Byte av bränslebox 940 turbo

hanta94
5 februari 2014 · 14 Inlägg

Tjena!
Har en 940 turbo -97
Bränsle boxen sitter det startspärr i antar jag eftersom den inte startar med andra chip. Kommer det funka om jag sätter i en annan utan startspärr från en 940 turbo -96?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
5 februari 2014 · 3 730 Inlägg

hanta94 skrev:
Tjena!
Har en 940 turbo -97
Bränsle boxen sitter det startspärr i antar jag eftersom den inte startar med andra chip. Kommer det funka om jag sätter i en annan utan startspärr från en 940 turbo -96?

Om jag fattat det rätt så tas startspärren bor när chippet byts. Någon som läst på bättre får gärna rätta mig.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
hanta94
5 februari 2014 · 14 Inlägg

Okej för de sitter ett annat chip i den som är från kcr.(trim) Det funkar men när jag bytte till chip som var anpassade för 3" lmm o 465cc spridare så starta inte bilen hmm

Busgrabb Rejsa ?
5 februari 2014 · 2 959 Inlägg

hanta94 skrev:
Okej för de sitter ett annat chip i den som är från kcr.(trim) Det funkar men när jag bytte till chip som var anpassade för 3" lmm o 465cc spridare så starta inte bilen hmm

Chippet måste vara till rätt box/årsmodell annars startar den inte.

Autotech
BMW 335D (2008)
turbodeath
5 februari 2014 · 2 452 Inlägg

troligtvis så har du en dubbelbrygga till det chipet,är det som är kopieringsskydd,sätter du i ett annat chip i det kopieringsskyddet så funkar det inte.det ska funka,utan problem då det oftast skiljer inget på boxarna förutom 984 boxen som har startspärr,o enligt volvoboken så har 977 det med...

döden kommer tillbaka
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang