Trögstartad

SabinaO
2 januari 2014 · 43 Inlägg

Jag har fortfarande problem med min bil o vänder mig till er som kanske kan lite mer.  Jag har haft den inne på verkstaden för att den går knappt igång ibland utan bara tuggar.  Efter ett tag när jag trycker på gasen går den precis igång.
Jag har bytt fördelarlock,  startmotor och rengjort lite..  tändkablarna såg bra ut sa dem på verkstaden..
Jag har störst problem när det är fuktigt ute.. Speciellt när den stått över natten o ska starta den på morgonen..  Likadant efter man jobbat..  Tänkte först det kunde vara batteriet men då skulle problemet vara hela tiden. 
Har ni några tips?  Elfel?
Tröttsamt är det iallafall.. sad

Volvo 940s
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 januari 2014 · 14 077 Inlägg

Finns det inte någon kallstartanordning som kan vara ur funktion? Dåliga injektorer som läcker igenom så motorn blir sur?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
OpelP1
2 januari 2014 · 1 412 Inlägg

Kanske en spricka i tändspolen, brukar bli värst när det är fuktigt då.

Donic
2 januari 2014 · 315 Inlägg

hur ser kablarna till generatorn o batteri samt startmotor det kan påverka startmöjligheten om kablarna är dåliga...

SabinaO
2 januari 2014 · 43 Inlägg

Verkstaden borde ha kollat kablarna när de bytte startmotorn,  men ska fråga dem.  För någon vecka sen så skrapade jag bort beläggningar vid batteriets poler ..
Kanske ska pröva byta spole med då.. E de dyra till Volvo?  Får ta en diskussion med Roger igen... Han är den som kan allt om Volvo..
En tack för tipsen.. Ska kolla upp detta..  I detta fallet hade det varit bra med nyare bil så man hade kunnat felsöka

Volvo 940s
VolvoCenterEverod
2 januari 2014 · 54 Inlägg

Ja, den ä lite skum.. hugger i mot i startögonblicket... men bara i bland.
precis som om tändningen hugger tillbaka- bilen oskruvad i övrigt, hittat lite småfel o bytt det som behövdes men
en långshot kan va sliten tändplatta bak nycklen- kan lossa o då kan det bli svag signal till starten..lossa kåpan vid pedalstället o känn så det sitter fast, sitter på 2skruvar.mvh, Roger

Pontiac Firebird trans am targa "Black Eagle" (1972)
Volvo 240 GL en gång.. "Green Thing" (1981)
Volvo 945 "The Flying Brick" (1994)
SabinaO
2 januari 2014 · 43 Inlägg

Tack Roger.. Ska göra så.. Snart ger man upp..

Volvo 940s
JonR
2 januari 2014 · 3 259 Inlägg

Skruva bort alla stift och stoppa i dom i tändkablarna, jorda dom mot motorn och kolla så att gnistan är okej.. gamla stift?

Startar den lättare med startgas? Mätt soppatryck? Går soppapumpen i tanken?

Går den 100% felfritt (jämt och fint) när den väl startar? eller är den orolig på tomgång etc?

Senast redigerat av JonR (2 januari 2014)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
SabinaO
2 januari 2014 · 43 Inlägg

Nä jag har bytt tändstift regelbundet..gjorde det direkt förra vintern när det började..men hjälpte inte.. Den startar precis med gas..efter jag envisats ett tag.. Stänger jag av bilen efter kört en bit o startar den igen så startar den bra.. Känns som den går bra annars..

Volvo 940s
SabinaO
2 januari 2014 · 43 Inlägg

Ni får gärna kolla på dem höhö

Volvo 940s
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang