Tänkte köpa en Volvo 850 2.0t import med lite fel läs vidare

robinlansberg
30 december 2013 · 15 Inlägg

Kolla om ni kan förstå det här.

hej ha en volvo855 t5 chip steg 3 som knackar och orklös så säljer den nu.. 99 proc rost fri! ej bes ej skattad! 2.0 från italien 2008! hur fin som helst men orkar inte mer! ny topp och nya packningar rubbet! bud!smsa om bilder

Vad kan felet va ventiler vev lager ramlager ja någonting måste det ju vara

dawwe ...has left the building...
30 december 2013 · 4 474 Inlägg

Det finns nåt som heter "Köp & Sälj". Gör om - gör rätt!

Edit: Ah, så din "text" var en copy & paste från bloket big_smile
Iaf, vad kostar en fullt fungerande, likvärdig 850? Om du utgår från det värsta, kommer denna då fortfarande kosta mindre? Om svaret är ja kan man kanske fundera på den, i annat fall nej.

Senast redigerat av dawwe (30 december 2013)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Nico-the-kid
30 december 2013 · 509 Inlägg

http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_8 … amp;last=1
vvt enheten som spökar eller igensatt sil kanske och har han kört för länge så är nog lagren körda.Hör med honom om oljetrycket är normalt.

Nico-the-kid
30 december 2013 · 509 Inlägg

Jag tror han vill veta vad som är fel innan han köper bilen.

dawwe skrev:
Det finns nåt som heter "Köp & Sälj". Gör om - gör rätt!

dawwe ...has left the building...
30 december 2013 · 4 474 Inlägg

Nico-the-kid skrev:
Jag tror han vill veta vad som är fel innan han köper bilen

Jag fattade det som om det var han som skulle sälja, då med tanke på hans något kryptiska rubrik samt hur det inledande inlägget är författat...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Marlboroman
30 december 2013 · 8 234 Inlägg

Vevlager eller en krökt stake i värsta fall. "Bara" lyftarna om man har tur. Och det är ju ändå bara dem sakerna som kan göra att den knackar, sen kan det ju finnas flera fel som gör att den är orkeslös också. I princip omöjligt att säga bara genom den texten.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
runkepelle gustavsson
26 januari 2014 · 17 Inlägg

hahahahahahahahahahahha!! nee felet va att lagrena gick och vevstaken åkte ut genom blocket..nån hade jävlats med han och gjort nåt med hans bil..fast nästa gång ni ringer på nån annons så fråga i stället inte skriva här inne..det är nämligen jag som äger den bilen och jag ha den än..fast nu säljer jag den inte för ha stoppat i en större motor och mer hästkrafter..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang