Xenonkonvertering ''The right way'' Bixenon projektor uppgradering

MammDiin
27 december 2014 · 2 019 Inlägg

kwansa skrev:
Är det riktiga projektorer? som lyfter halvljuset när man slår över till helljus?

De lyfter inte halvljuset utan de drar ner en ''sköld'' så det även blir ljus ovanför halvljusets ljusbild.
Riktiga projektorer kan man väl säga att det är men de är inte godkända.

christAfer Wärmland
1 februari 2015 · 943 Inlägg

Mervolic skrev:

christAfer skrev:
Fått dit en projektor, 5000k. Dock bara 35w, men det blir nog bra när det är klart. Ska man lacka reflektorn svart eller inte?
http://i.imgur.com/ziPlXoVh.jpg

Tog mig friheten att kladda ett par minuter i Photoshop, så kanske du får en uppfattning av hur det skulle kunna bli. Min kladd är inte alls fotorealistisk, men det är lite svårt att utgå från den bilden också. tongue roll

[url]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23449724/proj01.jpg[/url

[url]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23449724/proj02.jpg[/url

Har målat som sista bilden, men det skär sig lite mot grillen, blinkers och extraljus. Bild finns på min sida. Ska bort med ljusen så fort jag får upp min jävla baklucka som gått i baklås, där jag såklart har verktygslådan...

Ööööööööööööh.....
Gamer
10 februari 2015 · 130 Inlägg

jag tycker att det är kul att fler får upp ögonen för att göra en vettig xenonkonvertering(även fast den inte är 100% laglig)!

hoppas bara detta tar sig mer men tycker att det är lite synd bara att det inte finns någon vettig återförsäljare för detta i Sverige som jag då har sett. rätta mig gärna om jag har fel smile

Bmw 325D Touring -09
Bmw 740IA -94
Nissan 200SX s13 -91
MammDiin
10 februari 2015 · 2 019 Inlägg

Gamer skrev:
jag tycker att det är kul att fler får upp ögonen för att göra en vettig xenonkonvertering(även fast den inte är 100% laglig)!

hoppas bara detta tar sig mer men tycker att det är lite synd bara att det inte finns någon vettig återförsäljare för detta i Sverige som jag då har sett. rätta mig gärna om jag har fel smile

Tänkte på detta igår jag också smile
Troligen är det så att marknaden inte skulle vara så stor, just därför att det inte är ''lagligt''.

Fördelen med att göra det på detta sätt är ju förstås att man inte bländar mötande och att man får en bra ljusbild, jämfört med om man bara köper ett xenonkit och lägger i reflektorer.
Och så får man ett par ''unika'' strålkastare som troligen ingen annan har.

Men nackdelarna är ju att det blir runt tre gånger så dyrt, när man förutom projektorerna troligen även behöver ett par andra strålkastare vid besiktningen eller för att montera projektorerna i (just för att det inte är lagligt).
Dessutom är det en hel del arbete om man råkar ut för att projektorlinsen tar i strålkastarglaset. Då måste man kapa sönder reflektorn och hitta på en alternativ fastsättning av projektorn vilket inte alltid är det lättaste, om man inte gjort det förut någon gång.
Även justeringen av ljusbilden blir svårare om man måste börja modifiera jämfört med om man bara kan montera projektorerna direkt.

PLindblom
10 februari 2015 · 1 200 Inlägg

Jag köpte ett projektorkit från Ebay, för runt 800kr vill jag minnas. Projektorerna var kopior av Morimoto Mini H1, vilket innebär att de kan monteras i många strålkastare utan att man behöver kapa i reflektorerna eller göra andra permanenta modifieringar.

Här är en bunt med bilder från en guide jag gjorde:

P.Lindblom skrev:
This is a mod I've been wanting to do for years, but since it doesn't comply with MOT rules I haven't found it worth doing. However, when I discovered there are really cheap, complete kits available on Ebay I couldn't resist. I bought a kit to make this DIY. I won't install it permanently on my IS200 since I don't use it anymore and I'm thinking about selling it. Fortunately I had an old spare headlight lying around, collecting dust.

After a bit of wet sanding and polishing it looked decent enough.
http://imageshack.com/a/img835/2801/ptv7.jpg

Here's the kit I bought: http://www.ebay.co.uk/itm/181344042858 - As far as I understand it's pretty much an exact copy of the Morimoto Mini H1 kit from TRS.

It comes with everything you need, plus a bunch of things you won't need... and two metal brackets that I have no idea what they are for.
http://imageshack.com/a/img834/2473/t4tp.jpg

The first thing you need to do is disassemble your headlights. There are plenty of guides on how to bake and open headlights, so I won't go into details on that.
http://imageshack.com/a/img834/8877/zywf.jpg

Here's what the lens looks like when separated from the rest of the headlight.
http://imageshack.com/a/img842/7681/4bp51.jpg

Here's an insert. If you want them black or any other color now would be a perfect time to paint them since you won't need them until you're reassembling your headlight.
http://imageshack.com/a/img836/5697/08bi.jpg

The amber piece just pops out of the insert, so there's no need for masking. I would, however, sand down the chrome a bit to make the paint stick better.
http://imageshack.com/a/img834/4128/05mb.jpg

Here's a painted insert with the amper piece reattached. You could also leave them off and use orange indicator bulbs instead.
http://imageshack.com/a/img838/7750/w1ud.jpg

Anyway, this is the part of the headlights you need to concentrate on. The next step is to remove the little caps in the low beam reflectors. You might be able to do so without removing the reflectors, but it's certainly easier if you do.
http://imageshack.com/a/img842/5323/ovw8.jpg

The reflectors are held in place by the two adjusting screws in these two pictures.
http://imageshack.com/a/img841/2326/93t3.jpg

http://imageshack.com/a/img841/9196/jnf7.jpg

Unscrew them from the back of the housings, using an 8mm socket.
http://imageshack.com/a/img836/2804/5l2c.jpg

http://imageshack.com/a/img842/5627/mv0u.jpg

http://imageshack.com/a/img842/7337/clrt.jpg

Now there's only one thing holding the reflectors in place. It's hard to explain how, but it's easily detached with a bit of wiggling.
http://imageshack.com/a/img836/3889/ztmi.jpg

It's also a good idea to remove the rubber sealings on the back of the housings.
http://imageshack.com/a/img843/6341/b7ly.jpg

Here's a very naked housing.
http://imageshack.com/a/img835/6707/vg1z.jpg

And the reflectors.
http://imageshack.com/a/img836/4579/hog6.jpg

This is the cap you need to remove.
http://imageshack.com/a/img845/7334/8xmwy.jpg

Do so by unfolding its tabs on the back of the low beam reflector
http://imageshack.com/a/img841/180/4zp4.jpg

http://imageshack.com/a/img835/1148/j01c.jpg

Now the fun part begins. It's time to unpack your shiny projectors.
http://imageshack.com/a/img835/6105/i7zi.jpg

Remove the three screws holding the bulb holder in place.
http://imageshack.com/a/img843/6669/lhrep.jpg

I also removed the four screws for the shroud. That was, however, mostly out of curiosity. You're better of leaving the shroud on.
http://imageshack.com/a/img841/595/3dp5.jpg

http://imageshack.com/a/img845/229/kvfx.jpg

If you're not afraid of splicing wires, cut off the connector for the high beam actuator. This way you can run the wires through one of the holes for the low beam cap you removed earlier.
http://imageshack.com/a/img838/5313/i0eq.jpg

The threaded part of the projector fits nicely through the hole in the low beam reflector. Secure it using the strange looking nut.
http://imageshack.com/a/img841/8741/gro4l.jpg

Make a tiny hole in the rubber sealing, for the wires, and replace it. Reattach the bulb holder.
http://imageshack.com/a/img843/1760/1ssh.jpg

Fit the xenon bulb
http://imageshack.com/a/img834/6735/rngqv.jpg

Here's the projector, nicely secured in the headlight housing.
http://imageshack.com/a/img834/7621/trct.jpg

http://imageshack.com/a/img845/9502/3c9j.jpg

There are several different ways of aligning retrofitted projectors. One way is to simply reinstall the lensless headlights on the car and twist the projectors by hand until the cutoff is horizontal. Then, of course, tighten the nuts some more to make sure the projectors won't move. Another way is to make a simple bracket for the headlights, point them against a white wall and mark the cutoff before fitting the projectors. Then use the markings to align them again just before fitting the headlight lenses again.

Since I don't plan on using my projectors I didn't put a lot of energy into aligning them. When you feel like you're done just remove the xenon bulb, reattach the headlight insert and lens and bake the headlight again. This is what you'll end up with.
http://imageshack.com/a/img841/4926/ci5db.jpg

Or this.
http://imageshack.com/a/img835/6908/tm3y.jpg

Before fitting the headlight to my car I just connected it to make sure it worked. Connect the HID ballasts to your low beam connectors and the actuator wires to the high beam connector.
http://imageshack.com/a/img845/4457/si0l.jpg

http://imageshack.com/a/img842/5083/o1den.jpg

Then I couldn't resist fitting the headlight.
http://imageshack.com/a/img835/8833/w3cd.jpg

There are a few advantages with these BiXenon projectors.

[LIST]
[*]First of all you get both low and high beam from the same bulb. This means there won't be a delay when you switch to high beam. The actuator is even faster than the standard halogen bulb.
[*]The main beam reflector isn't needed anymore. You can paint it black, you can fit some sort of a DRL light in it or you can keep the 65W halogen bulb if you want even more light from the high beam.
[*]The best thing is, of course, the beam pattern. It so much better than the lousy IS200 reflectors.
[/LIST]

Unfortunately I don't have a large white wall to show you the cutoff on. The closest thing I've got is a white car. Not ideal, but you'll get an idea.

Here's a picture I took with the projector headlight off. This is the amount of light you get from the standard halogen low beam.
http://imageshack.com/a/img841/5462/rmhh.jpg

This picture was taken using the same shutter speed and aperture, but with only the projector light on. As you can see it's a lot brighter and the cutoff is really sharp.
http://imageshack.com/a/img843/4925/ov0e.jpg

Efter att jag gjort guiden återställde jag strålkastaren till originalutförande och monterade kitet i kollegans Toyota MR2:

http://imageshack.com/a/img835/769/ar3f.jpg

http://imageshack.com/a/img844/6568/f23e.jpg

http://imageshack.com/a/img841/4144/2co6.jpg

http://imageshack.com/a/img842/4886/x4oz.jpg

http://imageshack.com/a/img839/5290/bhkc.jpg

http://imageshack.com/a/img842/267/zh8y.jpg

http://imageshack.com/a/img835/4827/iiy1.jpg

http://imageshack.com/a/img841/192/kjzu.jpg


http://imageshack.com/a/img838/8776/tws5.jpg

http://imageshack.com/a/img834/968/8uxk5.jpg

http://imageshack.com/a/img842/6684/fuodc.jpg

http://imageshack.com/a/img843/4716/ua04u.jpg

http://imageshack.com/a/img836/8793/e47h.jpg

Mervolic Yawn...
10 februari 2015 · 3 151 Inlägg

Är det någon som har provat besikta med såna här projektorlinser? Går givetvis inte med xenon i, men om man byter till en H1 halogen istället?

granadadr
10 februari 2015 · 7 290 Inlägg

PLindblom skrev:
Jag köpte ett projektorkit från Ebay, för runt 800kr vill jag minnas. Projektorerna var kopior av Morimoto Mini H1, vilket innebär att de kan monteras i många strålkastare utan att man behöver kapa i reflektorerna eller göra andra permanenta modifieringar.

Här är en bunt med bilder från en guide jag gjorde:

P.Lindblom skrev:
This is a mod I've been wanting to do for years, but since it doesn't comply with MOT rules I haven't found it worth doing. However, when I discovered there are really cheap, complete kits available on Ebay I couldn't resist. I bought a kit to make this DIY. I won't install it permanently on my IS200 since I don't use it anymore and I'm thinking about selling it. Fortunately I had an old spare headlight lying around, collecting dust.

After a bit of wet sanding and polishing it looked decent enough.
http://imageshack.com/a/img835/2801/ptv7.jpg

Here's the kit I bought: http://www.ebay.co.uk/itm/181344042858 - As far as I understand it's pretty much an exact copy of the Morimoto Mini H1 kit from TRS.

It comes with everything you need, plus a bunch of things you won't need... and two metal brackets that I have no idea what they are for.
http://imageshack.com/a/img834/2473/t4tp.jpg

The first thing you need to do is disassemble your headlights. There are plenty of guides on how to bake and open headlights, so I won't go into details on that.
http://imageshack.com/a/img834/8877/zywf.jpg

Here's what the lens looks like when separated from the rest of the headlight.
http://imageshack.com/a/img842/7681/4bp51.jpg

Here's an insert. If you want them black or any other color now would be a perfect time to paint them since you won't need them until you're reassembling your headlight.
http://imageshack.com/a/img836/5697/08bi.jpg

The amber piece just pops out of the insert, so there's no need for masking. I would, however, sand down the chrome a bit to make the paint stick better.
http://imageshack.com/a/img834/4128/05mb.jpg

Here's a painted insert with the amper piece reattached. You could also leave them off and use orange indicator bulbs instead.
http://imageshack.com/a/img838/7750/w1ud.jpg

Anyway, this is the part of the headlights you need to concentrate on. The next step is to remove the little caps in the low beam reflectors. You might be able to do so without removing the reflectors, but it's certainly easier if you do.
http://imageshack.com/a/img842/5323/ovw8.jpg

The reflectors are held in place by the two adjusting screws in these two pictures.
http://imageshack.com/a/img841/2326/93t3.jpg

http://imageshack.com/a/img841/9196/jnf7.jpg

Unscrew them from the back of the housings, using an 8mm socket.
http://imageshack.com/a/img836/2804/5l2c.jpg

http://imageshack.com/a/img842/5627/mv0u.jpg

http://imageshack.com/a/img842/7337/clrt.jpg

Now there's only one thing holding the reflectors in place. It's hard to explain how, but it's easily detached with a bit of wiggling.
http://imageshack.com/a/img836/3889/ztmi.jpg

It's also a good idea to remove the rubber sealings on the back of the housings.
http://imageshack.com/a/img843/6341/b7ly.jpg

Here's a very naked housing.
http://imageshack.com/a/img835/6707/vg1z.jpg

And the reflectors.
http://imageshack.com/a/img836/4579/hog6.jpg

This is the cap you need to remove.
http://imageshack.com/a/img845/7334/8xmwy.jpg

Do so by unfolding its tabs on the back of the low beam reflector
http://imageshack.com/a/img841/180/4zp4.jpg

http://imageshack.com/a/img835/1148/j01c.jpg

Now the fun part begins. It's time to unpack your shiny projectors.
http://imageshack.com/a/img835/6105/i7zi.jpg

Remove the three screws holding the bulb holder in place.
http://imageshack.com/a/img843/6669/lhrep.jpg

I also removed the four screws for the shroud. That was, however, mostly out of curiosity. You're better of leaving the shroud on.
http://imageshack.com/a/img841/595/3dp5.jpg

http://imageshack.com/a/img845/229/kvfx.jpg

If you're not afraid of splicing wires, cut off the connector for the high beam actuator. This way you can run the wires through one of the holes for the low beam cap you removed earlier.
http://imageshack.com/a/img838/5313/i0eq.jpg

The threaded part of the projector fits nicely through the hole in the low beam reflector. Secure it using the strange looking nut.
http://imageshack.com/a/img841/8741/gro4l.jpg

Make a tiny hole in the rubber sealing, for the wires, and replace it. Reattach the bulb holder.
http://imageshack.com/a/img843/1760/1ssh.jpg

Fit the xenon bulb
http://imageshack.com/a/img834/6735/rngqv.jpg

Here's the projector, nicely secured in the headlight housing.
http://imageshack.com/a/img834/7621/trct.jpg

http://imageshack.com/a/img845/9502/3c9j.jpg

There are several different ways of aligning retrofitted projectors. One way is to simply reinstall the lensless headlights on the car and twist the projectors by hand until the cutoff is horizontal. Then, of course, tighten the nuts some more to make sure the projectors won't move. Another way is to make a simple bracket for the headlights, point them against a white wall and mark the cutoff before fitting the projectors. Then use the markings to align them again just before fitting the headlight lenses again.

Since I don't plan on using my projectors I didn't put a lot of energy into aligning them. When you feel like you're done just remove the xenon bulb, reattach the headlight insert and lens and bake the headlight again. This is what you'll end up with.
http://imageshack.com/a/img841/4926/ci5db.jpg

Or this.
http://imageshack.com/a/img835/6908/tm3y.jpg

Before fitting the headlight to my car I just connected it to make sure it worked. Connect the HID ballasts to your low beam connectors and the actuator wires to the high beam connector.
http://imageshack.com/a/img845/4457/si0l.jpg

http://imageshack.com/a/img842/5083/o1den.jpg

Then I couldn't resist fitting the headlight.
http://imageshack.com/a/img835/8833/w3cd.jpg

There are a few advantages with these BiXenon projectors.

[LIST]
[*]First of all you get both low and high beam from the same bulb. This means there won't be a delay when you switch to high beam. The actuator is even faster than the standard halogen bulb.
[*]The main beam reflector isn't needed anymore. You can paint it black, you can fit some sort of a DRL light in it or you can keep the 65W halogen bulb if you want even more light from the high beam.
[*]The best thing is, of course, the beam pattern. It so much better than the lousy IS200 reflectors.
[/LIST]

Unfortunately I don't have a large white wall to show you the cutoff on. The closest thing I've got is a white car. Not ideal, but you'll get an idea.

Here's a picture I took with the projector headlight off. This is the amount of light you get from the standard halogen low beam.
http://imageshack.com/a/img841/5462/rmhh.jpg

This picture was taken using the same shutter speed and aperture, but with only the projector light on. As you can see it's a lot brighter and the cutoff is really sharp.
http://imageshack.com/a/img843/4925/ov0e.jpg

Efter att jag gjort guiden återställde jag strålkastaren till originalutförande och monterade kitet i kollegans Toyota MR2:

http://imageshack.com/a/img835/769/ar3f.jpg

http://imageshack.com/a/img844/6568/f23e.jpg

http://imageshack.com/a/img841/4144/2co6.jpg

http://imageshack.com/a/img842/4886/x4oz.jpg

http://imageshack.com/a/img839/5290/bhkc.jpg

http://imageshack.com/a/img842/267/zh8y.jpg

http://imageshack.com/a/img835/4827/iiy1.jpg

http://imageshack.com/a/img841/192/kjzu.jpg


http://imageshack.com/a/img838/8776/tws5.jpg

http://imageshack.com/a/img834/968/8uxk5.jpg

http://imageshack.com/a/img842/6684/fuodc.jpg

http://imageshack.com/a/img843/4716/ua04u.jpg

http://imageshack.com/a/img836/8793/e47h.jpg

man måste ju ha både hel och halvljus på bes
mr2an ser ju ut att bara ha halvljus nu wink

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Mervolic Yawn...
10 februari 2015 · 3 151 Inlägg

granadadr skrev:
man måste ju ha både hel och halvljus på bes
mr2an ser ju ut att bara ha halvljus nu wink

Det är hel- och halvljus i den. När man aktiverar helljuset så dras en sköld åt sidan och släpper igenom allt ljus. Många nya bilar - Volkswagen till exempel - använder sig av detta, så kallat bi-xenon.

Djo
10 februari 2015 · 10 157 Inlägg

Mervolic skrev:

granadadr skrev:
man måste ju ha både hel och halvljus på bes
mr2an ser ju ut att bara ha halvljus nu wink

Det är hel- och halvljus i den. När man aktiverar helljuset så dras en sköld åt sidan och släpper igenom allt ljus. Många nya bilar - Volkswagen till exempel - använder sig av detta, så kallat bi-xenon.

Jo men nu hade ju denna använt sig av h1 projekttorer vilka ej har hel halvljus

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Mervolic Yawn...
10 februari 2015 · 3 151 Inlägg

Djo skrev:

Mervolic skrev:

granadadr skrev:
man måste ju ha både hel och halvljus på bes
mr2an ser ju ut att bara ha halvljus nu wink

Det är hel- och halvljus i den. När man aktiverar helljuset så dras en sköld åt sidan och släpper igenom allt ljus. Många nya bilar - Volkswagen till exempel - använder sig av detta, så kallat bi-xenon.

Jo men nu hade ju denna använt sig av h1 projekttorer vilka ej har hel halvljus

Säker på det? I guiden skrev han ju att det är helljus i dom också. Vad jag vet finns det många projektorer som har hel- och halvljus i samma lampa, finns till både H1 och D2S som det är i bilar med original bi-xenon.

Djo
10 februari 2015 · 10 157 Inlägg

Mervolic skrev:

Djo skrev:

Mervolic skrev:

Det är hel- och halvljus i den. När man aktiverar helljuset så dras en sköld åt sidan och släpper igenom allt ljus. Många nya bilar - Volkswagen till exempel - använder sig av detta, så kallat bi-xenon.

Jo men nu hade ju denna använt sig av h1 projekttorer vilka ej har hel halvljus

Säker på det? I guiden skrev han ju att det är helljus i dom också. Vad jag vet finns det många projektorer som har hel- och halvljus i samma lampa, finns till både H1 och D2S som det är i bilar med original bi-xenon.

Okej visste ej att h1 fanns med hel och halvljus mitt fel isådanafall.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Mervolic Yawn...
10 februari 2015 · 3 151 Inlägg

Djo skrev:

Mervolic skrev:

Djo skrev:

Jo men nu hade ju denna använt sig av h1 projekttorer vilka ej har hel halvljus

Säker på det? I guiden skrev han ju att det är helljus i dom också. Vad jag vet finns det många projektorer som har hel- och halvljus i samma lampa, finns till både H1 och D2S som det är i bilar med original bi-xenon.

Okej visste ej att h1 fanns med hel och halvljus mitt fel isådanafall.

Näpp, man lär sig nåt nytt varje dag smile

MammDiin
10 februari 2015 · 2 019 Inlägg

Frågan är om man kan besikta en bil med ''bi-halogen'' projektorer?

Har även märkt att i deras H1 projektorer så får man inte in en H1 halogen om man inte slipar upp hålet en hel del, och gör man det så kan man skada reflektorns yta. Men H1 projektorerna har även helljus, men finns såklart även de projektorer som endast har halvljus.

En annan sak värt att notera är att det inte finns några godkända xenon H1 så även fastän allt annat skulle vara godkänt så hade både H1 projektorn och H1 lampan saknat rätt märkning.

Djo
10 februari 2015 · 10 157 Inlägg

V70Drive skrev:
Alltså det är ju inte lampan som gör hel/halv. det är en sköld som skapar halvljuset smile

https://www.youtube.com/watch?v=iP4WXHmRpjs

Jo det vet jag men visste enbart om att H4 hade denna sköld.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Mervolic Yawn...
10 februari 2015 · 3 151 Inlägg

MammDiin skrev:
Frågan är om man kan besikta en bil med ''bi-halogen'' projektorer?

Har även märkt att i deras H1 projektorer så får man inte in en H1 halogen om man inte slipar upp hålet en hel del, och gör man det så kan man skada reflektorns yta. Men H1 projektorerna har även helljus, men finns såklart även de projektorer som endast har halvljus.

En annan sak värt att notera är att det inte finns några godkända xenon H1 så även fastän allt annat skulle vara godkänt så hade både H1 projektorn och H1 lampan saknat rätt märkning.

Aha, trodde det brukade vara tvärt om. Har fått slipa upp hålet lite för att få i H1 xenon medans H1 halogen funkat klockrent, dock inte på projektorer utan på vanliga halogen H1 extraljus...

granadadr
10 februari 2015 · 7 290 Inlägg

Mervolic skrev:

Djo skrev:

Mervolic skrev:

Det är hel- och halvljus i den. När man aktiverar helljuset så dras en sköld åt sidan och släpper igenom allt ljus. Många nya bilar - Volkswagen till exempel - använder sig av detta, så kallat bi-xenon.

Jo men nu hade ju denna använt sig av h1 projekttorer vilka ej har hel halvljus

Säker på det? I guiden skrev han ju att det är helljus i dom också. Vad jag vet finns det många projektorer som har hel- och halvljus i samma lampa, finns till både H1 och D2S som det är i bilar med original bi-xenon.

joo jag såg det alldeles nyss wink
tack för upplysningen smile

MammDiin
10 februari 2015 · 2 019 Inlägg

Djo skrev:

V70Drive skrev:
Alltså det är ju inte lampan som gör hel/halv. det är en sköld som skapar halvljuset smile

https://www.youtube.com/watch?v=iP4WXHmRpjs

Jo det vet jag men visste enbart om att H4 hade denna sköld.

Ja en H4 har en sköld i själva lampan vid halvljusets glödtråd för att hindra ljuset att stråla neråt i reflektorn, och vid helljus så är det en skild glödtråd som fyller hela reflektorn med ljus.

H1 har endast en glödtråd, så själva lampan kan inte skapa hel och halvljus utan hjälp av annat. Så i detta fall är det projektorn som har en ''sköld'' som hindrar ljuset vid halvljus och släpper förbi vid helljus.
Likadant med alla xenonlampor D1S-D4S, de har endast en ljusbåge, och med hjälp av projektorn kan man få både halv- och helljus i samma.

MammDiin
10 februari 2015 · 2 019 Inlägg

Mervolic skrev:

MammDiin skrev:
Frågan är om man kan besikta en bil med ''bi-halogen'' projektorer?

Har även märkt att i deras H1 projektorer så får man inte in en H1 halogen om man inte slipar upp hålet en hel del, och gör man det så kan man skada reflektorns yta. Men H1 projektorerna har även helljus, men finns såklart även de projektorer som endast har halvljus.

En annan sak värt att notera är att det inte finns några godkända xenon H1 så även fastän allt annat skulle vara godkänt så hade både H1 projektorn och H1 lampan saknat rätt märkning.

Aha, trodde det brukade vara tvärt om. Har fått slipa upp hålet lite för att få i H1 xenon medans H1 halogen funkat klockrent, dock inte på projektorer utan på vanliga halogen H1 extraljus...

Ja vanligen brukar man få slipa upp lite i H1 extraljus.
Men dessa projektorer är som sagt gjorda för xenon H1 och även gängade runtom där lampan går igenom (för att kunna få fast projektorn i strålkastarens reflektor), så troligen har de inte tänkt på att någon skulle få för sig att nergradera till halogen.
Själva glaset på H1 halogen går in men metallen som glaset är fast i som kommer in i reflektorn är för stort och tar i på fyra ställen.

PLindblom
10 februari 2015 · 1 200 Inlägg

Mervolic skrev:

granadadr skrev:
man måste ju ha både hel och halvljus på bes
mr2an ser ju ut att bara ha halvljus nu wink

Det är hel- och halvljus i den. När man aktiverar helljuset så dras en sköld åt sidan och släpper igenom allt ljus. Många nya bilar - Volkswagen till exempel - använder sig av detta, så kallat bi-xenon.

Precis! BiXenon-projektorer var det. Här är ett kompletterande videoklipp: https://www.youtube.com/watch?v=fGUZ9Co1VEw

granadadr
10 februari 2015 · 7 290 Inlägg

PLindblom skrev:

Mervolic skrev:

granadadr skrev:
man måste ju ha både hel och halvljus på bes
mr2an ser ju ut att bara ha halvljus nu wink

Det är hel- och halvljus i den. När man aktiverar helljuset så dras en sköld åt sidan och släpper igenom allt ljus. Många nya bilar - Volkswagen till exempel - använder sig av detta, så kallat bi-xenon.

Precis! BiXenon-projektorer var det. Här är ett kompletterande videoklipp: https://www.youtube.com/watch?v=fGUZ9Co1VEw

hmm ser najs ut,, var köper man?? tänkte xenon projektorer och dessutom bi xenon är ju ej dumt att konvertera,, har projektorer idag,, men borde ju ge en bättre ljusbild smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang