Volkswagen Passat TSI Ecofuel's kylarvätska slukas på bara några kilometer.

goteborgsrape
25 december 2013 · 2 Inlägg

Hej!

Bilen är en Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel

Årsmodellen är: 2009

Har gått 9200 mil

Den enda modifikationen är att jag har satt in en diselvärmare

Problemet är att kylarvätskan tar slut. Mätte idag och det drogs en centimeters kylarvätska för ca 10 minuters bilkörande i medelhastighet 45km/ h.

Problemet är permanent, uppstod Nästan direkt efter jag hämtade ut bilen från verkstaden med diselvärmaren isatt. Han åka sådär 10- 15 mil innan kylarvätskelampan började blinka och låta.

Har inte hunnits gjort någon felsökning, Juletider vet ni.. Men jag har kikat så det inte droppar under och det gör det inte.

Tänker ifall någon kan ha en hint om vad som är problemet? Kan det ha blivit något när verkstaden satte in diselvärmaren? Kan det vara något jag kan fixa själv? Har du haft samma problem?

Edit: Vet inte ifall det heter diselvärmare när det är bensin som driver den, fick den då jag inte kan gå särskilt bra och så jag slipper skrapa rutorna på vintern.

Senast redigerat av goteborgsrape (25 december 2013)

fraank
25 december 2013 · 67 Inlägg

Fyll på med glykol varmkör kontrollera nivån igen, kan ha vart en luft ficka i kyl systemet efter dem monterat värmare!

goteborgsrape
25 december 2013 · 2 Inlägg

Vi har testat det men tyvärr så hjälper det inte. Börjar fundera ifall det kan vara någon spricka i en slang eller att något inte är tillräckligt åtspänt efter de satte in värmaren.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 december 2013 · 14 079 Inlägg

Vettemannen skrev:

goteborgsrape skrev:
Hej!

Bilen är en Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel

Årsmodellen är: 2009

Har gått 9200 mil

Den enda modifikationen är att jag har satt in en diselvärmare

Problemet är att kylarvätskan tar slut. Mätte idag och det drogs en centimeters kylarvätska för ca 10 minuters bilkörande i medelhastighet 45km/ h.

Problemet är permanent, uppstod Nästan direkt efter jag hämtade ut bilen från verkstaden med diselvärmaren isatt. Han åka sådär 10- 15 mil innan kylarvätskelampan började blinka och låta.

Har inte hunnits gjort någon felsökning, Juletider vet ni.. Men jag har kikat så det inte droppar under och det gör det inte.

Tänker ifall någon kan ha en hint om vad som är problemet? Kan det ha blivit något när verkstaden satte in diselvärmaren? Kan det vara något jag kan fixa själv? Har du haft samma problem?

Edit: Vet inte ifall det heter diselvärmare när det är bensin som driver den, fick den då jag inte kan gå särskilt bra och så jag slipper skrapa rutorna på vintern.

Självklart så heter det inte dieselvärmare om det är bensin som driver den..............
Självklart så är det en läcka nånstans om glykolen försvinner, bara att leta.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 december 2013 · 13 767 Inlägg

lär jhu läcka ut någon stans..bara ringa i morgon och säga till dom att dom får göra om och göra rätt helt enkelt.

lär knappast rinna ut obemärkt heller

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang