Passar er för denna BMW M3 e46

David_Sodermanland
24 januari 2014 · 116 Inlägg

Hej!

Jag har lite funderingar kring det här med importbilar och bilfirmor.

I slutet av juni letade jag efter drömbilen, en BMW M3 e46 cabriolet. Jag började leta efter den rätta M3:an redan i mars/april. Men så en dag i juni kom det upp en alpin vit M3 från 2003. Jag tvekade inte en sekund utan ringde ägaren på en gång. Åkte 10 mil dagen efter samtalet med en bekant som är mycket kunnig inom just BMW's M bilar. När vi väl kom fram så fick vi ett mycket oseriöst bemötande av ägaren och hans vän. Man får helt klart ha på sig vilka kläder som helst, vi bor trots allt i Sverige men ett par mjukisbyxor och huvtröja ger inget bra första intryck av en säljare, speciellt inte i dessa prisklasser och dessa bilar. Nåväl, min vän Tommy såg på en gång att bilen var omlackerad, och det var ingen vidare omlackering. Det fanns ingen servicebok och inredningen var mycket sliten. Bilen hade tidigare gått i Spanien och Tyskland. Vi tackade vänligt nej och åkte därifrån.

Någon månad senare kommer bilen upp på blocket igen, men den här gången så är det en bilfirma som säljer den. Nämligen Michell & Company som jag har hört mycket dåligt om. Bilen har nu fått en helt ny inredning och har helt plötsligt en servicebok. Bilen hade dessutom gått ca 2000 mil mindre än när jag var och kollade på den.

Registreringsnumret började på BLB kommer inte ihåg resten av det. Men ni som letar efter en M3:a passa er för den.


Vad tror ni om detta går det ens att få tag i en servicebok? bilen hade rullat i både Tyskland och Spanien.
Vem tappar bort en servicebok till en BMW M3? Mycket underligt..

baltis
24 januari 2014 · 1 948 Inlägg

Förvånar mig inte att Michell & Company skruvar mätare... var där med en polare som var intresserad av en 730 dom hade... aldrig varit med om något risigare. Efter att vi sågat den bilen så frågar vi säljaren vad han har för dieselbil för runt 200k. "vi har massvis med bilar, ni får kolla runt..." blir svaret...

Efter att vi käkat och polaren tröttnat och ändå vill köpa 730'in går vi tillbaka, han får pruta 10k av säljaren... när dom går för att skriva papper dyker plötsligt chefen upp... då gick det plötsligt inte att pruta 10 längre.

Överlag var det en väääldigt konstig firma, alla bilar dom hade kändes förvånadsvärt billiga, dock kändes alla fruktansvärt risiga. Aldrig sett så många 5000 mils bilar med så mycket stenskott och repor...



Angående att tappa bort servicebok e det inget svårt big_smile Hade min borttappad i över ett halvår big_smile

XL-Dempa
24 januari 2014 · 457 Inlägg

var sj på Michell & Company för ett par månader sedan, ringde först och skulle höra om bilen jag ville ha fanns kvar och de gjorde den samt att ena killen sa att den skulle vara som bilderna sa. När jag väl dyker upp är det som tidigare inlägg ovan för mig stenskott repor och dylikt men går ändå in och vill provköra. Sätter mig i bilen och tank mätaren går inte ens upp för de är så risigt med soppa i bilen. Stolarna var helt sönder allmänt sliten inne öppnar upp huven och ser ett sportluft filter med en massa lull lull från biltema samt ingen service bok. När ja väl är ute och kör det lilla jag kunde utan att få soppa torsk så käns bilen allmänt slut och då har den bara rullat runt 9-10 tusen

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Buick GNX (1987)
TomBjorklund VAGIS Car Club
24 januari 2014 · 1 093 Inlägg

Polaren va där och hämtade en R32, servicebok eller inte kommer jag inte ihåg, men på den stämde i alla fall skick kontra mil kontra marknadspris. Och den rullar utan problem smile
Men det är klart, antingen så skiter det sig oftast och lyckas ibland, alternativt tvärtom. Men de lyckas bra ibland för köparna.

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Tomten Tomten
24 januari 2014 · 1 065 Inlägg

Att folk ens kollar på bilar hos denna firma för alla kan väll googla?

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang