Volvo B230fk, startar ej?

Lordh
12 januari 2014 · 130 Inlägg

Hej.

Var ute och åkte igår varpå jag stannade och såg att ABS lampan lyste. Jag stängde av bilen och satte igång den igen varpå den dog efter 3 sekunder och nu går den inte att starta längre. Alla säkringar osv är hela till bränslet, motorn drar runt, bilen startar i ungefär 1sekund när vi sprutade i startgas för att sedan dö direkt.

Vad kan det vara? Bränslepumpen?


Ändrade rubriken till en godkänd.
mvh jonTe/moderator

Mack Forum- och sitemoderator
12 januari 2014 · 26 167 Inlägg

Bränslereläet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
jaka54
12 januari 2014 · 5 788 Inlägg

Hej!
...Eller vad som helst!
Får motorn soppa?
Får motorn gnista?

simlar
12 januari 2014 · 5 535 Inlägg

Har du bränsle i tanken?

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Linuspw
12 januari 2014 · 60 Inlägg

Lordh skrev:
Hej.

Var ute och åkte igår varpå jag stannade och såg att ABS lampan lyste. Jag stängde av bilen och satte igång den igen varpå den dog efter 3 sekunder och nu går den inte att starta längre. Alla säkringar osv är hela till bränslet, motorn drar runt, bilen startar i ungefär 1sekund när vi sprutade i startgas för att sedan dö direkt.

Vad kan det vara? Bränslepumpen?

Jo bränslepumpen troligast. Hände för mig likadant när man sprutade gas så gick den för sekunden så jag diagnostiserade problemet. Byt o kör..wink

Saab 900 (1985)
Saab 9-5 aero "Råttan" (2000)
mange_240
12 januari 2014 · 1 562 Inlägg

Linuspw skrev:

Lordh skrev:
Hej.

Var ute och åkte igår varpå jag stannade och såg att ABS lampan lyste. Jag stängde av bilen och satte igång den igen varpå den dog efter 3 sekunder och nu går den inte att starta längre. Alla säkringar osv är hela till bränslet, motorn drar runt, bilen startar i ungefär 1sekund när vi sprutade i startgas för att sedan dö direkt.

Vad kan det vara? Bränslepumpen?

Jo bränslepumpen troligast. Hände för mig likadant när man sprutade gas så gick den för sekunden så jag diagnostiserade problemet. Byt o kör..wink

pumprelät som tidigare sagt, kolla det till att börja med. Öppna upp relät och kolla lödningarna då de brukar vara dåliga, du kan brygga stift 30 och 87 och på så vis tvångsköra pumpen.

Lordh
12 januari 2014 · 130 Inlägg

Har inte bilen hemma just nu, ska bogsera hem den.
Om det är pumpen kommer jag höra det, kände på relät och det känns som det klickar, säkringar är hela.
Bränsle i tanken har jag för jag tankade i 10L när den dog.
Gnista har jag inte kollat.

Lordh
12 januari 2014 · 130 Inlägg

Har hittat felet och det är bränslepumpen i tanken. Har ström fram men den startar ej.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang