Satans kraftiga vibrationer Framvagn Volvo 850 T5-95

Xuri One Man Clan
15 mars 2014 · 4 287 Inlägg

blir inte förvånad om de är en drivaxel som jävlas för dig, ovanligt men de händer.
brukar vara främst vid motorbroms som vibrationerna uppkommer då.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
opeldrifter
15 mars 2014 · 1 253 Inlägg

Det är som mest då men testar original fälgar imorgon o ser vad som sker

Senast redigerat av opeldrifter (15 mars 2014)

Lev livet nu innan det är för sent
Hedba
26 februari 2015 · 38 Inlägg

Hej, har samma problem? Löste du problemet? Isåfall vad var det?

Joakim-S Hobby Fotograf
27 februari 2015 · 650 Inlägg

Jag skulle kolla inre drivknut!

MG e-HS (2021)
Maffia
27 februari 2015 · 383 Inlägg

Ni som säger drivknut, hur tänker ni????

Hur skulle en drivknut orsaka felet på filmen??

Finns 3 saker som kan orsaka det och det är däck med bula, skev fälg och att det saknas centreringsring.

Xuri One Man Clan
27 februari 2015 · 4 287 Inlägg

Maffia skrev:
Ni som säger drivknut, hur tänker ni????

Hur skulle en drivknut orsaka felet på filmen??

Finns 3 saker som kan orsaka det och det är däck med bula, skev fälg och att det saknas centreringsring.

har inte tänkt så jävla mycke på de, men har bytt några drivaxlar med taskig inre knut.... vid motorbroms/ sänkning av farten har de börjat hoppa å studsa som fan... Antagligen pga av att de uppstår egensvängningar vid låg belastning å X antal varv/min på grejerna.....

senaste bilen jag fixade felet på var en ambulans som hade rullat några tusen mil med samma däck å fälgar, å den fungerade efteråt så... Ptja de hade inte med däcken å göra i alla fall...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Joakim-S Hobby Fotograf
28 februari 2015 · 650 Inlägg

Maffia skrev:
Ni som säger drivknut, hur tänker ni????

Hur skulle en drivknut orsaka felet på filmen??

Finns 3 saker som kan orsaka det och det är däck med bula, skev fälg och att det saknas centreringsring.

Du har inte kört en bil med dålig inre drivknut antar jag? Det vibrerar som bara den i hela bilen om den är dålig..

Ta reda på fakta som du uppenbarligen inte vet om du uttalar dig som du precis gjorde.

MG e-HS (2021)
Maffia
28 februari 2015 · 383 Inlägg

ProXem skrev:

Maffia skrev:
Ni som säger drivknut, hur tänker ni????

Hur skulle en drivknut orsaka felet på filmen??

Finns 3 saker som kan orsaka det och det är däck med bula, skev fälg och att det saknas centreringsring.

Du har inte kört en bil med dålig inre drivknut antar jag? Det vibrerar som bara den i hela bilen om den är dålig..

Ta reda på fakta som du uppenbarligen inte vet om du uttalar dig som du precis gjorde.

Visst har jag gjort det och det kan ge kraftiga vibrationer MEN har DU tittat på filmen som ts lagt upp?????

Nu va det ju förvisso ett tag sedan han la upp den och jag svarade på HANS problem utan att läsa när han startat tråden.

Joakim-S Hobby Fotograf
28 februari 2015 · 650 Inlägg

Maffia skrev:

ProXem skrev:

Maffia skrev:
Ni som säger drivknut, hur tänker ni????

Hur skulle en drivknut orsaka felet på filmen??

Finns 3 saker som kan orsaka det och det är däck med bula, skev fälg och att det saknas centreringsring.

Du har inte kört en bil med dålig inre drivknut antar jag? Det vibrerar som bara den i hela bilen om den är dålig..

Ta reda på fakta som du uppenbarligen inte vet om du uttalar dig som du precis gjorde.

Visst har jag gjort det och det kan ge kraftiga vibrationer MEN har DU tittat på filmen som ts lagt upp?????

Nu va det ju förvisso ett tag sedan han la upp den och jag svarade på HANS problem utan att läsa när han startat tråden.

Okej, för jag svarade på killen som undrade sist, som öppnade upp tråden på nytt och har inte gett vidare mycket information om felet. Inte trådskaparen som frågade för 1 år sedan. Så ett missförstånd helt enkelt då.

MG e-HS (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang