Ford windstar Startar inte hjälp önskas akut

Tiknaz
15 december 2013 · 4 Inlägg

Hoppas ngn kan hjälpa mig
Igår körde jag min ford windstar och när jag stannat till och skulle Starta igen så död!!!
Har belysning i kupé och nytt batteri. Startar inte med starthjälp.
Har kollat kablar till startmotorn och de ser okej ut. Bilen vill inte ens försöka starta utan är bara död.
Det jag undrar är vart säkringarna i kupén sitter har ingen bok. Finns det ens ngn säkring som kan påverka? Typ säkring till startmotorn? Bränslepumpen hörs starta..
Blir knäpp snart. Har ingen som kan hjälpa mig heller:(
Någon här som vet?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 december 2013 · 14 079 Inlägg

Tiknaz skrev:
Hoppas ngn kan hjälpa mig
Igår körde jag min ford windstar och när jag stannat till och skulle Starta igen så död!!!
Har belysning i kupé och nytt batteri. Startar inte med starthjälp.
Har kollat kablar till startmotorn och de ser okej ut. Bilen vill inte ens försöka starta utan är bara död.
Det jag undrar är vart säkringarna i kupén sitter har ingen bok. Finns det ens ngn säkring som kan påverka? Typ säkring till startmotorn? Bränslepumpen hörs starta..
Blir knäpp snart. Har ingen som kan hjälpa mig heller:(
Någon här som vet?

Går startmotorn runt eller inte?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Tiknaz
15 december 2013 · 4 Inlägg

Nej tror inte det.. Några killar på stan provade att knuffa den lite för att se om den kunde hoppa i som de sa..

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 december 2013 · 14 079 Inlägg

Tiknaz skrev:
Nej tror inte det.. Några killar på stan provade att knuffa den lite för att se om den kunde hoppa i som de sa..

Jamen snälla nån, du märkte väl om starten gick runt när du skulle starta igen efter ditt stopp.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Tiknaz
15 december 2013 · 4 Inlägg

Nej det är helt dött sad den försöker inte ens starta utan sätter jag i nyckel och vrider på tändningslåset så det enda som händer är panelen börjar lysa.

Tiknaz
15 december 2013 · 4 Inlägg

Förlåt men kan baske mig inte mkt om bilar och har ingen man som kan hjälpa och ny i stan så har ingen att fråga. Därför jag bad er wink

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 december 2013 · 14 079 Inlägg

Tiknaz skrev:
Förlåt men kan baske mig inte mkt om bilar och har ingen man som kan hjälpa och ny i stan så har ingen att fråga. Därför jag bad er wink

Jo men om starten går runt kan det vara en typ av fel. Tändning, bränsle. Om starten inte går runt kan felet ligga runt starten.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
wofflan- Gear Heads Göteborg
15 december 2013 · 156 Inlägg

Lägg ström direkt på startmotorn och se om den går runt gör den det är det inget fel på startmotorn utan då kommer det inte fram ström till sen kan vara säkring kablar eller i tändningslåset..

Senast redigerat av mrglass (15 december 2013)

wofflan- Gear Heads Göteborg
15 december 2013 · 156 Inlägg

Är det en automat kan det även vara spärren som gör att bilen inte går att starta om spaken inte står i N eller P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang