MDS D6 slutsteg, hjälp med kondning i steget

LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
25 januari 2014 · 1 325 Inlägg

Halloj!

Har ett MDS d6 slutsteg som gav upp för typ 1,5 år sedan. Visste att en kondning var kass efter lite mätning och lödde då ur denna för att köpa en ny men det blev aldrig av med nyköpet och nu är såklart kondning spårlöst försvunnen...

Någon som möjligtvis har ett sådant steg som kan öppna upp och se vad det är för kondning jag ska köpa?
Svårt att veta för er vilken det är ni ska kolla upp men tar bild på steget imorgon utan locket så syns vilken jag är ute efter.


Steget fungerade dock till och från men tvärdog och dioden lyste blått i början och dalade mot rött efter ett tag så troligtvis är de kondningen som nu är försvunnen som spökade till de..


Hoppas ngn kan hjälpa mig, steget spelar på bra när det fungerar så känns lite pissigt att slänga..


Mvh

Senast redigerat av LINGSTROM (25 januari 2014)

lighter22
28 januari 2014 · 436 Inlägg

antagligen så har du 4st likadan kondensatorer kolla det isåfall är det bara att köpa en likadan som det sitter.

sen bör du veta att om en konding går så är det med absolut största sannolikhet mer saker som gått tex effekt trissorna dessa går i stort sett alltid ett par stycken av vid konding haveri.

LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
28 januari 2014 · 1 325 Inlägg

lighter22 skrev:
antagligen så har du 4st likadan kondensatorer kolla det isåfall är det bara att köpa en likadan som det sitter.

sen bör du veta att om en konding går så är det med absolut största sannolikhet mer saker som gått tex effekt trissorna dessa går i stort sett alltid ett par stycken av vid konding haveri.

Alright!

Sitter nämligen 3st precis bredvid den som nu är försvunnen. Borde vara likadana allihopa kan man tycka, får testa.
Och hjälper inte detta får jag mäta mig vidare, hade varit kul att få igång steget igen, perfekt att ha till högtalarna i bilen och sedan ett separat till basen som jag hade tidigare.


Tack för hjälpen, återkommer med svar/resultat smile

Senast redigerat av LINGSTROM (28 januari 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang