Koppla ur/ta bort torkarmotor till stråkastare S/V/C70 98?

rally_snubbe Dude playing a dude disguised as another dude
29 januari 2014 · 25 Inlägg

Hej! Har tänkt att plocka bort torkarmotorerna till strålkastarna på min C70 då den ena ändå har lagt av.
Hur går man enklast tillväga för att ta bort dessa?
Bör vara samma procedur på C70 som på S70 och V70 ifall folk har mer koll på det!
Har tänkt att fylla hålen som blir med sådana där "täckpluggar". 

Har sökt lite men har inte hittar något så jag tänkte att jag frågar här!

Mvh Martin smile

Senast redigerat av rally_snubbe (29 januari 2014)

Volvo C70 T5 "Purple Haze..." (1998)
volvoqq Lastbilsmekaniker
29 januari 2014 · 5 157 Inlägg

rally_snubbe skrev:
Hej! Har tänkt att plocka bort torkarmotorerna till strålkastarna på min C70 då den ena ändå har lagt av.
Hur går man enklast tillväga för att ta bort dessa?
Bör vara samma procedur på C70 som på S70 och V70 ifall folk har mer koll på det!
Har tänkt att fylla hålen som blir med sådana där "täckpluggar". 

Har sökt lite men har inte hittar något så jag tänkte att jag frågar här!

Mvh Martin smile

Lättast är att ta bort lycktorna och sedan kapa av axlarna innanför koffongaren.

rally_snubbe Dude playing a dude disguised as another dude
1 februari 2014 · 25 Inlägg

Ok, då får jag kika på det! Tackar smile

Volvo C70 T5 "Purple Haze..." (1998)
PMPerformance
1 februari 2014 · 2 266 Inlägg

Sitter med fyra skruvar med 10mm skalle på baksidan, man ser dom typ en i varje hörn.
Bara ta lös blinkers först och sen lös med skruvarna så får man hela strålkastaren i handen.

svetsdiff !!!
Xoff Volvo tönt... =)
2 februari 2014 · 2 344 Inlägg

stopp!

ifall du funderar på att montera täckpluggar från typ vparts eller liknande skall du INTE demontera motorn! pluggarna sitter nämligen fast i armen från motorn!

smile

dock så måste man ju koppla från strömmen, det brukar vara den bruna kontakten som sitter vid strålkastarna enkelt åtkombar uppifrån...

BTW; glöm inte att ta bort den lilla stopparmen för torkaren, ser så "tattigt" ut när folk glömmer den, dock så måste man plocka kofångaren för att komma åt tror jag...

Senast redigerat av Xoff (2 februari 2014)

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
PETROLHEAD
2 februari 2014 · 309 Inlägg

På min s70 kapade jag av torkararmsaxlarna med bultsax sen limmade jag fast pluggarna.
Kommer inte ihåg om jag köpte pluggarna från V-parts eller hova..

rally_snubbe Dude playing a dude disguised as another dude
2 februari 2014 · 25 Inlägg

Ah ok tackar! big_smile Tur att jag vart för seg för att greja i helgen då haha! Men då blir det att dra ur kontakterna och lossa lyktan! smile

Volvo C70 T5 "Purple Haze..." (1998)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
3 februari 2014 · 2 390 Inlägg

Xoff skrev:
stopp!

ifall du funderar på att montera täckpluggar från typ vparts eller liknande skall du INTE demontera motorn! pluggarna sitter nämligen fast i armen från motorn!

smile

dock så måste man ju koppla från strömmen, det brukar vara den bruna kontakten som sitter vid strålkastarna enkelt åtkombar uppifrån...

BTW; glöm inte att ta bort den lilla stopparmen för torkaren, ser så "tattigt" ut när folk glömmer den, dock så måste man plocka kofångaren för att komma åt tror jag...

Kikar man på vparts står det, Plugggarna limmas enklast, tänk på att du måste demontera torkaraxeln först,

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Xoff Volvo tönt... =)
4 februari 2014 · 2 344 Inlägg

_Performance_ skrev:

Xoff skrev:
stopp!

ifall du funderar på att montera täckpluggar från typ vparts eller liknande skall du INTE demontera motorn! pluggarna sitter nämligen fast i armen från motorn!

smile

dock så måste man ju koppla från strömmen, det brukar vara den bruna kontakten som sitter vid strålkastarna enkelt åtkombar uppifrån...

BTW; glöm inte att ta bort den lilla stopparmen för torkaren, ser så "tattigt" ut när folk glömmer den, dock så måste man plocka kofångaren för att komma åt tror jag...

Kikar man på vparts står det, Plugggarna limmas enklast, tänk på att du måste demontera torkaraxeln först,

Ok.. för de jag har sett har hål för pinnen på motorn, då tänkte jag att den sitter i just axlen, men jag har inga pluggar själv så jag kan givetvis inte garantera något...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
PETROLHEAD
4 februari 2014 · 309 Inlägg

_Performance_ skrev:

Xoff skrev:
stopp!

ifall du funderar på att montera täckpluggar från typ vparts eller liknande skall du INTE demontera motorn! pluggarna sitter nämligen fast i armen från motorn!

smile

dock så måste man ju koppla från strömmen, det brukar vara den bruna kontakten som sitter vid strålkastarna enkelt åtkombar uppifrån...

BTW; glöm inte att ta bort den lilla stopparmen för torkaren, ser så "tattigt" ut när folk glömmer den, dock så måste man plocka kofångaren för att komma åt tror jag...

Kikar man på vparts står det, Plugggarna limmas enklast, tänk på att du måste demontera torkaraxeln först,

På mina pluggar var de urfräst så man skulle kunna limma dit dom utan att lossa torkaraxeln men dom peka lite för mycket uppåt så jag valde att kapa bort dom.

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
4 februari 2014 · 2 390 Inlägg

PETROLHEAD skrev:

_Performance_ skrev:

Xoff skrev:
stopp!

ifall du funderar på att montera täckpluggar från typ vparts eller liknande skall du INTE demontera motorn! pluggarna sitter nämligen fast i armen från motorn!

smile

dock så måste man ju koppla från strömmen, det brukar vara den bruna kontakten som sitter vid strålkastarna enkelt åtkombar uppifrån...

BTW; glöm inte att ta bort den lilla stopparmen för torkaren, ser så "tattigt" ut när folk glömmer den, dock så måste man plocka kofångaren för att komma åt tror jag...

Kikar man på vparts står det, Plugggarna limmas enklast, tänk på att du måste demontera torkaraxeln först,

På mina pluggar var de urfräst så man skulle kunna limma dit dom utan att lossa torkaraxeln men dom peka lite för mycket uppåt så jag valde att kapa bort dom.

Jo exakt såg att det fanns hål, men ändå har dom skrivit så i texten . Konstigt.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Digital_Kicker
4 februari 2014 · 3 721 Inlägg

Kanske lite mer jobb som du inte vill göra, men det blir klart snyggare.

Tog bort mina torkare på V40'in för några år sen. Blev snyggare än att sätta dit pluggar. Just sayin

{\rtf1\ansi\ansicpg1252
{\fonttbl\f0\fnil\fcharset0 Verdana;}
{\colortbl;\red255\green255\blue255;\red0\green0\blue0;\red255\green255\blue255;}
\deftab720
\pard\pardeftab720\sl280\partightenfactor0

\f0\fs24 \cf2 \cb3 \expnd0\expndtw0\kerning0
\outl0\strokewidth0 \strokec2 https://www1.garaget.org/archive/51/50304/44190/44190-898036.jpg}

Senast redigerat av Digital_Kicker (4 februari 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang