http://www.speedart.se/

beathacker Amatör
2 december 2006 · 444 Inlägg

snygga grejor  har dem  ialf =0) tyvärr inget till min coupe får bli från ultimatestyling istället för min del

BMW 320d (2006)
Decibel
2 december 2006 · 2 911 Inlägg

Here we go again...

Det verkar vara den nya tron att man kan göra sig miljoner bara av att börja sälja biltillbehör, allrahelst från regioner där dom äter mycket nudlar och wok.

Det jag reagerar på när man besöker sidan.
- Telefonnummer saknas
- Org.nr / företagsnamn saknas.
- Personen som äger domänen har är inte delägare, bolagsman eller har enskild firma.
- Det talas om "historik" inom banracing, det låter som det hände för ett tag sedan, kan det vara så långt tillbaka när man är 22 bast ?
- Det har köpts 5000ha mark, varför finns inte detta hos kommunen?
- Det pratas mycket om, "vi ska, vi kommer, vi tänker" inget vi har utan mycket skjutet på framtiden.

OBS!! Ovanstående uppgifter är hämtade ur allmänna register och således sökbara för alla, dess riktighet avstår jag från att ansvara för då jag bara plockat lite här o där ur myndighetsregistren.

Mitt tips är, försök besvara dessa klurigheter på er sida så ska ni se att ni kan sälja prylar precis som vilken annan leverantör som helst, man behöver inte vara Dr Watson för att kika upp lite grejjer innan man gör ett köp av prylar.

Det första jag tänker på är teknikboom.se, eller e-outlet som nu varit på tapeten.

Varför är ni så extremt mycket billigare än alla andra, när ni inte behöver.
Det är idag inga problem att sälja produkter på marknaden, man behöver inte vara billigast utan det räcker med att ha en bra produkt och se till att sköta sina kundrelationer, den som säger något annat är troligen importör av kinakrafs eller har inte ägt ett företag längre än ett räkenskapsår.

Personligen skulle jag inte ens köpa en tepåse av ovanstående, och det är inget ont menat mot varken personerna bakom eller "företaget" i sig utan mot det sätt det publiceras på, inget annat.

Senast redigerat av HarryComa (2 december 2006)

Decibel
2 december 2006 · 2 911 Inlägg

Bara för att jag är så jäkla nyfiken så beställde jag lite prylar också, dels för att kolla kvalitén och framförallt kolla om man ens får några prylar och om verksamheten ens är "vit" smile

När väl (om) prylarna anländer återkommer jag med foto och närgången detaljering kring hur passform och liknande var på i detta fall sidokjolarna.
Funkar allt bra är det väl bara fint med en trevlig leverantör av prylar som ni andra också kan testa, funkar de sämre har jag loosat en läropeng och ni andra vet vart ni inte ska shoppa smile

MOVIEMENT
2 december 2006 · 592 Inlägg

Maxxarn skrev:

speedart23 skrev:
Jaha då måste man skriva ett inlägg till här.
Detta är direkt riktat till "Maxxarn"
Kan du skicka en kopia på det mail där jag skriver att ett kjolpaket kostar 2000:- mer till S60 än vad som står på hemsidan.

Det enda som kan vara otydligt är att sidokjolarna är styckpriser, alltså 3880:- komplett paket istället för 3330:- som man kan kanske tror. Är väl inte skitdyrt ändå.

Och, ja, det är bra passform.

Vänligen
SpeedArt Team

PS. Alla som inte fått svar på sina mail får gärna skicka igen då vi kan ha missat en del.
Inom kort kommer det finnas både address och fullständig kontaktinformation på hemsidan.

för mig är ni inget seriöst företag och dessutom är det inga originala grejjer men aja lycka till med er hemsida

Och var får man tag i "orginala" grejjer då?

2much.fi
Accessories for your DSLR
LoFET Almännt tokig
5 december 2006 · 481 Inlägg

har skickat intresse mail om front samt bak till min supra men inte fått något svar på detta synd då jag är sugen som fan. Någon som kan pm:a telenummer till dem ?

Inline sixes ist sie scheisse.......
MOVIEMENT
5 december 2006 · 592 Inlägg

LoFET skrev:
har skickat intresse mail om front samt bak till min supra men inte fått något svar på detta synd då jag är sugen som fan. Någon som kan pm:a telenummer till dem ?

De verkar tyvärr inte ha någon nummer än, men skicka mailet en gång till så får du kanske svar. Det fick jag i allafall smile

2much.fi
Accessories for your DSLR
Decibel
5 december 2006 · 2 911 Inlägg

Har inte heller fått något svar på min beställning jag gjorde för tre dagar sedan.

jag är inte sådär extremt förvånad å andra sidan

LoFET Almännt tokig
6 december 2006 · 481 Inlägg

skickat mailet en gång till nu så får vi se........

Inline sixes ist sie scheisse.......
laazy vorsprung durch teknik
6 december 2006 · 886 Inlägg

Jag har inte märkt av något problem med att få svar på mail från dom.
Skickade en förfrågan på ett kjolpaket och fick svar nästan direkt.

Machin Fartmissbrukare
6 december 2006 · 1 302 Inlägg

HarryComa skrev:
Here we go again...

Det verkar vara den nya tron att man kan göra sig miljoner bara av att börja sälja biltillbehör, allrahelst från regioner där dom äter mycket nudlar och wok.

Det jag reagerar på när man besöker sidan.
- Telefonnummer saknas
- Org.nr / företagsnamn saknas.
- Personen som äger domänen har är inte delägare, bolagsman eller har enskild firma.
- Det talas om "historik" inom banracing, det låter som det hände för ett tag sedan, kan det vara så långt tillbaka när man är 22 bast ?
- Det har köpts 5000ha mark, varför finns inte detta hos kommunen?
- Det pratas mycket om, "vi ska, vi kommer, vi tänker" inget vi har utan mycket skjutet på framtiden.

OBS!! Ovanstående uppgifter är hämtade ur allmänna register och således sökbara för alla, dess riktighet avstår jag från att ansvara för då jag bara plockat lite här o där ur myndighetsregistren.

Mitt tips är, försök besvara dessa klurigheter på er sida så ska ni se att ni kan sälja prylar precis som vilken annan leverantör som helst, man behöver inte vara Dr Watson för att kika upp lite grejjer innan man gör ett köp av prylar.

Det första jag tänker på är teknikboom.se, eller e-outlet som nu varit på tapeten.

Varför är ni så extremt mycket billigare än alla andra, när ni inte behöver.
Det är idag inga problem att sälja produkter på marknaden, man behöver inte vara billigast utan det räcker med att ha en bra produkt och se till att sköta sina kundrelationer, den som säger något annat är troligen importör av kinakrafs eller har inte ägt ett företag längre än ett räkenskapsår.

Personligen skulle jag inte ens köpa en tepåse av ovanstående, och det är inget ont menat mot varken personerna bakom eller "företaget" i sig utan mot det sätt det publiceras på, inget annat.

vill bara passa på att tacka för ett bra jobb... har varit skeptisk till detta företag redan från början, enda beviset som finns är att "nån" har reggat sig här å skriver en massa saker som det inte verkar finnas någon som hellst verklighetsförankring i ..

så ett stort tack! kanon bra jobbat


hoppas det inte är alltför dyra grejer du beställt ifall du blir blåst...
iofs är det svårt att blåsa någon om man aldri ens svarar på beställningsmail wink

Senast redigerat av Machin (6 december 2006)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
LoFET Almännt tokig
6 december 2006 · 481 Inlägg

fick svar på mitt mail nu.

de skickar ju mot postförskott så hur kan de blåsa dig då? Du betalar när du får paketet  de kan ju skicka en bunt tegelstenar i en kartong men knappast troligt.

vad jag har märkt så har de ej blåst någon än .

harrys mail blev troligen missat som mitt testa skicka igen. De sa att nästa beställning skickas sista dec så man bör bestämma sig innan dess.

Inline sixes ist sie scheisse.......
LoFET Almännt tokig
6 december 2006 · 481 Inlägg

ska vi prata skojare kan vi ju nämna johansson motorsport som blåst folk som jag känner.

Tex sa han att om en person gjorde ett kitt till volvo 850 skulle han få en andel på varje paket se sålde. Det slutade med att killen fick ett ex av kittet till sin bil sen inget mer. men kitt säljer han i alla fall.

Inline sixes ist sie scheisse.......
JBlom Skogenracing.com
14 december 2006 · 154 Inlägg

Hur kan man missa mail??
I min mailbox så syns då olästa mail med fetare stil... smile

chrizz Administratör
14 december 2006 · 11 790 Inlägg

JBlom skrev:
Hur kan man missa mail??
I min mailbox så syns då olästa mail med fetare stil... smile

Man kollar mailet snabbt och "lägger undan" det för att ta tag i det senare, och sen glöms det bort... inte speciellt ovanligt att det blir så för mig iallafall.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
LoFET Almännt tokig
14 december 2006 · 481 Inlägg

beställde delar till min bil idag. skall skriva när de kommit.

Inline sixes ist sie scheisse.......
golf_johan
14 december 2006 · 7 Inlägg

jag har också varit i kontakt med dem, undrar lite om passform och sådant me, men jag har sagt de kittet jag vill ha, men sedan inte hört nått mer,

Decibel
16 december 2006 · 2 911 Inlägg

Fick bekräftat för ett tag sedan att de skulle skicka det jag beställde, ska bil intressant att se om det kommer något, if so, kvalitét, passform och finish.

Min lite halvkritiske medarbetare magnus lovade att ta en ordentlig koll på prylarna (bl.a. han som tagit fram de flesta volvokiten på hällsjö styling, om någon kan plast så är det han)

Självklart ska man inte vara mer kritisk till produkten än priset anbelangar.

Jag gör inte detta för att jävlas med Speedart, jag är så j*vla ursinnigt less på leverantörer som ska fläcka ner marknaden med rena skitprodukter som många antar ha samma kvalité, passform och egenskaper som en dyrare produkt, det slår tillbaka på de som säljer rejäla prylar, det är dit kunderna kommer sen när deras 500-spänns vinge spricker i 5 minusgrader...

OCH, jag behöver ett par kjolar till mina egna bmw-projekt och hade inga gjutformar så jag slog två flugor på smällen wink

Tips till Chrizz, fixa en recensionsdatabas för leverantörer på garaget, vore ypperligt att kunna lämna en rad på produkten man köpt och hur man upplever den. På det sättet kan de som vill spara nån krona köpa lite billigare medan de som vill ha rejäla prylar vet vilka leverantörer som gäller.

Det ska väl tilläggas att, vad som hittils framkommit, att ingen sett eller fått några produkter från denna leverantör, så om de bluffar, har dålig kvalité/passform eller inte skall vi lämna osagt tills vidare, ett tips är ju att inte ta de sista julpengarna, vänta istället tills någon fått prylar och kan ge lite info om produkterna som säljs.

I all välmening!

Fredrik.Gustavsson
16 december 2006 · 2 123 Inlägg

Är det någon som fatt sakerna från www.speedart.se ännu ?
Är nämligen jävligt sugen på en av deras veilside kopior till min bil ?
Hur var passformen och kvalitén ?
MVH Fredrik

lundwall
16 december 2006 ·

JBlom skrev:
Hur kan man missa mail??
I min mailbox så syns då olästa mail med fetare stil... smile

Man använder hotmail eller någon annan värdekass gratistjänst.

Davv3
16 december 2006 · 1 019 Inlägg

--> HarryComa

Känns väl ganska jätteonödigt att skojja om en sån här sak? Du betalar ju endå inte i förväg, så va skulle de va för bluff då? vad tjänar dom på de?


MVH//Davve

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang