Volvo 850 GLT-93. Dog under körning går ej igång

hasse83
3 november 2013 · 168 Inlägg

Hej. I en rondellsväng ikväll så dog sambons volvo . Inte ett pip den bara stängde ner.
Varit otroligt regnigt under dagen och misstänker det lite men här följer lite information.

1. Den går på startmotorn
2. den har el
3. den "gick igång" jag kunde skutta den i uppförsbacke genom att hålla nycklen i bottenläge. ca 400 rpm
4. gasen get NOLL respons
5. det låter inte illa när den försöker starta, så inte troligt kamhamveri
6. regnig dag m.m

det är ca 20 liter kvar i tanken.

Med vänlig hälsning

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Kooza
3 november 2013 · 234 Inlägg

Kolla så att det är torrt vid/inuti fördelare och fördelarlock. Kolla så att det inte har kommit ner vatten i tändstifts-hålen (rätt osannolikt men ändå värt en titt), kolla tändkablar efter skador.
Låter bränslepumpen? Det går ju väldigt lätt att se om det kommer bränsle fram till spridarbryggan på en 850. På den änden av bryggan som är närmast batteriet har du en "luftventil" tryck på den så kan du se om bränslet kommer fram dit.
Kolla om det finns några felkoder:http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=2941

Mvh// Mattias
Honda Civic "Mb6 VTI" (1998)
Volvo 855 AWD "Halna stuket" (1997)
hasse83
3 november 2013 · 168 Inlägg

Ska kolla läget imorgon bitti. fick ställa han vid sidan av vägen. Jag fick en misstanke att det var soppatorsk. men bilen visar ju på 20 liter cirkus. Men de där visarna skuttar ju som de vill ibland =P

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
mirt400
5 november 2013 · 208 Inlägg

kolla gnistan ingen gnista kan vara kamaxelpositionsgivaren eller vevaxelgivaren ska vara ett standard fel enligt min kompis:)

Expert
17 november 2013 · 367 Inlägg

Kamaxelpostionsgivare går sönder på grund av kalllödningar men det är bara dom med svart plastlock på

Volvo Amazon "Amazon 121 Coupe" (1965)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang