Honda Civic 1,8 2009 rycker på 3:ans växel

ppettson
11 januari 2014 · 15 Inlägg

Jag vill kolla om någon känner igen problem med att det blir ryck i körningen när man kör på 3:ans växel och runt 30-31 km/h. Det rycker till i bilen,ungefär som när bilen studsar till när AC:n hoppar in eller precis som när man kör på en för hög växel.

ppettson
13 januari 2014 · 15 Inlägg

Det är både när jag accelererar och ligger på en jämn gas, detta fenomen sker även när jag kör på 6:ans växel och ligger på ca 68 km/h. Återkommer med varvtal

ppettson
14 januari 2014 · 15 Inlägg

Varvtalet ligger på runt 1500 på treans växel och runt 1800 på sexans växel, det är då rycken uppstår

ppettson
14 januari 2014 · 15 Inlägg

Det har pågått en kortare tid , men var förbi Honda idag och jag skulle få en verkstadskille med mig som skulle känna o klura på vad det kan vara. Tror inte att växeln är för hög, upplever samma fenomen på flera växlar nu när jag har kollat varvtalet och det är precis runt 1500-1800 varv som rycket kommer. Frågan om det är något som hoppar in då, kring de varvtalen eller om det är nå galet med bilen.

ppettson
16 januari 2014 · 15 Inlägg

Resultatet efter dagens besök på Honda var att de inte kunde sätta fingret på vad det kan vara för problem, utan de vill köra bilen och göra en datainsamling som sedan skickas till Tyskland för analys. Vi får väl se vad de kan hitta för fel!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang