Obd felsökning

volvo-s60-t5
15 februari 2014 · 508 Inlägg

Hej undrar om man kan köpa felkods läsare genom obd som man kan radera felkoderna också, som passar bra till audi Bmw och Mercedes bilar var kan man köpa sånt? Tips skulle uppskattas

BoB__
15 februari 2014 · 231 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:
Hej undrar om man kan köpa felkods läsare genom obd som man kan radera felkoderna också, som passar bra till audi Bmw och Mercedes bilar var kan man köpa sånt? Tips skulle uppskattas

Beror på årsmodell på bilarna. Dom måste ju ha obd2.

"Har du inte hyfs nog att ljuga?"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Toyota Celica Supra "Mkii" (1986)
Ford Focus ST "Pendlarn" (2007)
volvo-s60-t5
16 februari 2014 · 508 Inlägg

-07 uppåt

volvo-s60-t5
16 februari 2014 · 508 Inlägg

hjälp skulle uppskattas

volvo-s60-t5
16 februari 2014 · 508 Inlägg

Var kan jag köpa sånn

Tunderbird
16 februari 2014 · 170 Inlägg

beror ju mkt på hur pass avancerade du vill ha

V8 Power
Ford Thunderbird "Fågel" (1994)
volvo-s60-t5
16 februari 2014 · 508 Inlägg

bara man kan läsa av felkoder och kanske kunna radera också beror på priset

gravityone Fixare
16 februari 2014 · 321 Inlägg

prylteknik.se Säljer Autel. Mycket bra skit. Använder mig själv av en Autel Maxicheck Pro EU. Lite overkill kanske men finns ju flera budget alternativ också.

Lone Star Garage
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
volvo-s60-t5
17 februari 2014 · 508 Inlägg

tack mer tips nån som har köpt från nån butik som kan rekomendera?
föresten vad har jag för obd har jag obd II
?? jag har en -08 bil

Helst med svenskt språk smile

Senast redigerat av volvo-s60-t5 (17 februari 2014)

Tunderbird
23 februari 2014 · 170 Inlägg

Vet inte hur biltemas är men ja det finns ju en uppsjö av olika allt från blåtands till kabel anslutningar så du kan ha både mobilen eller en dator o sen bara ett program så ja annars så ska ju autel vara bra sägs de men inte själv fått testa deras saker än.
De man har till mobilerna funkar bra fast har inte hittat ngt program så man kan kolla airbag samt släcka servicelampor... kanske ngn har ngt program till de?

V8 Power
Ford Thunderbird "Fågel" (1994)
Runn WS7 Avstängd
23 februari 2014 · 1 031 Inlägg
Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Runn WS7 Avstängd
23 februari 2014 · 1 031 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:
tack mer tips nån som har köpt från nån butik som kan rekomendera?
föresten vad har jag för obd har jag obd II
?? jag har en -08 bil

Helst med svenskt språk smile

Du har OBD2.

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
volvo-s60-t5
23 februari 2014 · 508 Inlägg

Den verkar vara bra men vill att det ska fungera till audi, mercedes också gör den.eller ej den var ju billig o bra finns det inte sånn som passar till audi o merca osv?

Ulf_W bilder.ulfw.se
23 februari 2014 · 1 103 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:
Den verkar vara bra men vill att det ska fungera till audi, mercedes också gör den.eller ej den var ju billig o bra finns det inte sånn som passar till audi o merca osv?

Finns ingen billig handapparat som klarar alla 3 märkena, iaf inte om du vill komma åt airbag abs etc. Då får du antingen köpa Autel:en som nån nämnde ovan, eller köpa typ Autocom och köra med dator...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
volvo-s60-t5
23 februari 2014 · 508 Inlägg

passar dom då mercedes o audi? vad kostar dom då finns det nån hemsida som har dom?

Tunderbird
23 februari 2014 · 170 Inlägg
V8 Power
Ford Thunderbird "Fågel" (1994)
volvo-s60-t5
26 februari 2014 · 508 Inlägg

hej igen jag viill att den ska vara på svenska och att max ska det kosta 1500kr man ska kunna läsa och radera alla slax felkoder och ska fungera till bmw merca audi finns det sån aparat? hur läser man felkoderna på displeyen på apparaten eller på en bärbar data?

XeptiQ Whatever :)
26 februari 2014 · 1 652 Inlägg

Hmm har alla tre bilarna 20 pin kabel ? Borde bara funka med att ha den kabeln och köra ? Alla läsare som är kompitabel med 20 pin kabel ska kunna läsa av tycker ja.. Men de jag hittat kostar lite mer än vad du hade tänkt dig, finns billigare men hur pålitligt?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Ulf_W bilder.ulfw.se
26 februari 2014 · 1 103 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:
hej igen jag viill att den ska vara på svenska och att max ska det kosta 1500kr man ska kunna läsa och radera alla slax felkoder och ska fungera till bmw merca audi finns det sån aparat? hur läser man felkoderna på displeyen på apparaten eller på en bärbar data?

En pirat-Autocom från Kina hade klarat dessa kriterier, dock kanske Autocom har lyckats få kineserna att sluta sälja kopiorna nu för de tycks ha försvunnit...


XeptiQ skrev:
Hmm har alla tre bilarna 20 pin kabel ? Borde bara funka med att ha den kabeln och köra ? Alla läsare som är kompitabel med 20 pin kabel ska kunna läsa av tycker ja.. Men de jag hittat kostar lite mer än vad du hade tänkt dig, finns billigare men hur pålitligt?

Om man vill läsa standard motorkoder ja, men då blir det ingen ABS, airbag osv osv...

Senast redigerat av Ulf_W (26 februari 2014)

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
XeptiQ Whatever :)
26 februari 2014 · 1 652 Inlägg

Åfan, de visste jag inte. har ju bara OBD-2 i min volvo så får ju ut allt jag vill veta.


Ulf_W skrev:

XeptiQ skrev:
Hmm har alla tre bilarna 20 pin kabel ? Borde bara funka med att ha den kabeln och köra ? Alla läsare som är kompitabel med 20 pin kabel ska kunna läsa av tycker ja.. Men de jag hittat kostar lite mer än vad du hade tänkt dig, finns billigare men hur pålitligt?

Om man vill läsa standard motorkoder ja, men då blir det ingen ABS, airbag osv osv...

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang