Rallycross BMW e46 2150cc! 328 byggs om till rallycrossbil! Bänkad!

bygga en sjuk rallycross bil som ser bra ut och går bra!
  • 94 Följare
  • 199 979 Visningar
  • Uppdaterades senast 21 oktober 2015
BNRacing
8 januari 2014 · 920 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Verkligen intressant projekt detta, precis liknande som mitt fast jag har kommit en bra bit längre, haha inte så konstigt, jag började ju för snart ett år sen big_smile

Men hur tänker du får ner kubiken på din 2.3 liters motor till 2.1 liter ?

Jag slet ut precis allt ur min kärra, var bara rattstången och lite annat obetydligt kvar, ännu har jag inte tagit bort orginaltanken eftersom kardan måste bort, ska ta tag i det i vinter har jag tänkt.

Jag köpte MC förgasarbrygga till min men insåg ganska snabbt att jag inte har nån som helst erfarenhet av dessa och sålde dom och ska satsa på weber istället, finns weberkopior att få tag på för ett par tusen, kolla även i kina om du vill ha billigt, annars borde ett par begagnade äkta weber kunna hittas för runt 5000:- eller nåt sånt.

Alla besiktningsmän är olika så jag föreslår att du placerar motorn med tvåans cylinder (framifrån) precis mitt för fjäderbenstornet när du bygger motorfästen och sånt, så är du på den säkra sidan när det gäller besiktningen.

Viktigt att bygga rätt från början så slipper man göra om, läs reglementet dagligen, där gömmer sig saker som man inte ser när man bara skummar igenom det...

Min plan var att sätta tillbaka original instrumentbräda sen när all el är färdig så jag kan fälla in dom nya mätarna där mätarhuset satt, och även få plats för andra diverse knappar i övre delen av mittkonsollen.. ska du åxå göra så ?

Trevlig projekt tråd för övrigt big_smile

kul att du följer kikade in lite på din tråd när jag satt o letade bil faktiskt och smed planer på vad man skulle köra med. Karossen är helt tom nu förutom rattstång.. undertill är den dock inte riven än men det kommer härnäst, motorn åkte ur vilket kommer i nästa inlägg om några minuter. Planen är att köpa nya weber italien tillverkade, finns både spanien och italien tillverkade men de som är tillverkade i italien är de som är äkta. Har inte tänkt på det riktigt med placering av motor men hur är det? Man får inte ha motorn för långt in till torpedväggen va?

Ja precis reglementet granskas dagligen och vi har kommit i kontakt med bra personer i klubben som har stenkoll så är det något man undrar över är det bara att ringa dom eller kolla noggrannare i reglementet. Vi ska köra med helt nybyggt i aluminium, kommer också ha aluminium dörrsidor, plåten kommer dock vara väldigt tunn för maximal vikt besparing.

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
BNRacing
8 januari 2014 · 920 Inlägg

Motorn är ur!

Idag rev vi ur motorn! Smidigt som tusan gick det. Kommande är att riva ner allt undertill plast medmera ta ner diffen och byta ut den, Svetsa bur, listan är lång men ny motor hämtas på lördag! även vev från b23 och sprängkåpa som ska svetsas på zf lådan!

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151279/151279-fd11677d907ed48f6613b13867a0ac86.jpg
Här ligger den! Tillsalu för en skitsumma!

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151279/151279-1c6aec6544a23d02fb49d57a5ff6a8c3.jpg
Tomt o fint! Värmeskydd och annat trams ska ur och ja den ska ränsas så mycket det går!

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
BNRacing
8 januari 2014 · 920 Inlägg

Diffen är ju redan en lamelldiff så vi kanske bara ändrar utväxling eller så byter vi ut den helt mot en riktig rallycross diff, inte bestämt än!

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
Danne_1977
8 januari 2014 · 3 292 Inlägg

BNRacing skrev:

Danne_1977 skrev:
Verkligen intressant projekt detta, precis liknande som mitt fast jag har kommit en bra bit längre, haha inte så konstigt, jag började ju för snart ett år sen big_smile

Men hur tänker du får ner kubiken på din 2.3 liters motor till 2.1 liter ?

Jag slet ut precis allt ur min kärra, var bara rattstången och lite annat obetydligt kvar, ännu har jag inte tagit bort orginaltanken eftersom kardan måste bort, ska ta tag i det i vinter har jag tänkt.

Jag köpte MC förgasarbrygga till min men insåg ganska snabbt att jag inte har nån som helst erfarenhet av dessa och sålde dom och ska satsa på weber istället, finns weberkopior att få tag på för ett par tusen, kolla även i kina om du vill ha billigt, annars borde ett par begagnade äkta weber kunna hittas för runt 5000:- eller nåt sånt.

Alla besiktningsmän är olika så jag föreslår att du placerar motorn med tvåans cylinder (framifrån) precis mitt för fjäderbenstornet när du bygger motorfästen och sånt, så är du på den säkra sidan när det gäller besiktningen.

Viktigt att bygga rätt från början så slipper man göra om, läs reglementet dagligen, där gömmer sig saker som man inte ser när man bara skummar igenom det...

Min plan var att sätta tillbaka original instrumentbräda sen när all el är färdig så jag kan fälla in dom nya mätarna där mätarhuset satt, och även få plats för andra diverse knappar i övre delen av mittkonsollen.. ska du åxå göra så ?

Trevlig projekt tråd för övrigt big_smile

kul att du följer kikade in lite på din tråd när jag satt o letade bil faktiskt och smed planer på vad man skulle köra med. Karossen är helt tom nu förutom rattstång.. undertill är den dock inte riven än men det kommer härnäst, motorn åkte ur vilket kommer i nästa inlägg om några minuter. Planen är att köpa nya weber italien tillverkade, finns både spanien och italien tillverkade men de som är tillverkade i italien är de som är äkta. Har inte tänkt på det riktigt med placering av motor men hur är det? Man får inte ha motorn för långt in till torpedväggen va?

Ja precis reglementet granskas dagligen och vi har kommit i kontakt med bra personer i klubben som har stenkoll så är det något man undrar över är det bara att ringa dom eller kolla noggrannare i reglementet. Vi ska köra med helt nybyggt i aluminium, kommer också ha aluminium dörrsidor, plåten kommer dock vara väldigt tunn för maximal vikt besparing.

Ja det blir nog väldigt bra det där, nackdelen är att det är dyrt att bygga en något så när seriös 2150.. :S, jo men jag har ringt till flera besiktningsmän och en del säger att motorn ska vara placerad så cylinder nummer två sitter mitt för centrum på navet på hjulet, och en del säger att det spelar ingen roll i 2150, eller hur det nu var. Så bäst är om du sätter den som jag beskrev så är du säker, lite jobbigt att komma på besiktning och så måste du bygga om motorfästen samt växellådsfäste..

Vidare så vill även vissa besiktningsmän att det ska sitta ett skydd runt knuten på lådan, ungefär som vissa volvo har, alltså en runt ring... som sitter fast i bultarna.. varför vet jag inte.. :S  står inget om det i reglementet.

Ja vissa BMW modeller har riktigt bra original diff, min har det dock inte i och med att det är en 316i jag bygger på, men 320 och 325 tror jag har 25% diff eller hur dom som kan BMW nu uttrycker det, kan inte mycket om just BMW så jag är lite osäker. Själv ska jag köpa en klump från en BMW som har just den här lite bättre diffen o testa med.

Jag kollade åxå ang att svetsa sprängkåpan så jag kunde använda Getrag lådan som satt i bilen original då jag misstänker att den kan vara lite mer hållbar än den M45 som sitter där nu, men ack så dyrt det verkade vara, beslutade att köra med original M45 och köpa på mig några sånna o hålla dom i bra skick o hoppas på det bästa helt enkelt.

B21 är ju bra på det sättet att den är på 2127cc om jag inte minns fel, slipper man kosta på pengar med omslipning av vevaxel och sånt som i många fall kanske inte funkar helt optimalt, bara att renovera och tuta o köra. Jag har en 531 topp som jag i höstas fick tillbaka från motorfirman som fixade den åt mig, dom har mira fräst så jag har dom största ventilerna som går att ha utan att modifiera förbränningsrummet 36/48 tror jag det är, samt att dom åxå räknade ut hur mycket den skulle planas och så planade dom den åxå, saknar en kam än så länge men ska köpa en riktig Volvo kam så jag slipper köra med distanser på ventilerna.. alternativt köpa ventiler som är längre (vilket jag inte tänkte på när jag köpte dom) så kan jag köpa typ en Folkracekam eller nåt sånt.

Ang buren så tror jag inte att jag monterade den i rätt ordning när jag satte in den, därför jag måste av med taket :S, det var ett riktigt pussel att montera in vill jag lova. Men roligt åxå på samma gång big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
BNRacing
9 januari 2014 · 920 Inlägg

Danne_1977 skrev:

BNRacing skrev:

Danne_1977 skrev:
Verkligen intressant projekt detta, precis liknande som mitt fast jag har kommit en bra bit längre, haha inte så konstigt, jag började ju för snart ett år sen big_smile

Men hur tänker du får ner kubiken på din 2.3 liters motor till 2.1 liter ?

Jag slet ut precis allt ur min kärra, var bara rattstången och lite annat obetydligt kvar, ännu har jag inte tagit bort orginaltanken eftersom kardan måste bort, ska ta tag i det i vinter har jag tänkt.

Jag köpte MC förgasarbrygga till min men insåg ganska snabbt att jag inte har nån som helst erfarenhet av dessa och sålde dom och ska satsa på weber istället, finns weberkopior att få tag på för ett par tusen, kolla även i kina om du vill ha billigt, annars borde ett par begagnade äkta weber kunna hittas för runt 5000:- eller nåt sånt.

Alla besiktningsmän är olika så jag föreslår att du placerar motorn med tvåans cylinder (framifrån) precis mitt för fjäderbenstornet när du bygger motorfästen och sånt, så är du på den säkra sidan när det gäller besiktningen.

Viktigt att bygga rätt från början så slipper man göra om, läs reglementet dagligen, där gömmer sig saker som man inte ser när man bara skummar igenom det...

Min plan var att sätta tillbaka original instrumentbräda sen när all el är färdig så jag kan fälla in dom nya mätarna där mätarhuset satt, och även få plats för andra diverse knappar i övre delen av mittkonsollen.. ska du åxå göra så ?

Trevlig projekt tråd för övrigt big_smile

kul att du följer kikade in lite på din tråd när jag satt o letade bil faktiskt och smed planer på vad man skulle köra med. Karossen är helt tom nu förutom rattstång.. undertill är den dock inte riven än men det kommer härnäst, motorn åkte ur vilket kommer i nästa inlägg om några minuter. Planen är att köpa nya weber italien tillverkade, finns både spanien och italien tillverkade men de som är tillverkade i italien är de som är äkta. Har inte tänkt på det riktigt med placering av motor men hur är det? Man får inte ha motorn för långt in till torpedväggen va?

Ja precis reglementet granskas dagligen och vi har kommit i kontakt med bra personer i klubben som har stenkoll så är det något man undrar över är det bara att ringa dom eller kolla noggrannare i reglementet. Vi ska köra med helt nybyggt i aluminium, kommer också ha aluminium dörrsidor, plåten kommer dock vara väldigt tunn för maximal vikt besparing.

Ja det blir nog väldigt bra det där, nackdelen är att det är dyrt att bygga en något så när seriös 2150.. :S, jo men jag har ringt till flera besiktningsmän och en del säger att motorn ska vara placerad så cylinder nummer två sitter mitt för centrum på navet på hjulet, och en del säger att det spelar ingen roll i 2150, eller hur det nu var. Så bäst är om du sätter den som jag beskrev så är du säker, lite jobbigt att komma på besiktning och så måste du bygga om motorfästen samt växellådsfäste..

Vidare så vill även vissa besiktningsmän att det ska sitta ett skydd runt knuten på lådan, ungefär som vissa volvo har, alltså en runt ring... som sitter fast i bultarna.. varför vet jag inte.. :S  står inget om det i reglementet.

Ja vissa BMW modeller har riktigt bra original diff, min har det dock inte i och med att det är en 316i jag bygger på, men 320 och 325 tror jag har 25% diff eller hur dom som kan BMW nu uttrycker det, kan inte mycket om just BMW så jag är lite osäker. Själv ska jag köpa en klump från en BMW som har just den här lite bättre diffen o testa med.

Jag kollade åxå ang att svetsa sprängkåpan så jag kunde använda Getrag lådan som satt i bilen original då jag misstänker att den kan vara lite mer hållbar än den M45 som sitter där nu, men ack så dyrt det verkade vara, beslutade att köra med original M45 och köpa på mig några sånna o hålla dom i bra skick o hoppas på det bästa helt enkelt.

B21 är ju bra på det sättet att den är på 2127cc om jag inte minns fel, slipper man kosta på pengar med omslipning av vevaxel och sånt som i många fall kanske inte funkar helt optimalt, bara att renovera och tuta o köra. Jag har en 531 topp som jag i höstas fick tillbaka från motorfirman som fixade den åt mig, dom har mira fräst så jag har dom största ventilerna som går att ha utan att modifiera förbränningsrummet 36/48 tror jag det är, samt att dom åxå räknade ut hur mycket den skulle planas och så planade dom den åxå, saknar en kam än så länge men ska köpa en riktig Volvo kam så jag slipper köra med distanser på ventilerna.. alternativt köpa ventiler som är längre (vilket jag inte tänkte på när jag köpte dom) så kan jag köpa typ en Folkracekam eller nåt sånt.

Ang buren så tror jag inte att jag monterade den i rätt ordning när jag satte in den, därför jag måste av med taket :S, det var ett riktigt pussel att montera in vill jag lova. Men roligt åxå på samma gång big_smile

Ja motorsport kostar så de e bara o bita ihop, bättre o lägga ett antal tusen mer på något hela tiden så man vet att det blir ordentligt gjort och inte försöka gå billigaste vägen hela tiden, brukar ofta bli dyraste vägen i slutändan ändå. Jaa de tål att tänkas på, får snacka med besiktnings killen i min klubb o se vad han säger. Det är väll inte dyrt att svetsa en getrag låda? Det är bara att någon kunnig ska göra det lär väll landa på 4k cirkus. Nu ska jag ju köra med zf men borde va lika dyrt o svetsa om dom.

Ang slipa vevaxel medmera och bygga om motorn till 2150cc från 2,3 så gör man bara allt seriöst vilket vi kommer att göra så lär allt fungera mer än optimalt för, vi kommer göra en del själv men sen kommer vi använda 2 olika trimmare som kommer slipa om vev, fräsa ventiler till större ventiler, flödesoptimera, portning och planing med mera med mera, vi ska också ha en kam av herrejösses slaget. Sen finns det många små hemlisar med motorn som jag e osäker på om jag vill skriva ut då det är en tävlingsmaskin o man ska hålla det så hemlighetsfullt som möjligt annars kan ju andra ta det till sin fördel när de tävlar mot mig. Men iallafall jag kommer landa på minst 250 häst wink

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
Danne_1977
9 januari 2014 · 3 292 Inlägg

Jo det har jag åxå märkt att det blir dyrare än man tror, jag tar ju mitt projekt lite pö om pö.. big_smile.. tänkte testa o köra med M45 jag i alla fall o se hur det funkar, vet flera som gör det med gott resultat även fast dom får ras ibland..

Minst 250 hästar.. låter inte dåligt det, det är väl runt 200-250 nånstans som Wall plockar ut ur sina motorer åxå, då är ju han i och för sig ganska känd i branschen och har byggt ett sätt så stort antal tävlingsmotorer till div folk runt om i landet, en Wall motor som är riktigt byggd lär ska kosta 100 tusen minst. Bara vad jag hört dock men inte helt otroligt med tanke på att det kostar att trimma sug motorer.

Jo lite hemlisar ska man ju ha åxå, men i slutändan så ser nog nästan alla 2150 motorer av samma sort lika ut mer eller mindre, det man kan göra med en rödblockare är ju väl testat under många många år och tvivlar på att det egentligen finns några hemligheter man kan göra som ingen visste om.. MEN klart, en del små grejer finns nog som kan göra det där lilla extra iaf big_smile... Flödesoptimering är bra ... har ännu inte direkt gjort nåt sånt på min topp än så länge.

Tror din bil kommer bli hur grym som helst...

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
BNRacing
9 januari 2014 · 920 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Jo det har jag åxå märkt att det blir dyrare än man tror, jag tar ju mitt projekt lite pö om pö.. big_smile.. tänkte testa o köra med M45 jag i alla fall o se hur det funkar, vet flera som gör det med gott resultat även fast dom får ras ibland..

Minst 250 hästar.. låter inte dåligt det, det är väl runt 200-250 nånstans som Wall plockar ut ur sina motorer åxå, då är ju han i och för sig ganska känd i branschen och har byggt ett sätt så stort antal tävlingsmotorer till div folk runt om i landet, en Wall motor som är riktigt byggd lär ska kosta 100 tusen minst. Bara vad jag hört dock men inte helt otroligt med tanke på att det kostar att trimma sug motorer.

Jo lite hemlisar ska man ju ha åxå, men i slutändan så ser nog nästan alla 2150 motorer av samma sort lika ut mer eller mindre, det man kan göra med en rödblockare är ju väl testat under många många år och tvivlar på att det egentligen finns några hemligheter man kan göra som ingen visste om.. MEN klart, en del små grejer finns nog som kan göra det där lilla extra iaf big_smile... Flödesoptimering är bra ... har ännu inte direkt gjort nåt sånt på min topp än så länge.

Tror din bil kommer bli hur grym som helst...

Ja de krävs lite för att få upp motorn i dom hästarna men det r verkligen inte omöjligt:) Ja du får följa o se känns som om vi är på rätt spår iaf:)

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
BNRacing
9 januari 2014 · 920 Inlägg

En rörnotch är inköpt till burbygget! Väntar på beställningen av buren nu! Sen ska vi börja med burbygget!

Blev en sådan http://www.snowball.se/?page=webshop&am … roduct=153

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
BNRacing
9 januari 2014 · 920 Inlägg

Update

Hänt lite grejer på bmwn idag med!

Rensat den näst intill helt undertill! massa värmeplåtar och plastskydd som åkte i skrot högen. Röret åkte också av och även kardanen. Lossade alla fyra bultar och hängde ner den men den släpper ändå inte från diffen, någon som vet vad det kan vara eller e det bara att man får banka lite tills den ger sig? Hissa även upp motorn lite och tog av växellådan. Nog den smidigaste växellådsdemonteringen jag gjort haha!

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151279/151279-7088d66eb6dc39459e0475c468d38f2e.jpg
Ingen plast i hjulhusen längre! även mer rensat motorutrymme!

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151279/151279-ae1052f29d5e7667b0e31177ab984508.jpg
röret och farsans arm haha!

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151279/151279-50eafe8fde8ec7fd7f5511b136ba47a8.jpg
Ner sänkt kardan, någon som vet ifall man måste ha den massan som satt mellan hållaren och karossen vid montering senare?
https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151279/151279-6efc65d0a70808746d287421209def0b.jpg
här ligger lådan och väntar på att få komma iväg på svetsning!
fint!

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151279/151279-e088b6c336e67b21e14a8104dc1589f0.jpg

Ska rulla ut den och tvätta rent undertill och motorutrymmet nu när allt är av så man kommer åt överallt! Roligare att meka med rena grejer!


Många som följer men få som kommenterar! Fram med fungeringar och kritik nu vill både veta ris och ros!

Senast redigerat av BNRacing (9 januari 2014)

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
pim_pim
9 januari 2014 ·

Fint projekt! Blev sugen på motorn, men tyvärr så är det en bit mellan oss. smile

BNRacing
9 januari 2014 · 920 Inlägg

pim_pim skrev:
Fint projekt! Blev sugen på motorn, men tyvärr så är det en bit mellan oss. smile

Jaa vi kan ju mötas om du inte prutar:) 6k med box o kablage smile

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
Danne_1977
9 januari 2014 · 3 292 Inlägg

Fint att du fått en hel del gjort på kärran, tänkte blåsa rent mitt motorrrum åxå sen när jag ska ut med motorn igen för att påbörja renovering med nya lager osv osv, jag har kopplat all min el provisoriskt just nu, allt ska bort och göras om sen och dras i sånna där plaströr som är flexibla, du vet som man har till tex extraljus ibland om man vill ha kablarna lite skyddade.

Kommer du placera din kylare i skuffen ? bredvid tanken ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
BNRacing
9 januari 2014 · 920 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Fint att du fått en hel del gjort på kärran, tänkte blåsa rent mitt motorrrum åxå sen när jag ska ut med motorn igen för att påbörja renovering med nya lager osv osv, jag har kopplat all min el provisoriskt just nu, allt ska bort och göras om sen och dras i sånna där plaströr som är flexibla, du vet som man har till tex extraljus ibland om man vill ha kablarna lite skyddade.

Kommer du placera din kylare i skuffen ? bredvid tanken ?

Jaa det är nice! Okej vad bra big_smile Yes vill ha så mycket vikt i skuffen som möjligt! Nej min fuelcell kommer sitta längts in med ett påfyllnings rör ut så de ligger nästa intill bagageluckan sen kommer kylaren vara ståendes allra längts bak i bilen så bakluckan ska kapas ut och en sugfläkt kommer monteras på vardera sida om kylaren:) sen kommer jag nog kapa ur baljan och sätta en fläkt som drar ur luften där eller om jag drar in luften där och ut genom bakluckan får se vad den bästa lösningen är smile

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
Yo Malte
9 januari 2014 · 269 Inlägg

BNRacing skrev:
En rörnotch är inköpt till burbygget! Väntar på beställningen av buren nu! Sen ska vi börja med burbygget!

Blev en sådan http://www.snowball.se/?page=webshop&am … roduct=153

Hehe kommer jag låna om det blir burbygge för min del winkwink

BNRacing
9 januari 2014 · 920 Inlägg

Yo skrev:

BNRacing skrev:
En rörnotch är inköpt till burbygget! Väntar på beställningen av buren nu! Sen ska vi börja med burbygget!

Blev en sådan http://www.snowball.se/?page=webshop&am … roduct=153

Hehe kommer jag låna om det blir burbygge för min del winkwink

do dat wink

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
bbiancis
10 januari 2014 · 18 Inlägg

Vad är de för något björnen? Rörnågot?

BNRacing
10 januari 2014 · 920 Inlägg

bbiancis skrev:
Vad är de för något björnen? Rörnågot?

De får du se;)

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
MarcusGronberg Lowlife
10 januari 2014 · 809 Inlägg

satan va du ligger i björn!, härlet med ett så bra garage som du har, man blir ju lite avis tongue

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
timsi maskinist
10 januari 2014 · 585 Inlägg

kommer nog bli en kul bil sen, sugtrimma volvo motorer är tacksamt wink min granne har en 740 som är sugtrimmad och han har dubbla 45or med 231hk och den har kostat runt 35-40 lax så de springer iväg när man sugtrimmar smile

BNRacing
10 januari 2014 · 920 Inlägg

MarcusGronberg skrev:
satan va du ligger i björn!, härlet med ett så bra garage som du har, man blir ju lite avis tongue

jaa garaget är verkligen guld värt! Måste ligga i ska vara klart till våren ju wink

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang