Hjälp med lågnivå! koppla flera steg!

No_Shame
17 november 2006 · 67 Inlägg

Hejsan alla!

Det är så att jag har en Sony cdx-gt300s huvudenhet med 2 par lågnivåkablar.
Jag har nu tänkt att koppla in 4 slutsteg i bilen! hur går jag då tillväga för detta??
kan man ta vanliga y-kablar och dela upp 1 lågnivå till 2 eller?

Rätt hastighet kan rädda liv, Men full fart sparar tid!
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
17 november 2006 · 1 660 Inlägg

Jepp, det går bra! *t.ex. en röd lågnivå till 2 "röda" kopplas till varsit steg, och en vit till 2 som kopplas till varsit steg..*

No_Shame
17 november 2006 · 67 Inlägg

okej, för jag har då tänkt att ha 3 steg till basar och 1 steg till 6*9orna.

ska jag y-koppla flera ggr på "bas-lågnivån" då?

Rätt hastighet kan rädda liv, Men full fart sparar tid!
Ronnie.L
17 november 2006 · 914 Inlägg

det går inte att länka de steg du har till basarna då ?

No_Shame
17 november 2006 · 67 Inlägg

menar du att ta lågnivåkabel från ett steg och sen vidare till nästa? de går för jag har sådan koppling på stora steg så 2 steg går ihop så. men skickar inte steg 1 bara höga frekvenser till steg 2 då?

Senast redigerat av No_Shame (17 november 2006)

Rätt hastighet kan rädda liv, Men full fart sparar tid!
Drönirettab
17 november 2006 · 21 761 Inlägg

Om man länkar från den där speciella utgången(output eller RCA out) så skicker steget alla frekvenser, ingenting är filtrerat. Det blir precis som om man skulle ha satt en vanlig lågnivåkabel från stereon.

No_Shame
17 november 2006 · 67 Inlägg

okej tack för alla svar!

Rätt hastighet kan rädda liv, Men full fart sparar tid!
lmoberg
18 februari 2008 · 542 Inlägg

Drönirettab skrev:
Om man länkar från den där speciella utgången(output eller RCA out) så skicker steget alla frekvenser, ingenting är filtrerat. Det blir precis som om man skulle ha satt en vanlig lågnivåkabel från stereon.

Ska göra samma sak själv snart, att länka ett steg vidare till ett annat. Undrar bara hur det blir om använder fadder?

Morre_W Mr Kock =)
18 februari 2008 · 199 Inlägg

På det sätter körde jag 4 bas-steg steg i följd förra året, funkar toppen..smile

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se
R_Stalhandske
18 februari 2008 · 399 Inlägg

lmoberg skrev:

Drönirettab skrev:
Om man länkar från den där speciella utgången(output eller RCA out) så skicker steget alla frekvenser, ingenting är filtrerat. Det blir precis som om man skulle ha satt en vanlig lågnivåkabel från stereon.

Ska göra samma sak själv snart, att länka ett steg vidare till ett annat. Undrar bara hur det blir om använder fadder?

Fader funktionen har ju ingen effekt om du t.ex kopplar alla stegen på frontparets lågnivå, lr om du bara har ett par lågnivå, då får du sänka nivåerna på stegen o sånt ist för att de ska bli en fader funktion

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang