Android Bilstereo

PerArne Mycke vill ha mer...
29 november 2013 · 611 Inlägg

Har länge irriterat mig i att alla orginal stereos och andra apparater är Ipod/Iphone förberedda och sen har man bara ett enkelt stöd till Android.

Finns det inga bilstereos som är Android förberedda och anpassade för såna??

I många bilar så när man spelar spotify så kommer ju artist och låt namn upp på stereon och man kan byta låt på spotify med stereon men bara om man har en Apple produkt, kör man android däremot så står det oftast ingenting och man får byta låt på telefon, stereon blir bara som en ljud enhet istället för en multimedia enhet.

Detta har jag stört mig grymt mycke på och undrar nu om det finns nån lösning på detta problem?

//Per-Arne
Stripz Voodoo
29 november 2013 · 1 444 Inlägg

PerArne skrev:
Har länge irriterat mig i att alla orginal stereos och andra apparater är Ipod/Iphone förberedda och sen har man bara ett enkelt stöd till Android.

Finns det inga bilstereos som är Android förberedda och anpassade för såna??

I många bilar så när man spelar spotify så kommer ju artist och låt namn upp på stereon och man kan byta låt på spotify med stereon men bara om man har en Apple produkt, kör man android däremot så står det oftast ingenting och man får byta låt på telefon, stereon blir bara som en ljud enhet istället för en multimedia enhet.

Detta har jag stört mig grymt mycke på och undrar nu om det finns nån lösning på detta problem?

alpines budget modeller de nya dvs har de funktionerna genom blåtand att artist samt låtnamn visas och du kan byta låt genom stereon i spotify på mobilen smile

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
M1Get
30 november 2013 · 360 Inlägg

Jag har också stört mig på detta, man kan ju undra hur mycket pengar apple lägger ner på att låsa andra företag till appels produkter... men den diskussionen kan vi ta någon annanstans smile . Skulle ju även funka om det fanns någon slags app till Andriod som lurar dom iphone-anpassade bilsteriosarna, någon som vet något om någon sådan app?

PerArne Mycke vill ha mer...
30 november 2013 · 611 Inlägg

Stripz skrev:

PerArne skrev:
Har länge irriterat mig i att alla orginal stereos och andra apparater är Ipod/Iphone förberedda och sen har man bara ett enkelt stöd till Android.

Finns det inga bilstereos som är Android förberedda och anpassade för såna??

I många bilar så när man spelar spotify så kommer ju artist och låt namn upp på stereon och man kan byta låt på spotify med stereon men bara om man har en Apple produkt, kör man android däremot så står det oftast ingenting och man får byta låt på telefon, stereon blir bara som en ljud enhet istället för en multimedia enhet.

Detta har jag stört mig grymt mycke på och undrar nu om det finns nån lösning på detta problem?

alpines budget modeller de nya dvs har de funktionerna genom blåtand att artist samt låtnamn visas och du kan byta låt genom stereon i spotify på mobilen smile

Å det ska funka med android mobiler??

//Per-Arne
Ljud-fan
30 november 2013 · 610 Inlägg

Alla alpines nya är väll android stödjande eller?

XeRoXx
30 november 2013 · 105 Inlägg

Jag har en Pioneer DEH-X8500BT å den har stöd för android.
jag kör med Spotify vid blåtand går å byta låt å så på stereon doc ser man inte vilken låt som spelas eller non son info.
dä funkar bara om man spelar mp3's från telen.

marko_s
9 december 2013 · 102 Inlägg

dessa finns ju, så man kan ju hoppas att dom erkända tillverkarna börja med liknande.
http://www.aliexpress.com/item/In-Dash- … 30802.html
http://www.ebay.com/itm/Internet-3G-WiF … 1000367673

vägra 6*9'or
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang