Audi A4 06, Hur får man lös baklycktorna?

stellner1
10 november 2013 · 9 Inlägg

Hej

Hur får man lös baklyckotrna på en Audi A4 kombi 2006?
Jag har kollat i instruktions boken och då säger dom att man ska ta lös en skruv som sitter under ett plast hölje på insidan i bagaget, och då ska de bara vara att dra ut lyckan rakt bakåt.

Men när jag skruva lös lyktan så lossnade den bara i framkant o när ja försöker dra lycktan bakåt så knakar de bara och låter inte alls kul, ja såg att själva glaset till lycktan börja spricka upp lite runt om de var då ja gav upp.

Mycket tacksam för Hjälp! smile

Racso Dr Snuggles
10 november 2013 · 956 Inlägg

Du får jucka höger-vänster-höger-vänster lugnt och försiktigt så kommer den ut så småningom smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
stellner1
11 november 2013 · 9 Inlägg

Racso skrev:
Du får jucka höger-vänster-höger-vänster lugnt och försiktigt så kommer den ut så småningom smile

Ne alltså de funka inte sad stod säker vicka i 6-7 minuter xD o drog bakåt samtidigt men ne de satt som berget! hmm

Racso Dr Snuggles
11 november 2013 · 956 Inlägg

stellner1 skrev:

Racso skrev:
Du får jucka höger-vänster-höger-vänster lugnt och försiktigt så kommer den ut så småningom smile

Ne alltså de funka inte sad stod säker vicka i 6-7 minuter xD o drog bakåt samtidigt men ne de satt som berget! hmm

Skumt.
När jag gjorde det första gången tog det väl en minut eller två, men när man väl har fått in tekniken så går det på ett kick.
Dina kanske aldrig har varit loss innan, därför dom sitter så?
Provat på andra lyktan?

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang