Bmw E46 |LowMotion| - The beginning

Ny bil och snart nytt år vilket betyder nya planer och projekt! Planen kommer även denna gången vara att köra lågt (stance/hellaflush), dock så ska denna bilen finslipas för att få ett perfekt resultat och en råare bil! Mer om det kommer ni kunna se under resans gång!
  • 194 Följare
  • 202 456 Visningar
  • Projektet avslutat 31 juli 2016
Fredrik_F11 Member of LowMotion
20 december 2013 · 1 705 Inlägg

silentpower415 skrev:

figge_stunter skrev:
Satt precis och funderade på hur länge jag haft bilen nu, utav en slump så såg jag att jag haft projekttråden i 31 dagar och att det är 130 följare... och eftersom jag gillar statistik så blir det lite mer än 4 följare per dag! yikes big_smile

Känns riktigt kul att det är så många som vill följa mitt projekt, men eftersom jag känner att jag inte direkt gjort något roligt med bilen än så tänkte jag att jag får kompensera det lite genom att avslöja EN av mina "hemliga" planer! wink
Behöver jag säga mer än "pfft pfft"? wink

luft? Accuair kanske? kommer blir skoj att se big_smile

Ja precis, dock inte accuair utan jag kommer troligtvis köpa lösa delar från bla Viair mfl smile

user_name skrev:

figge_stunter skrev:

user_name skrev:

Blir alltså liknande vit som jag hade på golfen?

Njea, vad jag kan se så hade du bara vanlig mattvit? Jag vill ha något "unikt", innan alla andra har det... vilket inte är speciellt lätt på en såpass vanlig bil som e46 ;P
Så det kommer antaligen bli någon form av effekt vit (OM det nu blir vit) smile

Nej, jag hade inte vanlig vit. Jag var den enda i sverige som hade den finishen. Kanske den enda i världen just då. Den var UNIK.
Jag hade sidenmattvit med metallic. Alltså halvblank med metallic.

Jaha, där ser man! Såg den ju tyvärr aldrig live, vilket jag tror hade gjort en mer rättvis bild utav effekten i lacken tongue Men jag tror inte det kommer bli samma som du hade.

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
20 december 2013 · 1 705 Inlägg

Lillkanto skrev:
Nooooooo, Bags Are For Groceries! sadsadsad

Kommer köra lika lågt som kag hade gjort med coils, men tröttnade på att jag inte kom upp på infarten hemma med audin... för det kändes inte speciellt kul att börja lägga plankor och grejer eftersom vägen utanför är "hårt trafikerad" ;P
Jag vet att flera av er säkerligen kommer bli besvikna för att det blir luft, men jag hoppas det finns andra saker med bilen som kommer intressera er och tycka att den är fet ändå smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
20 december 2013 · 1 705 Inlägg

Viinikka92 skrev:
Så det blir luft på denna, vet en annan som kommer köra med luft också! wink Haha!

Jaa, jag känner någon som heter markus som kommer köra med luft.... wink

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
20 december 2013 · 1 705 Inlägg

Viinikka92 skrev:

figge_stunter skrev:

Viinikka92 skrev:
Så det blir luft på denna, vet en annan som kommer köra med luft också! wink Haha!

Jaa, jag känner någon som heter markus som kommer köra med luft.... wink

Vem är det? tongue Haha! Aldrog hört talas om han iaf! wink

Ne va du glad för det...! wink

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
20 december 2013 · 1 705 Inlägg

Viinikka92 skrev:

figge_stunter skrev:

Viinikka92 skrev:

Vem är det? tongue Haha! Aldrog hört talas om han iaf! wink

Ne va du glad för det...! wink

Haha! Hoppas man får se en fin E46 till våren! smile Har kikat lite dom här med och dom är väldigt fina, skulle kunna äga en själv med! smile

Ja dom är riktigt trevliga faktiskt! Den är lite mer sportig, speciellt i motorkaraktären (och går bättre) än audin då audin va en glidar-gubb-bil! Tråkigt dock att jag lyckades köpa ett ovårdat exemplar som bara går sönder mer och mer desto mer man lagar ;P

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
20 december 2013 · 1 705 Inlägg

anafylaxi skrev:
Coils is the shit!! smile

Jo, självklart va jag nöjd med coils, men om man ska köra sådär riktigt lågt som jag vill göra så är det nog inte ens kul att köra bilen längre med coils, så jag ska iaf testa på luft nu så får vi se om det blir coils lite senare i år eller inte smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
21 december 2013 · 1 705 Inlägg

inzlike skrev:
Kör på cherry röd så kan våra få kramas på träffar i sommar smile

Ja vi får väl se om det blir kramkalas, eller om jag väljer vit dipp smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
21 december 2013 · 1 705 Inlägg

anafylaxi skrev:
Här har du en snygg färg smile

http://cullogo.com/full/wallpapers-bmw- … antart.jpg

Ja den är snygg, e46 passar riktigt bra i rött faktiskt smile Dock svårt att färgmatcha eftersom den är photoshoppad (man kan inte se fler bilder på just den bilen) Men man får ju ett "humm" om hur bilen kan se ut i rött, iofs så har jag gjort ett flertal bilder i photoshop med olika färger, fälgar och andra lösningar smile

AntrE skrev:
dude, ska du köra luft så kör på digitalt direkt annars kommer du ångra dig senare.. tongue been there, done that och måste börja om från början.. wink

Jag kommer börja med att köpa ett billigare system, det är ett analogt system med med en kontroll (ist för switchar), om jag märker att jag vill fortsätta att köra med luft så kommer jag köpa ett digitalt system!
Uppskattar otroligt mycket med info om luft (har försökt läsa så mycket jag kan) men just nu känner jag att det känns bäst att köpa ett lite billigare analogt system för att testa på det tongue

Svedling skrev:

anafylaxi skrev:
Här har du en snygg färg smile

http://cullogo.com/full/wallpapers-bmw- … antart.jpg

Sjukt snygg färg det där!!

håller med smile

jetta16v skrev:

anafylaxi skrev:
Här har du en snygg färg smile

http://cullogo.com/full/wallpapers-bmw- … antart.jpg

Man blir varm i själen, det är så vackert!

smile (Y)

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
22 december 2013 · 1 705 Inlägg

almqvist__89 skrev:
Eller så behåller du din penis och kör static som riktiga män gör wink

longcat skrev:

almqvist__89 skrev:
Eller så behåller du din penis och kör static som riktiga män gör wink

*Gilla* (Y)

Ni får gärna köra static om ni nu behöver bevisa eran manlighet, jag känner inte riktigt att jag behöver bevisa det så därför väljer jag att köra med luft.

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
31 december 2013 · 1 705 Inlägg

Tjenare! Längesen något hände med bilen, men igår kom jag på att det är sista dagen att beställa regskyltar utan EU märke.. så det är beställt nu smile

Fick även lite vinyl utav Stanceit.se som jag testade att klä om några av listerna i bilen, vet dock inte om jag ska behålla det eller inte, så jag låter det vara tillsvidare smile

http://oijoij-hd.com/images/2013/12/31/14996767993989634196621109293596n.jpg

Så får jag önska alla ett gott slut och en GRYMT nytt år!! big_smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
1 januari 2014 · 1 705 Inlägg

blomman01 skrev:
blev ju jättegött smile !

aa det blev helt okej faktiskt, men jag brukar inte gilla vita detaljer inne i bilen och jag hade tänkt måla något snyggt mönster på vinylen men dom pennorna som jag skulle använda funkade inte ;P Men vi får se om jag behåller vinylen eller inte smile

xc_70 skrev:
riktigt nice, gott nytt år på dig

Tack de samma! smile

vbubbis skrev:
Håller också på med lite stance bygge på min Peugeot också så detta kommer bli skoj och följa, hoppas man får se denna på lie träffar i sommar.

Okej va kul! smile Ja nästa sommar ska jag försöka åka på så många träffar jag bara kan, så vi får se om vi åker på samma träff någon gång smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
2 januari 2014 · 1 705 Inlägg

xc_70 skrev:
hallå där
blir din klar i vår? tänkte kolla om du ska på bimmer of sweden 24maj?

Planen är att den ska vara "klar" i vår någon gång, men just nu vet jag inte exakt när smile Men självklart är tanken att jag ska på bimmers of sweden smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
3 januari 2014 · 1 705 Inlägg

Fick mina regskyltar idag, kommer sååå mycket bättre ut utan EU märket! big_smile
Tänk att sånna smågrejer kan göra så stor skillnad! smile

Har under några dagar suttit och knåpat i photoshop och börjar få fram en klar bild över hur bilen kan komma att se ut till våren/sommaren! smile
Är det något ni är intresserade av att se, eller vill ni ha det som en käftsmäll till våren? wink

(Tar för givet att ni som redan sett bilden inte lägger upp den)

Senast redigerat av figge_stunter (3 januari 2014)

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
3 januari 2014 · 1 705 Inlägg

anafylaxi skrev:
Ja vill också ha utan EU märket sad

då skulle du beställt innan nyår (har jag för mig)

silentpower415 skrev:
upp med bilden vi vill see big_smile

Är inte klar med den än, får se när den e klar smile dock så är jag ju inte såpass bra så man blir nöjd men man ser ju på ett ungefär iaf smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
3 januari 2014 · 1 705 Inlägg

anafylaxi skrev:

figge_stunter skrev:

anafylaxi skrev:
Ja vill också ha utan EU märket sad

då skulle du beställt innan nyår (har jag för mig)

silentpower415 skrev:
upp med bilden vi vill see big_smile

Är inte klar med den än, får se när den e klar smile dock så är jag ju inte såpass bra så man blir nöjd men man ser ju på ett ungefär iaf smile

Jo jag vet! Men jag väntade på pappren men dagen efter nyår kom jag på att man kan logga in med bankid. För sent men jag får iaf nya plåtar. Dom som sitter på nu är på 70-talet wink

Haha ååfan, jobbigt! Jag hade egentligen inte råd att köpa nya plåtar, men va gör man inte för att slippa köra runt med eu-loggan wink

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
6 januari 2014 · 1 705 Inlägg

För dom som inte redan sett bilden på diverse forum eller är vän med mig på facebook så lägger jag väl upp det "färdiga" resultatet här till er! smile

Hoppas ni gillar både resultatet på bilden och mina planer (har inte gjort alla mina planer, men i stort sett så ska den se ut såhär är tanken) smile

Base:
http://oijoij-hd.com/images/2014/01/06/62909225444b1e39e94co.jpg
Chop:
http://oijoij-hd.com/images/2014/01/06/BmwprojektKlarLogo.jpg

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
6 januari 2014 · 1 705 Inlägg

xc_70 skrev:
så jävla grymt det kommer bli smile

Ja vi får hoppas på att det blir grymt! På bilden är bilen inte låg som jag förhoppningsvis kommer köra/parkera! wink Och sen är det lite smådetaljer som kommer bli annorlunda, men det återstår att se om alla planer blir av! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
6 januari 2014 · 1 705 Inlägg

Funderar på om jag ska göra samma bil fast bakifrån också... smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
6 januari 2014 · 1 705 Inlägg

inzlike skrev:
Så det blir Cherry?

Det blir cherry fast lite special effekt skulle jag tro smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
7 januari 2014 · 1 705 Inlägg

Jag trodde redan du hade planerat att byta färg? för det var iaf det du sa till mig ;P
Men jag bryr mig inte speciellt mycket om det finns 2 med samma färg längre.. vi kommer antagligen köra på helt olika fälgar och säkert olika andra detaljer som du säger, och om inte annat så kommer vi ha varsin otroligt fet beemer, right? wink

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang