Volvo 855 t5 95 vakuummätare kopplas hur?

mirt400
22 november 2013 · 208 Inlägg

Hej!
Såg att min vakuummätare inte är inkopplad och jag undrar om någon vet hur man sätta slangen till den

Christian S
22 november 2013 · 4 816 Inlägg

det har inte åkt isär i skarven vid vänster strålkastare? det är rätt vanligt att den åker isär där.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
LilleLindgren
22 november 2013 · 123 Inlägg

Eller så har den helt enkelt hoppat av från vacumträdet. Sitter vid gasrullen.

Volvo 855 t5 "Kaaren" (1994)
-JockeP
22 november 2013 · 20 Inlägg

I motorn .. ?

mirt400
23 november 2013 · 208 Inlägg

den är inte inkopplad någonstans alls:P slangen sitter bara i vakuummätare och går inte vart.
Vart ska den sitta? och vad gör denna mätare?

Christian S
24 november 2013 · 4 816 Inlägg

om den sitter fast i TURBOmätaren i instrumenthuset så har du först en skarv under ratten, sitter den i där så är nästa skarv vid vänster strålkastare, sitter den i där så sitter den sen på "trädet" som är jämte gasrullen.
den visar vilket tryck du har i insuget, när den är i det svarta på skalan så är det undertryck i insuget och när den är i det vita så är det övertryck i insuget.
för det är den här mätaren du menar?
https://www1.garaget.org/archive/43/42212/36551/36551-390939.jpg

Senast redigerat av Christian S (24 november 2013)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
mirt400
24 november 2013 · 208 Inlägg

haha nej tyvärr inte:P har en aftermarket mätare har helt glömt att skriva det som är endast för vakuum ingen aning vad man har den till men fick med den när jag köpte den

Christian S
24 november 2013 · 4 816 Inlägg

varför vill man ha en vakuummätare i en turbo bil? är ju helt menlöst, då får man ju inte veta vad man har för tryck i insuget när man har övertryck utan enbart vad man har för undertryck innan man kommit upp i 0
mitt råd är att släng den mätaren så långt du orkar och skaffa en graderad laddtrycksmätare om du nu vill veta vad du har för tryck i insuget annars går du bara efter den som sitter orginal i mätarhuset.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
mirt400
24 november 2013 · 208 Inlägg

hahahaha:D har en så kallad boostmätare ocksåsmile den är redan kopplad:P så den är inte värt att ja med andra ord:P tack för ett bra svar:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang