Renault Megane 1997 trycker ur sig vatten

christAfer Wärmland
4 april 2014 · 943 Inlägg

Ska kanske köpa en Renault Megane från 97, diesel, som trycker ur sig kylarvatten från expansionskärlet enligt han jag ska köpa av. Bilen kokar inte, och det är inte så mycket vatten som försvinner. Han säger att topplockspackningen är bytt samt termostat. Vad kan det vara för fel?

Ööööööööööööh.....
christAfer Wärmland
4 april 2014 · 943 Inlägg

Har man värmen på fullt så stiger tempmätaren till typ 45 grader, stänger man av värmen så höjs den över 90 grader.

Ööööööööööööh.....
christAfer Wärmland
5 april 2014 · 943 Inlägg

Ingen som har någea teorier?

Ööööööööööööh.....
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
5 april 2014 · 3 730 Inlägg

Kass vattenpump kanske. Då blir det jättevarmt på ett litet ställe någonstans i kylsystemet och kylvätskan expanderar med symptomen som följd. Bara en tanke

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
JacobSoh
5 april 2014 · 72 Inlägg

Den kanske helt enkelt ska ha mindre vatten? Om den trycker ur sig det som blir överflödigt? big_smile
Skämt å sido. En annan teori är att de är en luftficka som gör att den kokar ur sig vattnet, eller att de är en spricka i toppen så kompressionen går ut i vattenkanalen/erna och trycker ur sig vatten på det viset. Samt att förra/nuvarande ägaren inte talar sanning om att den är bytt?

christAfer Wärmland
6 april 2014 · 943 Inlägg

DiwraZ skrev:
Kass vattenpump kanske. Då blir det jättevarmt på ett litet ställe någonstans i kylsystemet och kylvätskan expanderar med symptomen som följd. Bara en tanke

Tack smile kan man kolla vattenpumpen på något sätt?

JacobSoh skrev:
Den kanske helt enkelt ska ha mindre vatten? Om den trycker ur sig det som blir överflödigt? big_smile
Skämt å sido. En annan teori är att de är en luftficka som gör att den kokar ur sig vattnet, eller att de är en spricka i toppen så kompressionen går ut i vattenkanalen/erna och trycker ur sig vatten på det viset. Samt att förra/nuvarande ägaren inte talar sanning om att den är bytt?

Tror också det är toppen rent spontant för han säger "utgå från att det är toppen".  Nej det tror jag inte heller den är. :p

Senast redigerat av christAfer (6 april 2014)

Ööööööööööööh.....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang