVA (18 oktober 2013)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Lracthor
18 oktober 2013 · 87 Inlägg

CHEEVA skrev:

Lracthor skrev:

Antinoxious skrev:
All bränsleförbrukning beror på hur tung högerfot du har, Det har jag alltid sagt smile Det är du som påverkar mer än bilen i mina ögon!
Sen tycker jag volvo personligen är en riktigt go bil, gott om "billiga" reservdelar om så skulle behövas i framtiden, och mycket kunskap överallt om volvos. Dom brukar hålla rätt bra i längden också.
Köp min vettja wink haha!
Bmw är en bra bil, utan tvekan. Men skulle något pajja så tror jag kostnaden blir högre än vad den hade blivit på någon av dom Svenska alternativen du lagt fram.

Det är ju det som är fördelen med Volvo, nästan alla kan något om Volvo, samt att Volvo är Sveriges vanligaste bil gör det ju att det finns fina Volvos ute på marknaden med inte till ett överdrivet pris.

IceEyes skrev:
Lägger också min röst på Subaru Impreza som känns som ett klokt val ur flera aspekter:

Den har ett betydligt mer uppseendeväckande och råare yttre än Volvo, BMW och SAAB, fyrhjulsdriften borgar för maximal underhållning även under vintertid, samt att byggkvalitén på japanskt manér i grund och botten är hög.

Komfortmässigt är den faktiskt inte fy skam heller, även om man kan tro det. Fjädringen kan upplevas som en smula hård, men knappast så färden blir direkt obekväm.

Nackdelen är väl inte helt ologiskt att hitta ett exemplar i hyggligt skick.


Två alternativ av likvärdig kaliber är Mitsubishi Evo och Toyota Celica GT4 smile

Är reservdelar till en Subaru dyra tro? Känner en som importerar sina delar ifrån Japan dock till en Nissan men dem e ju från Japan båda två. Av det jag läste har den kamrem och inte kamkedja, vet du om det stämmer?

CHEEVA skrev:

4wd är helklart en rolig sak smile

Det dricker så klart lite extra bensin med 4wd, kör man snällt så kör man en sti på litern.. den sug(utan turbo) imprezan jag hade drack 0,8

evo är väl lite snabbaren och brutalare än imprezan samtidigt som imprezan är lite mer vardagsvänlig

båda bilarna har sina svagheter, evo har acy pumpen till mellan diffen och vissa imprezor hade växellåds problem ( dök upp först när man började trimma)

googla lite om båda modellerna så hittar du hur mycket info som hellst

Det var inte alls farligt med bensinförbrukningen. Min polares s60R drar runt 1.1 milen vilket blir en del.. Vad är det för skillnad mellan sug och turbo? Aldrig riktigt förstått det.

en sug motor har ingen turbo helt enkelt smile en turbo är en fläkt som pressar in luft i motorn.

Reservdelar hittar man mycket billigt på nätet från tex england, här i sverige är det tyvärr ganska dyrt. till subaru då. Ja den har kamrem, men se inte det som något negativt ... en kedja behöver ofta bytas den också förr eller senare och då blir det ofta grymt dyrt. Har haft 3 bilar med kamkedja som jag har fått byta, så jag ser inga fördelar med kedja längre


Att kostnaden skulle bli högre på en bmw än en volvo om det går sönder stämmer inte alls ! inte helt ovanligt att det blir tvärt om ! Bmw har relativt billiga reservdelar

Och kunskap finns i överflöd i det här landet till de flesta bilmärken, så det behöver du inte oroa dig över

Är en sugmotor bättre än en turbo? Googlade lite om det och där sa dem att accelerationen blir bättre om man har turbo.

Att försäkra en BMW är däremot dyrare än en Saab. Jag kommer inte stå på försäkringen då den kommer gå upp i 25 000 + om året (helförsäkring) Utan det blir på mossan den står, runt 10 000 om året. Ska jämföra lite försäkringar på en Subaru och kolla vad dem ligger på.

Mack855
18 oktober 2013 · 1 354 Inlägg

Ett tips härifrån som ägt två tyska bilar och en volvo. Kolla på tyska bilar, Audi, VW och BMW.
Ägt en golf, äger en A3a och en 855a. 850n upplever jag inte speciellt sportig. Visst jag skulle lätt vilja äga en S60 T5a då jag tror att den har lite sportigare vägegenskaper.

Men Audin är jag helt sjukt nöjd med och alla som provkört min A3a avgudar den och vill ha en egen men kolla på audisar också, stört fina bilar! smile Har du en kompis som kan serva åt dig eller om du gör det själv behöver inte service avgifterna bli alltför högsmile Lycka till i bilträsket!

SportPilot Ubåtsingenjör
18 oktober 2013 · 7 234 Inlägg

Lracthor skrev:

CHEEVA skrev:

Lracthor skrev:

Antinoxious skrev:
All bränsleförbrukning beror på hur tung högerfot du har, Det har jag alltid sagt smile Det är du som påverkar mer än bilen i mina ögon!
Sen tycker jag volvo personligen är en riktigt go bil, gott om "billiga" reservdelar om så skulle behövas i framtiden, och mycket kunskap överallt om volvos. Dom brukar hålla rätt bra i längden också.
Köp min vettja wink haha!
Bmw är en bra bil, utan tvekan. Men skulle något pajja så tror jag kostnaden blir högre än vad den hade blivit på någon av dom Svenska alternativen du lagt fram.

Det är ju det som är fördelen med Volvo, nästan alla kan något om Volvo, samt att Volvo är Sveriges vanligaste bil gör det ju att det finns fina Volvos ute på marknaden med inte till ett överdrivet pris.

IceEyes skrev:
Lägger också min röst på Subaru Impreza som känns som ett klokt val ur flera aspekter:

Den har ett betydligt mer uppseendeväckande och råare yttre än Volvo, BMW och SAAB, fyrhjulsdriften borgar för maximal underhållning även under vintertid, samt att byggkvalitén på japanskt manér i grund och botten är hög.

Komfortmässigt är den faktiskt inte fy skam heller, även om man kan tro det. Fjädringen kan upplevas som en smula hård, men knappast så färden blir direkt obekväm.

Nackdelen är väl inte helt ologiskt att hitta ett exemplar i hyggligt skick.


Två alternativ av likvärdig kaliber är Mitsubishi Evo och Toyota Celica GT4 smile

Är reservdelar till en Subaru dyra tro? Känner en som importerar sina delar ifrån Japan dock till en Nissan men dem e ju från Japan båda två. Av det jag läste har den kamrem och inte kamkedja, vet du om det stämmer?


Det var inte alls farligt med bensinförbrukningen. Min polares s60R drar runt 1.1 milen vilket blir en del.. Vad är det för skillnad mellan sug och turbo? Aldrig riktigt förstått det.

en sug motor har ingen turbo helt enkelt smile en turbo är en fläkt som pressar in luft i motorn.

Reservdelar hittar man mycket billigt på nätet från tex england, här i sverige är det tyvärr ganska dyrt. till subaru då. Ja den har kamrem, men se inte det som något negativt ... en kedja behöver ofta bytas den också förr eller senare och då blir det ofta grymt dyrt. Har haft 3 bilar med kamkedja som jag har fått byta, så jag ser inga fördelar med kedja längre


Att kostnaden skulle bli högre på en bmw än en volvo om det går sönder stämmer inte alls ! inte helt ovanligt att det blir tvärt om ! Bmw har relativt billiga reservdelar

Och kunskap finns i överflöd i det här landet till de flesta bilmärken, så det behöver du inte oroa dig över

Är en sugmotor bättre än en turbo? Googlade lite om det och där sa dem att accelerationen blir bättre om man har turbo.

Att försäkra en BMW är däremot dyrare än en Saab. Jag kommer inte stå på försäkringen då den kommer gå upp i 25 000 + om året (helförsäkring) Utan det blir på mossan den står, runt 10 000 om året. Ska jämföra lite försäkringar på en Subaru och kolla vad dem ligger på.

ja försäkringen kan va någon hundra lapp dyrare. Men vad är det för bilar du har kollat på som kostar 10 000 om året ? Det kostande inte ens min corrado på mig som 18 åring, idag kostar den 4800 om året på mig 21 år. När jag var 18 kostade det 9500. En porsche 996 kostar 9400 på min mamma, så vad är det för bilar du har kollat ?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Isaacnyheim Facebook @isaac nyheim
18 oktober 2013 · 30 Inlägg

Antinoxious skrev:
All bränsleförbrukning beror på hur tung högerfot du har, Det har jag alltid sagt smile Det är du som påverkar mer än bilen i mina ögon!
Sen tycker jag volvo personligen är en riktigt go bil, gott om "billiga" reservdelar om så skulle behövas i framtiden, och mycket kunskap överallt om volvos. Dom brukar hålla rätt bra i längden också.
Köp min vettja wink haha!
Bmw är en bra bil, utan tvekan. Men skulle något pajja så tror jag kostnaden blir högre än vad den hade blivit på någon av dom Svenska alternativen du lagt fram.

Vad hade du sålt din för wink?

Isaacnyheim Facebook @isaac nyheim
18 oktober 2013 · 30 Inlägg

Jag lägger faktiskt min röst på volvo då jag har en själv och 2 polare har volvo också samtidigt som min ena kompis kör en bmw 528 som är riktigt tråkig att köra! En s60 t5 tror jag du hade varit mer än nöjd med!

Nordic_Drivers
18 oktober 2013 · 349 Inlägg

BMW M5 E39 400 hästar smile

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
Mattsson_91 Självlärd
19 oktober 2013 · 3 083 Inlägg

Köp min 855. 170hk, automat så med gasen i botten sitter du klistrad som ett frimärke i sätet. Nej men rätt pigg o accelererar hyfsat snabbt iaf smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Antinoxious - Always Faithful
19 oktober 2013 · 507 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Köp min 855. 170hk, automat så med gasen i botten sitter du klistrad som ett frimärke i sätet. Nej men rätt pigg o accelererar hyfsat snabbt iaf smile

Fast de där stämmer inte... Hade en sådan, fast manuell innan... Det var då fan inget som var klistrat där inte... sad

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
Mattsson_91 Självlärd
20 oktober 2013 · 3 083 Inlägg

Antinoxious skrev:

Volvo142_73a skrev:
Köp min 855. 170hk, automat så med gasen i botten sitter du klistrad som ett frimärke i sätet. Nej men rätt pigg o accelererar hyfsat snabbt iaf smile

Fast de där stämmer inte... Hade en sådan, fast manuell innan... Det var då fan inget som var klistrat där inte... sad

Hehe skämta ju bara. Men accelererar skapligt bra i alla fall. Speciellt när man gör kickdown tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Antinoxious - Always Faithful
20 oktober 2013 · 507 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Antinoxious skrev:

Volvo142_73a skrev:
Köp min 855. 170hk, automat så med gasen i botten sitter du klistrad som ett frimärke i sätet. Nej men rätt pigg o accelererar hyfsat snabbt iaf smile

Fast de där stämmer inte... Hade en sådan, fast manuell innan... Det var då fan inget som var klistrat där inte... sad

Hehe skämta ju bara. Men accelererar skapligt bra i alla fall. Speciellt när man gör kickdown tongue

Det har du rätt i. Jävligt skön bil i allmänhet 855an smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
Mattsson_91 Självlärd
20 oktober 2013 · 3 083 Inlägg

Antinoxious skrev:

Volvo142_73a skrev:

Antinoxious skrev:

Fast de där stämmer inte... Hade en sådan, fast manuell innan... Det var då fan inget som var klistrat där inte... sad

Hehe skämta ju bara. Men accelererar skapligt bra i alla fall. Speciellt när man gör kickdown tongue

Det har du rätt i. Jävligt skön bil i allmänhet 855an smile

Jo då det är den. Fäller man baksätet får man in en 2 meter lång soffa eller en fåtölj eller ett kylskåp om man vill det. Så en bekväm bil som går bra med gott om lastutrymme. Kommer krävas mycket för att jag ska byta bort den

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang