Volvo 945 Turbo "JDM / Stance stuk"

Planen är att få en låg och annorlunda svenssonskåp till första bil! Så i stort sätt ett försök till Stance, med en del inspirationer från Tyskstuk och JDM. Detta är en långtidsprojekt då min studentekonomi inte tillåter allt för mycket på en gång, så det kommer lite i taget men ska nog vara färdig till våren 2015.
  • 128 Följare
  • 287 442 Visningar
  • Projektet avslutat 5 april 2015
_Fredrik
4 januari 2014 · 2 788 Inlägg

Blir ju ganska svårt att få camber bak eftersom du har stel axel på din bil wink Ska du centrumvända plåtfälgarna rekommenderar jag nog att du breddar dem också annars ser det lite lustigt ut, 940 har väl ganska så stora hjulhus som går att fylla ut smile

Hitta stancefälgar med rätt bultmönster till din Volvo kan du nog nästan glömma, konverteringsspacers eller modifiera fälgarna är det som gäller smile Har själv en Saab som jag skulle börja bygga på och utbudet är i det närmaste uselt, därför fick man modifiera fälgarna...kostar en hel del men i slutändan är det värt det! smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Cappy
4 januari 2014 · 257 Inlägg

robba91 skrev:
colan va ju en rätt bra ide :p

haha jafan ser fränt ut med en colaburk på instrumentbrädan big_smile

Saab 9-5 Aero "Trixie the daily bitch" (1999)
Cappy
4 januari 2014 · 257 Inlägg

R_745 skrev:

Cappy skrev:

R_745 skrev:
camber ä fränt , enkelt fixat fram borra nya hål i fjäderbens tornet flytta fjäderbenen inåt bara i dem nya hålen, blir as väl sliter däck men det är förbrukningsvara wink

ujah att det är! Tack för tipset, kan kanske göra något av det smile kan tänka mig att det inte blir någon jätte camber men men bättre det än inget tongue

beror på hur du borrar hålen wink men sliter däck som sagt cool

om vi säger så långt in det går på tornet? wink haha aa visst, kanske hjälper med en ordentlig strech på däcken big_smile

Saab 9-5 Aero "Trixie the daily bitch" (1999)
Cappy
4 januari 2014 · 257 Inlägg

dannewiede skrev:
finns ju spacers som omvandlar bult centrumet från 5/108 till te.x 5/120, ett tips! men kostar det med!

aa visst det är ju kanske det smartaste att gå över te såna spacers, har du nån bra hemsida där dom säljer såna? smile

Saab 9-5 Aero "Trixie the daily bitch" (1999)
Cappy
4 januari 2014 · 257 Inlägg

_Fredrik skrev:
Blir ju ganska svårt att få camber bak eftersom du har stel axel på din bil wink Ska du centrumvända plåtfälgarna rekommenderar jag nog att du breddar dem också annars ser det lite lustigt ut, 940 har väl ganska så stora hjulhus som går att fylla ut smile

Hitta stancefälgar med rätt bultmönster till din Volvo kan du nog nästan glömma, konverteringsspacers eller modifiera fälgarna är det som gäller smile Har själv en Saab som jag skulle börja bygga på och utbudet är i det närmaste uselt, därför fick man modifiera fälgarna...kostar en hel del men i slutändan är det värt det! smile

japp det är ju klart, men därför man ska gå över till 960 efter som att dom har delad axel bak, men har hört att den inte tål så mycket när det gäller kraftöverföringen... smile blir ganska tjock fälg kant på dom ändå, men kanske blir att bredda också, aa det har dom ju smile

hahah precis det va ju det jag menade, vilka är det bäst att gå över till då? smile det är la ett helvete att få fälgar med annan bultöänster till att passa? kan tänka mig att det kräver en hel del modifiering? känns lite smidigare att slänga på ett par spacers smile

Saab 9-5 Aero "Trixie the daily bitch" (1999)
_Fredrik
4 januari 2014 · 2 788 Inlägg

Cappy skrev:

_Fredrik skrev:
Blir ju ganska svårt att få camber bak eftersom du har stel axel på din bil wink Ska du centrumvända plåtfälgarna rekommenderar jag nog att du breddar dem också annars ser det lite lustigt ut, 940 har väl ganska så stora hjulhus som går att fylla ut smile

Hitta stancefälgar med rätt bultmönster till din Volvo kan du nog nästan glömma, konverteringsspacers eller modifiera fälgarna är det som gäller smile Har själv en Saab som jag skulle börja bygga på och utbudet är i det närmaste uselt, därför fick man modifiera fälgarna...kostar en hel del men i slutändan är det värt det! smile

japp det är ju klart, men därför man ska gå över till 960 efter som att dom har delad axel bak, men har hört att den inte tål så mycket när det gäller kraftöverföringen... smile blir ganska tjock fälg kant på dom ändå, men kanske blir att bredda också, aa det har dom ju smile

hahah precis det va ju det jag menade, vilka är det bäst att gå över till då? smile det är la ett helvete att få fälgar med annan bultöänster till att passa? kan tänka mig att det kräver en hel del modifiering? känns lite smidigare att slänga på ett par spacers smile

Man svetsar "bara" igen de gamla hålen och borrar nya smile Visst kan man montera spacers men då förlorar du fälgkant och djup i fälgen smile Smidigast är väl sonika att använda sig av ett par fälgar med centrumkåpa som täcker bulthålen.

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
ironscull Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
4 januari 2014 · 640 Inlägg

Roligt att se nån som vågar göra nått nytt wink
Finns ju coilovers till volvo bult-on men svin dyrt men som andra skrivit kör med 240 fjäderben som är kapade i början å spara till riktigt wink

http://www.l-m-r.se/categories_listing. … 3pg4h2aok2
Nått som ja håller på att spara mig till men inte bara nått man köper så där smile
Lycka till med arbetet Mvh Kim

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)
rasurbo
4 januari 2014 · 818 Inlägg

Jag har kollat igenom tråden, undrar hur du tänkt att få JDM "stuk" på din Volvo? Vad klassar du som ett JDM utseende?

MolleCom Jägare
4 januari 2014 · 97 Inlägg

Shit drägglar lite smått när jag tänker på en röd 945 med feta stancefälgar med camber och klappsänkt!! Sen upp putsad och vaxad så man kan spegla sig i den! kanske en liten takvinge med? smile usa blinkers? smile

Riktiga män kör otonat
MolleCom Jägare
4 januari 2014 · 97 Inlägg

rasurbo skrev:
Jag har kollat igenom tråden, undrar hur du tänkt att få JDM "stuk" på din Volvo? Vad klassar du som ett JDM utseende?

Shit gå lugnt på killen! Han kanske hade en skön ide men de kanske inte skulle funka? då behöver ni väl för fan inte hata på honom.

Riktiga män kör otonat
Bjork OEM <3
4 januari 2014 · 6 957 Inlägg

Jag sitter tyvärr med telefon i Gbg så jag kan inte langa upp fler bilder på gött stukade Volvos men ang fälgar..
Spacers plus Corvettehjul (inkl däck) behöver inte kosta dig mer än säg 10k, vill du vara udda så säger jag Ferrarifälgar, dom har 5/108 wink

Senast redigerat av Bjork (4 januari 2014)

OEM <3
rasurbo
4 januari 2014 · 818 Inlägg

MolleCom skrev:

rasurbo skrev:
Jag har kollat igenom tråden, undrar hur du tänkt att få JDM "stuk" på din Volvo? Vad klassar du som ett JDM utseende?

Shit gå lugnt på killen! Han kanske hade en skön ide men de kanske inte skulle funka? då behöver ni väl för fan inte hata på honom.

Vadå hata? Jag måste väl få fråga saker som jag inte förstår?

ElTacoNacho
4 januari 2014 · 486 Inlägg

rasurbo skrev:

MolleCom skrev:

rasurbo skrev:
Jag har kollat igenom tråden, undrar hur du tänkt att få JDM "stuk" på din Volvo? Vad klassar du som ett JDM utseende?

Shit gå lugnt på killen! Han kanske hade en skön ide men de kanske inte skulle funka? då behöver ni väl för fan inte hata på honom.

Vadå hata? Jag måste väl få fråga saker som jag inte förstår?

Det är lönlöst, man får inget svar vad "jdm stuk" är från denna snubben! man bara "hatar" om man frågar..

Kooza
4 januari 2014 · 234 Inlägg

ElTacoNacho skrev:

rasurbo skrev:

MolleCom skrev:
Shit gå lugnt på killen! Han kanske hade en skön ide men de kanske inte skulle funka? då behöver ni väl för fan inte hata på honom.

Vadå hata? Jag måste väl få fråga saker som jag inte förstår?

Det är lönlöst, man får inget svar vad "jdm stuk" är från denna snubben! man bara "hatar" om man frågar..

Det jag funderar på är varför ni läser i denna tråden om ni nu retar er så förbannad på vad han kallar stuket att ni måste kommentera och diskutera det hela tiden. Hälften av inläggen handlar ju om detta, så lugna er....

Till TS: Jag tycker fortfarande att det låter som att det kommer bli bra, jag följer fortfarande med intresse smile

Mvh// Mattias
Volvo 855 AWD "Halna stuket" (1997)
Honda Civic "Mb6 VTI" (1998)
Cappy
4 januari 2014 · 257 Inlägg

_Fredrik skrev:

Cappy skrev:

_Fredrik skrev:
Blir ju ganska svårt att få camber bak eftersom du har stel axel på din bil wink Ska du centrumvända plåtfälgarna rekommenderar jag nog att du breddar dem också annars ser det lite lustigt ut, 940 har väl ganska så stora hjulhus som går att fylla ut smile

Hitta stancefälgar med rätt bultmönster till din Volvo kan du nog nästan glömma, konverteringsspacers eller modifiera fälgarna är det som gäller smile Har själv en Saab som jag skulle börja bygga på och utbudet är i det närmaste uselt, därför fick man modifiera fälgarna...kostar en hel del men i slutändan är det värt det! smile

japp det är ju klart, men därför man ska gå över till 960 efter som att dom har delad axel bak, men har hört att den inte tål så mycket när det gäller kraftöverföringen... smile blir ganska tjock fälg kant på dom ändå, men kanske blir att bredda också, aa det har dom ju smile

hahah precis det va ju det jag menade, vilka är det bäst att gå över till då? smile det är la ett helvete att få fälgar med annan bultöänster till att passa? kan tänka mig att det kräver en hel del modifiering? känns lite smidigare att slänga på ett par spacers smile

Man svetsar "bara" igen de gamla hålen och borrar nya smile Visst kan man montera spacers men då förlorar du fälgkant och djup i fälgen smile Smidigast är väl sonika att använda sig av ett par fälgar med centrumkåpa som täcker bulthålen.

haha ahh det är ju massa pill med det då, sen måste man ha rätt svets med wink haha aa fast spacers är ett måste ifall man ska ha breda fälgar, annars tar fälgen i överallt tror jag smile aa visst, blir ju fult ifall man har svetsat och det syns klart och tydligt wink

Saab 9-5 Aero "Trixie the daily bitch" (1999)
Cappy
4 januari 2014 · 257 Inlägg

ironscull skrev:
Roligt att se nån som vågar göra nått nytt wink
Finns ju coilovers till volvo bult-on men svin dyrt men som andra skrivit kör med 240 fjäderben som är kapade i början å spara till riktigt wink

http://www.l-m-r.se/categories_listing. … 3pg4h2aok2
Nått som ja håller på att spara mig till men inte bara nått man köper så där smile
Lycka till med arbetet Mvh Kim

haha man tackar smile
aa har sett det, men det är ju svin dyrt som du säger, jag funderar på att "bygga" ett par coilovers fram, blir billigt det smile

tack kim, hoppas du gillar slutresultatet sen wink

Saab 9-5 Aero "Trixie the daily bitch" (1999)
Cappy
4 januari 2014 · 257 Inlägg

MolleCom skrev:
Shit drägglar lite smått när jag tänker på en röd 945 med feta stancefälgar med camber och klappsänkt!! Sen upp putsad och vaxad så man kan spegla sig i den! kanske en liten takvinge med? smile usa blinkers? smile

hahah det gör jag med, längtar te hela bygget är klart big_smile klart att den blir upp putsad å vaxad sen när den är klar, dammig å skitig nu men vem bryr sig om att hålla bilen ren under bygget ju tongue takvinge ska det bli med ja! och usa blinkers är redan införskaffade wink

Saab 9-5 Aero "Trixie the daily bitch" (1999)
Cappy
4 januari 2014 · 257 Inlägg

Bjork skrev:
Jag sitter tyvärr med telefon i Gbg så jag kan inte langa upp fler bilder på gött stukade Volvos men ang fälgar..
Spacers plus Corvettehjul (inkl däck) behöver inte kosta dig mer än säg 10k, vill du vara udda så säger jag Ferrarifälgar, dom har 5/108 wink

få lägga upp nån annan gång när du kan, sista bilder du la upp var fett grymma smile
dessa är i 17" va? och har la inte 5/108 bultmönster, 5/120 skulle jag gissa att det är, 10k + kan jag lätt lägga ut på fälgar men tror ferarri fälgar ligger utanför min budget tongue

Saab 9-5 Aero "Trixie the daily bitch" (1999)
Cappy
4 januari 2014 · 257 Inlägg

ElTacoNacho skrev:

rasurbo skrev:

MolleCom skrev:
Shit gå lugnt på killen! Han kanske hade en skön ide men de kanske inte skulle funka? då behöver ni väl för fan inte hata på honom.

Vadå hata? Jag måste väl få fråga saker som jag inte förstår?

Det är lönlöst, man får inget svar vad "jdm stuk" är från denna snubben! man bara "hatar" om man frågar..

Nu säger jag sa här, tror flesta här vet vad JDM är för något och vad det betyder å innebär också. om vi har det klart för oss så vet vi att JDM stuket hör till bilar tillverkade i japan med japansk oem utrusning.

Sen är det upp till var och en som stukar sin JDM bil hur djup på stuket dom vill gå (nu pratar jag om utseendet inte om maskinella sidan), om dom vill ha ett clean JDM stuk dvs: feta fälgar med go camber och fitment, kanske nån lättsynlig kjolpaket mm. Eller om dom vill köra på mer galet JDM stuk med tex: skärmbreddade, stickerbomb, mer synliga kjolpaket, ännu mer camber och strech och kanske ett galet neonfärg på det hela mm..

Vad jag nu menade med JDM på min volvo är inte att bevisa alla att den kan bli en JDM bil (OMÖJLIGT) vilket många tror att det va just det jag skulle, utan att ta inspirationen från hur JDM bilar i Japan är stylade och få så mycket av det stuket som det går på min 945a. Därför valde jag att lägga till JDM i projekttråden..

Säger detta igen, jag har inte emot att folk frågar vad jag menade med ett JDM stuk på en volvo osv för det svarar jag gärna på, men har ni problem med vad jag gör och inte fattar vad jag menar med JDM på en volvo och ska lägga 1000 samma totalt onödiga kommentarer så som "ööö det går inte göra en volvo te en JDM bil" "det är svensk stuk inte JDM" osv så kan bara ge fan i den har projekttråden och gå läsa en annan! Jag är medveten om vad JDM och Stance är för något och att ingen annan bil än den som kommer från japan blir en riktig JDM stukare!

Hoppas att jag förklarat mig tillräckligt bra och att jag slipper en massa jävla onödiga kommentarer i fortsättningen på bygget!

Tack för mig! mvh/ Kasper

Senast redigerat av Cappy (4 januari 2014)

Saab 9-5 Aero "Trixie the daily bitch" (1999)
Cappy
4 januari 2014 · 257 Inlägg

Kooza skrev:
Till TS: Jag tycker fortfarande att det låter som att det kommer bli bra, jag följer fortfarande med intresse smile

Ska se till att det blir nåt av det hela, det låter gött! tackar big_smile

Saab 9-5 Aero "Trixie the daily bitch" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang