Volvo 850t5 som ska fixas motor mässigt och göras finare
Första bilen är inhanlad, blev en volvo 850t5 -94. topplockspackningen har gott på den så vi börjar väl där? den ska bytas sen får vi se vad som händer de blir förmodligen lite roligt i prestandard väg om jag känner mig själv rätt dock inget overkill bara så man klarar sig Och självklart lite ljud också! De som står på lista nu är att byta topplockpackningen sen kommer listan fyllas på så småning om! följ gärna och kommentera vad ni tycker osv
Första bilen är inhanlad, blev en volvo 850t5 -94. topplockspackningen har gott på den så vi börjar väl där? den ska bytas sen får vi se vad som händer de blir förmodligen lite roligt i prestandard väg om jag känner mig själv rätt dock inget overkill bara så man klarar sig Och självklart lite ljud också!
De som står på lista nu är att byta topplockpackningen sen kommer listan fyllas på så småning om!
Dynamic_Bass skrev: Det e inte mycket å tänka på direkt bara te å lossa allt å plocka av Men gör inte som jag å dra av en topplocks bult Btw du ska inte uppgradera turbon när du ändå e på g? En 19t på Volvo kostar 7700 :- inte så farligt enligt mej Prem lagd
Nä de är väl kanske inte de
Njaaa är student så de blir dyrt för mig hah får se vad som händer! Ska först och främst fixa den sen besiktiga så får vi se vad som händer
Alexlindblad skrev: Har hört att folk brukar ta Glt spjälhus? Är de nån skillnad på glt -93ans spjälhus och -94ans t5 spjälhus? isf har jag ju de hemma
2.5" på org tror jag, men du måste porta insuget med eller köp Glt insug, insuget på 93 är lite kantigere typ men spjällhuset ska va de samma
hm ja jag läste lite i din tråd men jag har ju en komplett glt motor hemma, är kammarna värre också??? måste man anväda glt:s tomgånsmotor om man har glt insug och spjälhus?
Dynamic_Bass skrev: Ja kammarna är lite vassare, dom håller ventilerna öppna lite längre än org, nej du kan ha org tomgångsmotor skulle tro att det är samma faktiskt
Dynamic_Bass skrev: Ja kammarna är det, det är inte helt 100 med insuget för det finns 2 olika men det är bara å testa, annars får du bara porta ditt org insug
haha då har vi en början på lite mer effekt där då du vet inte om något mer är värre typ spridare? vet att 850 se har värre spridare också men har GLT de?
Dynamic_Bass skrev: Chip? på t5 sitter det hög ohm spridare och jag är inte helt säker men jag tror det är låg ohm på sugmotorerna, men 3" dp å racekisse skulle ge lite med
chip kommer nog sen när jag har körkort tänkte mest att jag har en glt hemma så är bara att ta de som går och som ger lite mer
Alexlindblad skrev: Har hört att folk brukar ta Glt spjälhus? Är de nån skillnad på glt -93ans spjälhus och -94ans t5 spjälhus? isf har jag ju de hemma
Haha, det blev nå fel när jag uppdaterade sidan så det publicerades igen, sorry för det! men det lättaste hästarna hittar du väl genom system, chip och filter
Haha lugnt!
Jo så äre ju men som sagt är student och inte ens körkort än de kommer i april så börjar men attt fixa bilen och sätta dit GLT insug/spjälhus och kammar för har allt de hemma redan resten tar vi när pengarna finns till de
Jag har också en T5a -94 som jag håller på och byter topplockspackning på. (Kolla min projekttråd, står iallafall litegrann om det där). Kan tipsa om att köpa en sotningssats från Vparts, kostar 639 :- och innehåller alla möjliga packningar man behöver. Jag passade även på att byta ventiltätningarna eftersom att de ingick i paketet.
I vissa fall kan det vara väldigt överkurs men hans filmer är väldigt tydliga och förklarande.
Fint!
Okej ska kika in ditt projekt. Japp de är tanken annars har jag bra kontakter på volvo i borlänge så kan kanske få billigare där ifrån de visar sig ska in dit i veckan och titta
Skit bra de här tackar vi för de ska nog bli till stor hjälp!
Haha, det blev nå fel när jag uppdaterade sidan så det publicerades igen, sorry för det! men det lättaste hästarna hittar du väl genom system, chip och filter
Haha lugnt!
Jo så äre ju men som sagt är student och inte ens körkort än de kommer i april så börjar men attt fixa bilen och sätta dit GLT insug/spjälhus och kammar för har allt de hemma redan resten tar vi när pengarna finns till de
Det är ju sant, det är alltid pengarna som sätter stopp när det gäller våran hobby tyvärr ta dig gärna en titt på mitt projekt när du har tid
Går lite segt nu, verktyg har ju en förmåga att springa iväg av dig själva så får inte loss lite saker, men turbon är borta nu och lossat på kamremmen, ska väl igentligen bara lyfta toppen nu men de blir i helgen eller nästa vecka!
Hitta en bild som själv klart skulle upp i garaget, legenden ska ju utan tvekan sitta där!
Låna verktyg från flickvännens garage så nu är ventilkåpan och kammarna av, ska bara va att lyfta av toppen men dra åt helvete vad den sitter, nån som har nå tips på att få bort den? Eller kan de vara något jag har glömt ta bort tro?
Man ser ju tydligt att topplockspackningen har gått iaf, de är värre på andra topp bultar! Men tror bilen får stå ett tag sen för de är jul snart och julklappar ska handlas....
Fick lite hjälp idag på kvällskvisten av "JonteWikman" här på garaget, (kika in hans projekt på mer mos i en polisbil och hans 2st 855 t5 R, riktigt fina!)
så nu är toppen av iaf men nu kommer den stå till efter jul, toppen kanske skickas på planing innan jul får se vad som händer tänkte börja ta av kammar, insug osv från GLT innan den skrotas också. inte dom bästa bilderna men,men
Någon som vet nåt billigt chip till bilen eller kanske nåt mer kul som är enkelt och inte kostar allt för mycket? kommentera vad ni tycker!!!!