Kicker l5 eller gas gpp ?

RonnieV70D
10 november 2013 · 225 Inlägg

tjenna. nu är jag intresserad av att byta å göra de stilrent i bagaget . har haft en kicker l5 på ett dls x-d11 mono block som spelat mer är bra i min ägo
. tänkte byta bort de mot 2 gas pro gpp i låda ( den med blank front) och ett spl ice 1500.1 steg .
ärdevärt ?  spelar de bättre eller sämre ? värt om man jämför med priser ?

Gustav
15 november 2013 · 317 Inlägg

RonnieV70D skrev:
tjenna. nu är jag intresserad av att byta å göra de stilrent i bagaget . har haft en kicker l5 på ett dls x-d11 mono block som spelat mer är bra i min ägo
. tänkte byta bort de mot 2 gas pro gpp i låda ( den med blank front) och ett spl ice 1500.1 steg .
ärdevärt ?  spelar de bättre eller sämre ? värt om man jämför med priser ?

GAS GPP basen spelar bra mkt bättre än Kicker L5 så jag är helt övertygad om att du kommer bli nöjd. Med ICE1500.1 steget får du ju ut 1500WRMS@1ohm vilket blir funkar till basarna. Men vill du använda basarna fulla kapacitet så hade jag rekomenderat ett fetare steg. Typ GAS PRO2000D som ingår i detta paket:
http://www.brl.se/sv/artiklar/gas-pro-1 … 2000d.html


//Gustav

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud
kolsvajansson
15 november 2013 · 875 Inlägg

Har en gas pro 12" i bagaget med förstärkt låda som du menade(lackad svart pianolack)smile och kan lova dig att du inte kommer bli besviken, är en riktigt bra bas och värd pengarna jag betalade för den:)

RonnieV70D
15 november 2013 · 225 Inlägg

låter kanon detta tongue

cavis Servicetekniker
19 november 2013 · 138 Inlägg

Är lite besviken på GAS. hade gas gpp 12" och gas pro 1000d men tyckte inte basen var kontrollerad även om det var bra tryck. Vet dock inte hur nya gpx är. Vet inte om det var slutsteget eller basen som var dålig men pratade med en annan här på forumet som upplevde samma sak.

Amatör
Fjong
19 november 2013 · 1 494 Inlägg

Jag tycker att båda GPP å GPX är prisvärda basar som kan spela på riktigt bra. Har aldrig märkt av några problem med kontroll när dom har blivit demade för mig iaf smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang