Audi A5 2,0 Tdi med KCR box

OLW
10 december 2013 · 69 Inlägg

Hej. Köpte mig en nyare A3 i somras men känner att bilen är lite liten. Jag har därför börjat kolla lite på andra bilar och en av dom är A5. Då jag pendlar långt varje dag så är diesel ett måste. Hittade en A5 på en lokal firma. Kollade upp allt och det mesta såg bra ut, den har ju gått några mil så lite sliten är den på sina ställen. Det mest var som sagt bra, ända till dess att jag öppnade huven. Där satt nämligen en liten KCR box.

Bilen är trimmad och det är teknikerna på den lokala Audi handlaren som monterat boxen. Bilen har gått ca 13000 mil och boxen har suttit på dom flesta milen.

Nu till frågan. Är detta något som gör att jag skall avstå från köp? Vad kan ha påverkats, är det något i motorn som kan ha tagit skada?

Glesmark
11 december 2013 · 1 938 Inlägg

Jag hade avstått, jag kan inte motivera riktigt och har inga ordentliga argument.
Men jag vet hur dyrt det kan bli när saker går sönder på nyare bilar, att bilen är hårdare körd lär väl inte göra bilens skick bättre även fast den vid provkörning går som en klocka.

Jag har läst mycket negativt om kcr/boxar överlag och vet inte riktigt vad man skall tro, men en pump som får jobba mer än normalt lär slitas fortare, och dieselpumpar är allt annat än billiga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang