Ingen gnista s14 sr20det haltech e6m

butler_braindead
3 november 2013 · 18 Inlägg

Hej. Har bråkat tillräckligt nu med mitt sprut. Precis köpt bilen med ett gammalt haltech sprut.
ingen erfarenhet av detta alls har bara sysslat med vems innan.

från ingenstans slutade gnistan komma.
men det slår en gnista när man slår på tändningen:-s
sen rätt som det va kom där gnista ett tag som givetvis försvann igen så jag hann inte låsa graderna i sprutet. Kan ju som sagt inte mäta var det står.
Har kollat...
batteri med bra ös i.
boxen är frisk.
triggern verkar funka.
Och lite mätningar här o där.
jord och ström är där.
var har jag missat?
Någon som vet?? Sjuk tacksam för hjälp.

In Dust We Trust
tekniknissen1
3 november 2013 · 866 Inlägg

Vad har du för tänd förstärkare ? Varvtalet registreras när du drar runt motorn ?

butler_braindead
4 november 2013 · 18 Inlägg

Jag kör med haltechs egen dualchannel och fords dubbelspole.
Ja den get signal. Men den visar 1200rpm i sprutet

In Dust We Trust
butler_braindead
4 november 2013 · 18 Inlägg

Nu ger den gnista enbart på 2ans cyl:-s

In Dust We Trust
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
4 november 2013 · 2 252 Inlägg

nå inställningar i mappen som blivit mupp?, har du en kopia på mappen eller en gammal mapp du kan läsa in o se om de blir bättre?
vad kör trigger? 2 punkter på veven o kamsynk?, funkar allt sånt som det, ska, se först till att få varvtalet i sprutet att verka normalt...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
tekniknissen1
4 november 2013 · 866 Inlägg

1200 v/min är orimligt 300-450 max på starten. har du micklat med  grundinställningarna ? Kolla spolen ! Ford spolen håller dåligt redan när den sitter i en Ford  ;-)

butler_braindead
6 november 2013 · 18 Inlägg

Varvtalet låg nu på 120 nu. Har bipat allt och allt har kontakt in.
Får inpuls ifrån triggrrn. Sitter original trigger på.
har testat en annan spole med. Nu är dör även konstant gnista på 2ans cyl.
konstigt när man bara har 2 signaler. :-/ borde va gnista iaf på minst 2 cyl

In Dust We Trust
butler_braindead
6 november 2013 · 18 Inlägg

Sprutet är inte rört sen den va igång sist heller.

In Dust We Trust
tekniknissen1
6 november 2013 · 866 Inlägg

Har du bytat tändstift ?  Jag vet att det är en konstig fråga men till och med jag har gått bet på det när man står med ett sådant problem :-)

butler_braindead
12 november 2013 · 18 Inlägg

Jepp är testat. Har mätt boxen nu och verkar som om ena signalen utifrån boxen är kass:-(

In Dust We Trust
Arash Pro Tuner @ PBZ.se
8 januari 2014 · 116 Inlägg

Kika gärna diagnostics i sprutet och på triggermissar. Minns inte exakt vad det kallas i den gamla E6:an, men det är nog relativt tydligt.

Sen kör du den på startmotorn och kollar hur det ser ut.

Se till att inaktivera bränslepump/spridare så att du inte sköljer ner en massa bensin i motorn medan du felsöker.

Mvh
Arash

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang