Trimma/Styla Mercedes w201 190 2.0

Joellagerhielm
2 mars 2014 · 4 Inlägg

Tjena! Jag har en Mercedes 190 2.0 på 103 hk... Och jag undrar vad ja kan göra för att höja effekten en aning, samt vad jag kan göra för att få den att låta skönare.?

jocke_gronberg
2 mars 2014 · 4 586 Inlägg

Joellagerhielm skrev:
Tjena! Jag har en Mercedes 190 2.0 på 103 hk... Och jag undrar vad ja kan göra för att höja effekten en aning, samt vad jag kan göra för att få den att låta skönare.?

Att höja effekter då är det motorbyte som gäller till något värre

Få något finare ljud kan du genom att ta bort sista burken och ersätta med ett rakt rör. Då främre burken kommer sitta kvar så kommer det inte låta jätte mycket

Senast redigerat av jocke_gronberg (2 mars 2014)

Knugcab
2 mars 2014 · 5 111 Inlägg

Äh, en liten trött fyra kommer aldrig få nåt fint ljud hur som helst, och en MB skall väl vara tyst och inte bröla som någon avgastrimmad 740...

Är den så slö så du tycker det är outhärdligt så rekommenderar jag nog bilbyte till något snabbare...annars hade jag varit nöjd med vad jag haft, det är ju en hyfsat vettig och bra bil...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
nordicperformance
2 mars 2014 · 61 Inlägg

Sätt på ett diskret kjolpaket , evo vinge och lacka bilen svart. därefter 19" fälgar från ASA

Tryck i en större motor har själv en 2.6l i min och den levererar 435 hk

Visserligen nerlagt över 200.000 kr på min älskling

Roligare driftbil får du leta efter smile

Annars om du är snål sätt på en japsdämpare ! öppet filter o Feltema styla den med div saker . och rolla den smile glöm inte en vunderbaum i rutan + musik med dunkade bas du alla kommer tro de är en 740 som kommer smile

Senast redigerat av nordicperformance (2 mars 2014)

Joellagerhielm
3 mars 2014 · 4 Inlägg

nordicperformance skrev:
Sätt på ett diskret kjolpaket , evo vinge och lacka bilen svart. därefter 19" fälgar från ASA

Tryck i en större motor har själv en 2.6l i min och den levererar 435 hk

Visserligen nerlagt över 200.000 kr på min älskling

Roligare driftbil får du leta efter smile

Annars om du är snål sätt på en japsdämpare ! öppet filter o Feltema styla den med div saker . och rolla den smile glöm inte en vunderbaum i rutan + musik med dunkade bas du alla kommer tro de är en 740 som kommer smile

Haha jag har inte tänk lägga er 200.000 på min, nä men nog duger den som den är, de väger ju inte så mycket så, men skönare ljud skulle jag gärna haft.

mb_pucken
3 mars 2014 · 5 088 Inlägg

Vita blinkers, nerlackad och helröda bakljus och en lagom sänkning toppar man det med en massa puts och fina fälgar så ser dom bra ut smile
Få en icke varvvillig liten fyra att låta mysigt är svårt :p låter bara löjligt när det bölar men knappt ökar i varv smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Joellagerhielm
3 mars 2014 · 4 Inlägg

mb_pucken skrev:
Vita blinkers, nerlackad och helröda bakljus och en lagom sänkning toppar man det med en massa puts och fina fälgar så ser dom bra ut smile
Få en icke varvvillig liten fyra att låta mysigt är svårt :p låter bara löjligt när det bölar men knappt ökar i varv smile

Vad menar du med nerlackad?smile jo försöker hitta nå 17"are men svårt att hitta nå fina..sad

mb_pucken
3 mars 2014 · 5 088 Inlägg

Lackad framstötfångare, trösklar och bakstöt smile fast är snyggast om man behåller den svarta listen smile annars hade ett 16v paket sett fint smile
Jo fälgar är svårt men amg kopior funkar alltid smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Joellagerhielm
3 mars 2014 · 4 Inlägg

mb_pucken skrev:
Lackad framstötfångare, trösklar och bakstöt smile fast är snyggast om man behåller den svarta listen smile annars hade ett 16v paket sett fint smile
Jo fälgar är svårt men amg kopior funkar alltid smile

Okej! Jo men man har inte alla pengar i världen..wink
Ja, får se vad som hittas!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang