GOLF 2 GTI 16V En hel renovering

Lack
  • 66 Följare
  • 229 030 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 april 2019
Figgemannen89 Man ska köra vw
27 april 2016 · 640 Inlägg

Twins skrev:

Golf__GTI skrev:
Hej

Är detta något bra TA Technix Luftfjädringskit.

http://www1.garaget.org/gallery/images/76/75947/75947-b096fc0781b124448ae3f6bcbe9888e7.jpg

Skriv vad ni tycker om dom

Dem sänker skitlite, jag kör lägre med coils i dagsläget smile

Okej vet då någon som har det på sin golf 2

Figgemannen89 Man ska köra vw
27 april 2016 · 640 Inlägg

Twins skrev:

Golf__GTI skrev:

Twins skrev:

Dem sänker skitlite, jag kör lägre med coils i dagsläget smile

Okej vet då någon som har det på sin golf 2

det tan ke på vad jag har sett på TA's facebook och yoputubekanal så är jag inte imnponerad uta vhur det kittet sänker

Okej har inte kollat. Får kolla där. Jag tycker det är ett bra pris på dom.

Figgemannen89 Man ska köra vw
27 april 2016 · 640 Inlägg

Golf__GTI skrev:

Twins skrev:

Golf__GTI skrev:

Okej vet då någon som har det på sin golf 2

det tan ke på vad jag har sett på TA's facebook och yoputubekanal så är jag inte imnponerad uta vhur det kittet sänker

Okej har inte kollat. Får kolla där. Jag tycker det är ett bra pris på dom.

Vill man ha bilen riktigt låg så får man bygga om lite på bilen.
Hur går det med golf 2?

Figgemannen89 Man ska köra vw
29 april 2016 · 640 Inlägg

Hej

Jag har en liten fråga vad tycker ni om styling4u

Figgemannen89 Man ska köra vw
30 april 2016 · 640 Inlägg

Twins skrev:

Golf__GTI skrev:
Hej

Jag har en liten fråga vad tycker ni om styling4u

Ett snabbt svar till frågan är att se vad folk på internet har att säga om dem.
Jag hade inte vågat köpa där ifrån iaf.
Allt dem har finns på ebay.

Dom svara aldrig på mail tyckter det är mycket dåligt.

Figgemannen89 Man ska köra vw
1 maj 2016 · 640 Inlägg

Hejhej

Jag tänkte kolla med er här på garaget om det är någon som har beställt från Stansat.se är det ett bra företag

Figgemannen89 Man ska köra vw
2 maj 2016 · 640 Inlägg

Hej

Har ett en video på Ta Techinx luftfjädring
https://m.youtube.com/watch?v=KZWyLRgjsZ4
Ja tycker det måste gå sänka den mer med lite ombyggnad

Figgemannen89 Man ska köra vw
2 maj 2016 · 640 Inlägg

Twins skrev:

Golf__GTI skrev:
Hej

Har ett en video på Ta Techinx luftfjädring
https://m.youtube.com/watch?v=KZWyLRgjsZ4
Ja tycker det måste gå sänka den mer med lite ombyggnad

det är inte värt att göra det. hellre betala ett par tusenlappar till och få ett kit som sänker ordentligt

Ja kanske det. Tycker det är lite konstigt på en golf 3 med Ta Techinx blir mycket lägre.
Jag kan inte ha coilovers där ja bor där finns fartbulor.

Figgemannen89 Man ska köra vw
2 maj 2016 · 640 Inlägg

Hej

Det blev lite gjort på bilen och städa nästan hela garaget men det är och städa. Man ska inte blästra i garaget vad det blev mycket sand nästa gång ja ska blästra då blir de ute behöver man inte städa.
Ja tog några bilder också


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75947/75947-abf518ebe2200551f5014b3e678a2194.jpg
Nu står bilen på alla fyra hjulen. Har ståt på palbock sedan 3/11-15 fram till idag den 2/5-16

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75947/75947-0142d2c1cfae1b1bb8867d318f0527d8.jpg
Golfen fick komma ut i det fina vädret

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75947/75947-03720f6e7f6f0c8a23c889cb00eafa21.jpg
Får man se nästa gång man gör något på Golfen

Det var allt för denna gången

Figgemannen89 Man ska köra vw
3 maj 2016 · 640 Inlägg

Twins skrev:

Golf__GTI skrev:

Twins skrev:

det är inte värt att göra det. hellre betala ett par tusenlappar till och få ett kit som sänker ordentligt

Ja kanske det. Tycker det är lite konstigt på en golf 3 med Ta Techinx blir mycket lägre.
Jag kan inte ha coilovers där ja bor där finns fartbulor.

göteborg är fullt med väggupp överallt, jag och mina polare klarar oss galant, det gäller att kunna köra bara

Okej ja bara man vet hur man ska köra över vägggupp. Har bestämt det blir inget med luftfjädring kommer kostar för mycket. Ja kommer istället ha lagom långa lastrampor om det kommer behövas.

Figgemannen89 Man ska köra vw
4 maj 2016 · 640 Inlägg

HejHej

Ska jag ha golfen så låg så kommer drivaxlarna ta i mot.
Har kollat lite runt här och vissa har kapat i rambent att få bilen lägre.

Men vad säger dom på bilprovningen när du ser att man har kapat i rambenet kommer säga något eller?

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75947/75947-0ef99440b0ed6847c9b4ad9f9de3da4b.jpg
En låne bild hoppas det inte gör något då får du skiva till mig så tar ja vik den

Vill ha svar på denna frågan

Figgemannen89 Man ska köra vw
3 juni 2016 · 640 Inlägg

Hejhej

Det var ett tag sedan det hände något på projekt tråden här. Jag har inte gjort något alls på bilen vänligt länge nu den bara står och väntar att den ska bli klar. Det känns som den alldrig kommer bli klar. Det hade varit roligt kommit till Bug Run det är minst tre år sedan man var på den bilträffen men har igen bil och köra ditt med så man får vänta tilldra år

Figgemannen89 Man ska köra vw
28 oktober 2016 · 640 Inlägg

Hej

Det var riktigt länge sidan jag skriv något här på min projekt tråd. Det har inte hänt något alls på bilen och nu har jag förvaring för utemöblerna Som ska stå
där hela vintern så det blir inget gjort på bilen fören till våren

Figgemannen89 Man ska köra vw
30 oktober 2016 · 640 Inlägg

Po_mP skrev:

Golf__GTI skrev:
Hej

Det var riktigt länge sidan jag skriv något här på min projekt tråd. Det har inte hänt något alls på bilen och nu har jag förvaring för utemöblerna Som ska stå
där hela vintern så det blir inget gjort på bilen fören till våren

Väntar på en stor update då big_smile

Det kommer en stor uppdateringen till våren på bilen

Figgemannen89 Man ska köra vw
30 oktober 2016 · 640 Inlägg

MickeEng skrev:
Vinter är ju projektets tid, trädgårdsmöblerna ställer man på gräsmattan under en presenning.
Vill se lite uppdateringar  med vad som händer med bilen istället.

Ja det vet jag att man ska hålla på med bilen under vintern. Det är mycket annat som har ställts in i garaget som man inte vet vad man ska göra med och träsgådsmöblerna vill jag ha in i garaget under vintern. Det har inte hänt något alls på bilen det kommer ingen upptaderningen fören till våren hoppas ni kan vänta till des.

Figgemannen89 Man ska köra vw
30 oktober 2016 · 640 Inlägg

Hej

Har bestämt mig att lack hela bilen själv. Jag håller på kolla upp var man ska beställa hem billacken. Är det någon som vet vilken hemsida man ska beställa ifrån.

Figgemannen89 Man ska köra vw
27 mars 2017 · 640 Inlägg

Hej

På er alla som läser min projekt😀
Jag har inte gjort något alls på bilen vet inte när ja var i garaget och kollade på bilen🤔 Och kommer heller inte till bilen för alla utemöbler står i vägen men snart åker utemöblerna ut så kommer man till bilen😃 Har varit mycket med huset när det blir långare så ska jag försöka börjar ingen med bilen göra det sista innan bilen ska till en kompis som ska svetsa dit ny plåt sen är det bara underredet som ska göra vid sen är det lack som ska på men vet inte än om man ska lämna i väg den eller lacka den själv då har man gjort allt själv på bilen

Figgemannen89 Man ska köra vw
27 mars 2017 · 640 Inlägg

DieLuftWaffe skrev:
Lacka själv istället smile Kan beställa lack till bilen från Billackering.eu som ett exempel smile

Har du beställt något ifrån  billackering.eu då?

Figgemannen89 Man ska köra vw
27 mars 2017 · 640 Inlägg

Hej

Det är en gammal bild hur den såg ut😀

Tänkte bara kolla om man la klarlack på bilen färgkoden är LY3D

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75947/75947-f5c496b0bbc9cacb3ecb1a9890e96189.jpg

Figgemannen89 Man ska köra vw
2 april 2017 · 640 Inlägg

Twins skrev:
inte från fabrik, men du kan välja en basisvariant som kräver klarlack dock, blir inte en 2K utan 2 skiktare istället, du kommer få bätrre skydd och djup i lacken med klarlack smile !
hojta till om du behöver hjälp med den biten så berättar jag gärna mer !

Okej kan du skicka en länk på den färgen?
Jag har den G60 breddningen som ja ska lacka om hur mycket ska man slipa innan
man kan lägga plastprimern?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang