Problem med bromsarna honda cr-v

Jacke92
28 oktober 2013 · 21 Inlägg

Jag har problem med bromsarna på min farbrors bil.
Han frågade mig att byta framskivor och belägg på alla 4 hjul och lufta bromsarna, för han tycker att den tar svampigt.
Så, har nyss bytt belägg och skivor fram och lufta bromsarna 2 gånger på all 4 hjulen,  när jag trampar på pedalen när bilen är avstängd, så tar den bra, men så fort att jag startar så sjunker den långt ner, men inte ända ner, men inte långt ifrån,  jag har provkört den och bromsarna tar, men pedalen är väldigt mjuk.   
Är det fortfarande luft eller är de bromscylindern som är paj?

Tacksam för svar! 

Honda CR-V  -02  !

wofflan- Gear Heads Göteborg
1 november 2013 · 156 Inlägg

Jag hade samma problem på min kia efter ok byte jag fick rekommendationen att köra bilden och trampa mycket på pedalen och även backa och bromsa, efter någon mil försvann svampigheten. Det är värt att testa innan man byter huvudcyl i alla fall akta så du inte kör på någon bara om bromsarna tar dåligt vilket inte mina gjorde bara att pedalen tog långt ner.

Jacke92
4 november 2013 · 21 Inlägg

mrglass skrev:
Jag hade samma problem på min kia efter ok byte jag fick rekommendationen att köra bilden och trampa mycket på pedalen och även backa och bromsa, efter någon mil försvann svampigheten. Det är värt att testa innan man byter huvudcyl i alla fall akta så du inte kör på någon bara om bromsarna tar dåligt vilket inte mina gjorde bara att pedalen tog långt ner.

hmm ja,  Han tog den för 4-5 dagar sedan, för att besiktiga den, och gick igenom, de såg jag genom att titta på Transportstyrelsen, så det måste ha funkat nu.  roll


Tack för info!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang