Volvo 945/944/V70/Amazon Styling, Ljudbygge, Renovering

Volvo 945/944. Syftet till att jag gör detta projektet är för att få kunskap om bilar och att få en fin bruksbil, möjligtvis utställningsbil. Den här tråden kommer även att handla om mina andra bilar!
  • 66 Följare
  • 112 208 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 oktober 2019
Dahlqan
6 december 2014 · 292 Inlägg

Idag fyller jag 18 år! På tisdag har jag förhoppningsvis körkortet!
Jag har gjort iordning och grejat med min bmw och eftersom pengarna inte funnits har det inte hänt något med volvon.
Men goda nyheter så har en väldigt kär vän till mig gett mig en massa volvo delar i födelsedagspresent så att jag kan få fixat bilen och få den igenom en ny besiktning!
Så nästa helg drar projektet igång igen !

big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Volvo 944 (1995)
Mercedes W204K "ModernaDieselTröskarn" (2013)
Oldsmobile F85 "Jänken" (1966)
turbo98
6 december 2014 · 1 362 Inlägg

Dahlqan skrev:
Idag fyller jag 18 år! På tisdag har jag förhoppningsvis körkortet!
Jag har gjort iordning och grejat med min bmw och eftersom pengarna inte funnits har det inte hänt något med volvon.
Men goda nyheter så har en väldigt kär vän till mig gett mig en massa volvo delar i födelsedagspresent så att jag kan få fixat bilen och få den igenom en ny besiktning!
Så nästa helg drar projektet igång igen !

big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

grattis grattis big_smile

volvoqq Lastbilsmekaniker
6 december 2014 · 5 142 Inlägg

Dahlqan skrev:
Idag fyller jag 18 år! På tisdag har jag förhoppningsvis körkortet!
Jag har gjort iordning och grejat med min bmw och eftersom pengarna inte funnits har det inte hänt något med volvon.
Men goda nyheter så har en väldigt kär vän till mig gett mig en massa volvo delar i födelsedagspresent så att jag kan få fixat bilen och få den igenom en ny besiktning!
Så nästa helg drar projektet igång igen !

big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Grattis:D

Celeron
8 december 2014 · 1 322 Inlägg

Grattis!

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Dahlqan
16 december 2014 · 292 Inlägg

Tog mig tid att montera den nya bränslearmaturen idag men bilen går fortfarande inte igång. Imorn ska jag ta in ett nytt batteri och se om jag får lite kräm i grejerna så ja kan köra på starten lite längre än 10 sekunder innan skiten bara klickar wink

Tror dock det är ett el-fel till bränslepumpen så det är lite segt men ska försöka få igång den nu under kommande veckorna då ja kommer vara hemma en hel del och ha tid att greja smile!

Fick även en jätte fin födelsedagspresent av Shock här på forumet!
För att färdigställa projektet snabbare!

volvoqq Lastbilsmekaniker
10 januari 2015 · 5 142 Inlägg

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:

Dahlqan skrev:
Har fått mig mitt första jobb, som jag börjar i mars! Som jag även fortsätter nu efter jag tar studenten i juni! Så nu jävlar kommer budgetten att höjas och projektet ska bli klart 100 gånger fortare när pengarna kommer in!big_smilebig_smilebig_smile

Gött vart hamnar du dåsmile

Mitsubishi utanför uddevalla smile

Gött:) alltid fint med lite pengar som rullar in:D. Jag hoppas på att få ihop pengar för att göra klart min bil till våren:/ är ju ett litet tillskott på väg ocksåbig_smile.

Dahlqan
10 januari 2015 · 292 Inlägg

volvoqq skrev:

Dahlqan skrev:

volvoqq skrev:

Gött vart hamnar du dåsmile

Mitsubishi utanför uddevalla smile

Gött:) alltid fint med lite pengar som rullar in:D. Jag hoppas på att få ihop pengar för att göra klart min bil till våren:/ är ju ett litet tillskott på väg ocksåbig_smile.

Joo, hade ju vart gött å få iordning bilarna big_smile
Låter bra! smile

Dahlqan
10 januari 2015 · 292 Inlägg

Liten update!

Tog å slängde upp styrväxeln på plats, dock lite problem med att få den hela vägen in i splinsen men har inte hållt på speciellt länge med det, huvudsaken är att den sitter där än sålänge.
Sen tack till shockk på forumet som hjälpte mig genom att göra rent i hjulhusen så de bara var att spruta på underredsmassa idag.

Maskerat skiva och bromsok

http://www.upload.ee/image/4456207/IMG_0815_1_.JPG

big_smilebig_smilebig_smile Rostskyddat och underredsbehandlat

http://www.upload.ee/image/4456208/IMG_0816_1_.JPG

http://www.upload.ee/image/4456211/IMG_0817_1_.JPG

Nu ska jag ut och festa, ha de gött! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang