Köpråd: GPS

baltis
21 februari 2014 · 1 948 Inlägg

sandzoo skrev:
själv kör jag med navigon.. visar riktigt bra.. körde innan med garmin..
kör mycket genom europa.. då vill man ej samla på sig en fet räkning på mobilen smile

Provade köra med en navigon för 2-3 år sen, dyr var den också 3-4k. Var nära att slänga ut den genom fönstret! smile

Med Garmin var jag van vid att det tog 10-15 sec att ställa in ny adress, här fick man hålla på i 2-3 minuter och ändå ville han inte visa dig exakt dit du ville.

Kom på en sak, dom har säkert blivit bättre nu, Garmin har ju köpt upp dom big_smile

Dupond och Dupont
21 februari 2014 · 581 Inlägg

baltis skrev:
Garmin alla dar i veckan! Väldigt enkla och snabba!
Personligen föredrar jag dom billigare, runt tusenlappen, mot dom dyrare. Dom dyrare är det bara mer onödiga funktioner i.

Och den som säger att en gps i telefonen e lika bra vet inte vad han talar om, allafall itne när det gäller iphone.

Jag och en kopmis testa hans dumphone på denna funktion, destination hem till mig, bor ute i skogen. Har bara 300m kvar och ska svänga höger så är man inne på vägen till mig och gjorde det, Icke sa mobilen, tyckte att vi körde fel och att vi skulle ta en omväg runt hela skogen för att komma till huset från andra hållet. roll

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
SportPilot Ubåtsingenjör
21 februari 2014 · 7 247 Inlägg

jag har alltid använt garmin och är mycket nöjd !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
baltis
22 februari 2014 · 1 948 Inlägg

Dupond skrev:

baltis skrev:
Garmin alla dar i veckan! Väldigt enkla och snabba!
Personligen föredrar jag dom billigare, runt tusenlappen, mot dom dyrare. Dom dyrare är det bara mer onödiga funktioner i.

Och den som säger att en gps i telefonen e lika bra vet inte vad han talar om, allafall itne när det gäller iphone.

Jag och en kopmis testa hans dumphone på denna funktion, destination hem till mig, bor ute i skogen. Har bara 300m kvar och ska svänga höger så är man inne på vägen till mig och gjorde det, Icke sa mobilen, tyckte att vi körde fel och att vi skulle ta en omväg runt hela skogen för att komma till huset från andra hållet. roll

Hehe jo iphone brukar kunna ge riktigt dråpliga navigeringar, men man ska ju ha i åtanke att apple lägger inte ner i närheten av dom summorna garmin lägger ner i utveckling.

Dock tycker jag att google maps e klockrent när det gäller att hitta t.ex. matställe eller hotell utmed vägar när man e ute och kör.

En billig garmin gps och en smartphone, då går det fan inte att åka vilse (eller gå hungrig) smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 februari 2014 · 17 611 Inlägg

Garmin rakt av. Nu använder jag mig sällan av denna då mobilen (Galaxy Note 2) Klarar detta galant. Men om du ska köpa en så lägg ett par spänn extra så du får "livstids uppdateringar" Väl värt pengarna.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
22 februari 2014 · 3 335 Inlägg

Jag körde 8000kilometer med min Tomtom från ica maxi. . över Europa även bl.a Albanien som inte "fanns" med i beskrivningen och de nya landet Kosovo..vissa större städer te.x hitta den till ..

nöjd med budget köpet iaf (599kr finns än tror jag)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
DavidSan
23 februari 2014 · 227 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Garmin rakt av. Nu använder jag mig sällan av denna då mobilen (Galaxy Note 2) Klarar detta galant. Men om du ska köpa en så lägg ett par spänn extra så du får "livstids uppdateringar" Väl värt pengarna.

Tänkte skriva detta också. Garmin har lagt dit beteckningen "LMT". Min fyra år gamla Garmin har detta och jag har de senaste kartorna och får påminnelse när en ny finns tillgänglig, lite dyrare men billigare i längden.

MSph
23 februari 2014 · 154 Inlägg

DavidSan skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Garmin rakt av. Nu använder jag mig sällan av denna då mobilen (Galaxy Note 2) Klarar detta galant. Men om du ska köpa en så lägg ett par spänn extra så du får "livstids uppdateringar" Väl värt pengarna.

Tänkte skriva detta också. Garmin har lagt dit beteckningen "LMT". Min fyra år gamla Garmin har detta och jag har de senaste kartorna och får påminnelse när en ny finns tillgänglig, lite dyrare men billigare i längden.

Hur fungerar det när man ska ladda ned nya kartor? Gör man det online med hjälp av GPS'en eller ska man koppla in den i datorn?

Mvh

Volvo 850 T5 -94
DavidSan
24 februari 2014 · 227 Inlägg

MSph skrev:

DavidSan skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Garmin rakt av. Nu använder jag mig sällan av denna då mobilen (Galaxy Note 2) Klarar detta galant. Men om du ska köpa en så lägg ett par spänn extra så du får "livstids uppdateringar" Väl värt pengarna.

Tänkte skriva detta också. Garmin har lagt dit beteckningen "LMT". Min fyra år gamla Garmin har detta och jag har de senaste kartorna och får påminnelse när en ny finns tillgänglig, lite dyrare men billigare i längden.

Hur fungerar det när man ska ladda ned nya kartor? Gör man det online med hjälp av GPS'en eller ska man koppla in den i datorn?

Mvh

Man laddar ner ett program till datorn och kopplar gps:en till datorn. väldigt enkelt, det tar lite tid bara hmm kan vara snabbare nu tongue

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 februari 2014 · 17 611 Inlägg

DavidSan skrev:

MSph skrev:

DavidSan skrev:

Tänkte skriva detta också. Garmin har lagt dit beteckningen "LMT". Min fyra år gamla Garmin har detta och jag har de senaste kartorna och får påminnelse när en ny finns tillgänglig, lite dyrare men billigare i längden.

Hur fungerar det när man ska ladda ned nya kartor? Gör man det online med hjälp av GPS'en eller ska man koppla in den i datorn?

Mvh

Man laddar ner ett program till datorn och kopplar gps:en till datorn. väldigt enkelt, det tar lite tid bara hmm kan vara snabbare nu tongue

Jag kopplar in den till USB och startar uppdatering i Garmin-programmet. Tar cirka 30 sekunder så är den som ny igen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
DavidSan
24 februari 2014 · 227 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

DavidSan skrev:

MSph skrev:

Hur fungerar det när man ska ladda ned nya kartor? Gör man det online med hjälp av GPS'en eller ska man koppla in den i datorn?

Mvh

Man laddar ner ett program till datorn och kopplar gps:en till datorn. väldigt enkelt, det tar lite tid bara hmm kan vara snabbare nu tongue

Jag kopplar in den till USB och startar uppdatering i Garmin-programmet. Tar cirka 30 sekunder så är den som ny igen.

jo, det är sant. var otydlig med att nedladdningen av de nya kartorna tar tid tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang