Volvo 945/944/V70/Amazon Styling, Ljudbygge, Renovering

Volvo 945/944. Syftet till att jag gör detta projektet är för att få kunskap om bilar och att få en fin bruksbil, möjligtvis utställningsbil. Den här tråden kommer även att handla om mina andra bilar!
  • 66 Följare
  • 112 201 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 oktober 2019
volvoqq Lastbilsmekaniker
16 augusti 2014 · 5 142 Inlägg

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:
Nog snyggare på grillen.

Ah tror också det smile

Kommer du ihåg hur mycket du kortare krockdämparna för att få på 960 front på din? smile

Byggde egna fästen använde inte krockdämparna alls

Dahlqan
25 augusti 2014 · 292 Inlägg

volvoqq skrev:
Hur går det med frontbytet:)

Har tyvärr inte hänt något större med bilen det senaste, Gör bilen redo inför besiktning lite smått bara inget å uppdatera direkt men ska se till att få gjort något snart med bilen! smile

volvoqq Lastbilsmekaniker
25 augusti 2014 · 5 142 Inlägg

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:
Hur går det med frontbytet:)

Har tyvärr inte hänt något större med bilen det senaste, Gör bilen redo inför besiktning lite smått bara inget å uppdatera direkt men ska se till att få gjort något snart med bilen! smile

Lite segt:/ men men det blir lätt så ibland:D.

Dahlqan
25 augusti 2014 · 292 Inlägg

volvoqq skrev:

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:
Hur går det med frontbytet:)

Har tyvärr inte hänt något större med bilen det senaste, Gör bilen redo inför besiktning lite smått bara inget å uppdatera direkt men ska se till att få gjort något snart med bilen! smile

Lite segt:/ men men det blir lätt så ibland:D.

Jo tyvärr! Men jag ger aldrig upp iallafall så projektet kommer inte att läggas ner utan de ska bli klart! smile

volvoqq Lastbilsmekaniker
25 augusti 2014 · 5 142 Inlägg

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:

Dahlqan skrev:

Har tyvärr inte hänt något större med bilen det senaste, Gör bilen redo inför besiktning lite smått bara inget å uppdatera direkt men ska se till att få gjort något snart med bilen! smile

Lite segt:/ men men det blir lätt så ibland:D.

Jo tyvärr! Men jag ger aldrig upp iallafall så projektet kommer inte att läggas ner utan de ska bli klart! smile

Som min dåbig_smile har stoppat ett antal gånger:D.

Dahlqan
25 augusti 2014 · 292 Inlägg

volvoqq skrev:

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:

Lite segt:/ men men det blir lätt så ibland:D.

Jo tyvärr! Men jag ger aldrig upp iallafall så projektet kommer inte att läggas ner utan de ska bli klart! smile

Som min dåbig_smile har stoppat ett antal gånger:D.

De är bra! Stör mig på folk som jobbar sig igenom nästan klara projekt och sen säljer av bilen för en skitsumma, sen är de ju ens eget val.. men känns som så onödigt smile

volvoqq Lastbilsmekaniker
25 augusti 2014 · 5 142 Inlägg

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:

Dahlqan skrev:

Jo tyvärr! Men jag ger aldrig upp iallafall så projektet kommer inte att läggas ner utan de ska bli klart! smile

Som min dåbig_smile har stoppat ett antal gånger:D.

De är bra! Stör mig på folk som jobbar sig igenom nästan klara projekt och sen säljer av bilen för en skitsumma, sen är de ju ens eget val.. men känns som så onödigt smile

Joo det är ju så många gör tyvärr, jag ångrar att jag såld min 740 gl-turbo var gött nöjd med den men men kan snart bygga en ny:D. På en vecka:D.

Dahlqan
25 augusti 2014 · 292 Inlägg

volvoqq skrev:

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:

Som min dåbig_smile har stoppat ett antal gånger:D.

De är bra! Stör mig på folk som jobbar sig igenom nästan klara projekt och sen säljer av bilen för en skitsumma, sen är de ju ens eget val.. men känns som så onödigt smile

Joo det är ju så många gör tyvärr, jag ångrar att jag såld min 740 gl-turbo var gött nöjd med den men men kan snart bygga en ny:D. På en vecka:D.

Hahaha ja till slut kan man väl bilarna man ägt utantill absolut du som grejat mycket 700 serien kan ja tänka mig! smile

volvoqq Lastbilsmekaniker
25 augusti 2014 · 5 142 Inlägg

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:

Dahlqan skrev:

De är bra! Stör mig på folk som jobbar sig igenom nästan klara projekt och sen säljer av bilen för en skitsumma, sen är de ju ens eget val.. men känns som så onödigt smile

Joo det är ju så många gör tyvärr, jag ångrar att jag såld min 740 gl-turbo var gött nöjd med den men men kan snart bygga en ny:D. På en vecka:D.

Hahaha ja till slut kan man väl bilarna man ägt utantill absolut du som grejat mycket 700 serien kan ja tänka mig! smile

Jo har blivit lite:P jag lägger inte skruvarna i markerade påsar längre iallafall:D.

GurraLastbil
27 augusti 2014 · 45 Inlägg

Hur blir de för stuk till vintern då, me olika färger på halva bilen o så? wink big_smile

Dahlqan
27 augusti 2014 · 292 Inlägg

GurraLastbil skrev:
Hur blir de för stuk till vintern då, me olika färger på halva bilen o så? wink big_smile

Ja lär ju inte lacka nu till vintern redan utan de blir väl till våren, så under vintern nu när ja tar körkortet om 3 månader så lär de väl bli nåt gött vinterstuk, megafon/kanske fräscha upp några plåtisar, eller om man kör med 940 turbo fälgarna å lackar i nån trevlig färg haha smile
Har ju takräcke som antagligen åker på!

Senast redigerat av Dahlqan (27 augusti 2014)

GurraLastbil
27 augusti 2014 · 45 Inlägg

Dahlqan skrev:

GurraLastbil skrev:
Hur blir de för stuk till vintern då, me olika färger på halva bilen o så? wink big_smile

Ja lär ju inte lacka nu till vintern redan utan de blir väl till våren, så under vintern nu när ja tar körkortet om 3 månader så lär de väl bli nåt gött vinterstuk, megafon/kanske fräscha upp några plåtisar, eller om man kör med 940 turbo fälgarna å lackar i nån trevlig färg haha smile
Har ju takräcke som antagligen åker på!

låter som en jävligt trevlig ide o jag ser fram emot att se bilder

OpelAstraPower
27 augusti 2014 · 326 Inlägg

Bra början på projektet! smile

Tycker dock du kan kasta idén om märket i fronten långt bort där solen inte lyser, stör bara linjerna tongue

Dahlqan
30 augusti 2014 · 292 Inlägg

Va ute några mil på tur med bilen igår, lastad och 4 pers i bilen, så märkte jag att bilen skrapa uta bara fan å det var 2 mil hem så däcken har skrapat bort en del av innerskärmarna bak nu, tips på vad ja ska göra så att den inte skrapar så mycket? Vet att jag ska göra hjullinställning men ska man behöva valsa också? smile

Nog me de, va som sagt ute med bilen igår. Då passade jag på att köpa 3" Avgassystem till efter första ljuddämparn bak till slutröret. Ska montera det senare idag så blir nog update ikväll smile

Dahlqan
6 september 2014 · 292 Inlägg

Grejade med avgassystemet samma kväll som ja köpte det, fick nästan ihop det behövde bara svetsa på ett rör på katten, de negativa är att jag blivit sjuk som fan så har inte hänt något sen dess sad
Börjar friskna på lite nu så förhoppningsvis kan jag bygga klart avgassystemet till veckan och byta bränslefilter.
mvh

volvoqq Lastbilsmekaniker
6 september 2014 · 5 142 Inlägg

Dahlqan skrev:
Grejade med avgassystemet samma kväll som ja köpte det, fick nästan ihop det behövde bara svetsa på ett rör på katten, de negativa är att jag blivit sjuk som fan så har inte hänt något sen dess sad
Börjar friskna på lite nu så förhoppningsvis kan jag bygga klart avgassystemet till veckan och byta bränslefilter.
mvh

Alltid tråkigt att bli sjuk:/. Hoppas du blir frisk snart dåsmile.

Dahlqan
6 september 2014 · 292 Inlägg

volvoqq skrev:

Dahlqan skrev:
Grejade med avgassystemet samma kväll som ja köpte det, fick nästan ihop det behövde bara svetsa på ett rör på katten, de negativa är att jag blivit sjuk som fan så har inte hänt något sen dess sad
Börjar friskna på lite nu så förhoppningsvis kan jag bygga klart avgassystemet till veckan och byta bränslefilter.
mvh

Alltid tråkigt att bli sjuk:/. Hoppas du blir frisk snart dåsmile.

Ahjo sad taaack, jo febern börjar släppa av lite nu smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang