Blev stoppad av polisen för min Protector

nattregn
24 november 2006 · 11 Inlägg

I augisti blev jag stoppad av en snut som jag mötte på vägen strax söder om Sundsvall.
Han blev som skogstokig över protectorn som jag har över reg skylten. Skulle rapportera mig, och har ännu idag har jag ingenting hört från snuten. Jag drar slutsatsen som dom  gör på osynlig.se att denna produkt är laglig. Har dessutom blivit fotad två gånger utan att få böteer. Kan varmt rekommmensderas.

sneaky200sx japs-nörd
25 november 2006 · 76 Inlägg

kanske man ska ta o inhandla sån då smile...visst är sån som är på spray?

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar
Fimpha
25 november 2006 · 557 Inlägg

Skulle tro att det är vad han menar. Gissar också på att det kan vara det där "Taket" åvanför regplåten som man kan köpa smile

//Jerry
Wakkabakkawoo
25 november 2006 · 33 Inlägg

mjo.... Lite svårt för polisen att se om man har sprayat skylten med det....

Sex är menat att göras fort, rått och hårt. Om det är mys du vill ha, så köp en nalle...
Frenzy
25 november 2006 · 121 Inlägg

Vad är det här Protector för nå't? Var finns det?

Non omnia possumus omne
THEBADGUY Gorgilus addictus
25 november 2006 · 4 737 Inlägg

Frenzy skrev:
Vad är det här Protector för nå't? Var finns det?

Protector är något som gör så att fartkamerorna inte kan se din reg skylt. Finns som spray, och en skylt, finns kanske som mer, men de är dom jag vet. Var man får tag i dom vet jag tyvärr inte.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Kristian_L
25 november 2006 · 1 893 Inlägg

Wakkabakkawoo skrev:
mjo.... Lite svårt för polisen att se om man har sprayat skylten med det....

Någon som har erfarenhet från sprayen med de nya skyltarna som har upphöjda tecken?
Att det funkar på de gamla plast skyltarna som ju var helt plana, det kan man förstå, men jag är lite skeptisk till om det fungerar på de nya skyltarna. I och med att bokstäver och sifror sticker ut ett par millimeter, så känns det rent spontant att en kamera kan få fram regnr ändå.

Den lilla kepsen man kan montera över fram skylten fungerar inte så bra på de nya kamerorna, för de är monterade lägre än de gamla.
Lagen säger att en polisman skall kunna se skylten rakt frammifrån på 10 meters håll, det är det som gjorde att kepsen fungerade. Man monterade den så snuten kunde se skylten, men kameran som ju var monterad högre upp såg inte hela skylten.
De nya kamerorna är monterade mycket längre ner.

(Off-topic. = Tänk också på att de nya kamerorna kan ta hastigheten långt innan man kommer fram till lådan. Att de sedan tar kortet när man är 15m ifrån, beror på att kamerans fokus är stäld på ett vist avstånd.)

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Frenzy
25 november 2006 · 121 Inlägg

Detta låter ju mycket intressant! Nu ska man försöka ta reda på var man kan få tag på det............ wink

Non omnia possumus omne
zortep
25 november 2006 · 911 Inlägg

har för mig att blueride.se hade dom förut  smile

pic up the phone, wazzzaaa
pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
25 november 2006 · 412 Inlägg

Frenzy skrev:
Detta låter ju mycket intressant! Nu ska man försöka ta reda på var man kan få tag på det............ wink

Är detta ni menar--> http://www.blueride.se/anti-radar-c-38.html

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
Wakkabakkawoo
25 november 2006 · 33 Inlägg

Kristian_V skrev:

Wakkabakkawoo skrev:
mjo.... Lite svårt för polisen att se om man har sprayat skylten med det....

Någon som har erfarenhet från sprayen med de nya skyltarna som har upphöjda tecken?
Att det funkar på de gamla plast skyltarna som ju var helt plana, det kan man förstå, men jag är lite skeptisk till om det fungerar på de nya skyltarna. I och med att bokstäver och sifror sticker ut ett par millimeter, så känns det rent spontant att en kamera kan få fram regnr ändå.

Den lilla kepsen man kan montera över fram skylten fungerar inte så bra på de nya kamerorna, för de är monterade lägre än de gamla.
Lagen säger att en polisman skall kunna se skylten rakt frammifrån på 10 meters håll, det är det som gjorde att kepsen fungerade. Man monterade den så snuten kunde se skylten, men kameran som ju var monterad högre upp såg inte hela skylten.
De nya kamerorna är monterade mycket längre ner.

(Off-topic. = Tänk också på att de nya kamerorna kan ta hastigheten långt innan man kommer fram till lådan. Att de sedan tar kortet när man är 15m ifrån, beror på att kamerans fokus är stäld på ett vist avstånd.)

Sprayen funkar inte på de nya skyltarna, men det finns ett plast skydd som man kan sätta över... framifrån ser du det som vanligt men från sidan eller uppifrån ser du inget alls...

Sex är menat att göras fort, rått och hårt. Om det är mys du vill ha, så köp en nalle...
Kristian_L
25 november 2006 · 1 893 Inlägg

Wakkabakkawoo skrev:
[Sprayen funkar inte på de nya skyltarna, men det finns ett plast skydd som man kan sätta över... framifrån ser du det som vanligt men från sidan eller uppifrån ser du inget alls...

Tackar för infon. Har du någon www-addy till sånt plast skydd?

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
carnageman Rallyförare
25 november 2006 · 1 075 Inlägg

SPRAYEN FUNKAR BARA NATTETID!!!
Endast i mörker blir skylten överexponerad.
Protektorn bryter ljusstrålarna i skumma riktningar, på samma vis som de gamla bankskärmsskydden, man kan bara se vad som står i en rak vinkel mot skylten.
Denna metod fungerar dygnet runt big_smile

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Saab_girl C70 byggande djurvårdare
25 november 2006 · 545 Inlägg

faen visste inte att sånt här fanns!! men de e grymt ju!!

Två ord räcker, SAAB knäcker
Wakkabakkawoo
26 november 2006 · 33 Inlägg

Kristian_V skrev:

Wakkabakkawoo skrev:
[Sprayen funkar inte på de nya skyltarna, men det finns ett plast skydd som man kan sätta över... framifrån ser du det som vanligt men från sidan eller uppifrån ser du inget alls...

Tackar för infon. Har du någon www-addy till sånt plast skydd?

Japp! det har jag allt.. http://www.blueride.se/fartkameraprotec … 4fbbcec560

Sex är menat att göras fort, rått och hårt. Om det är mys du vill ha, så köp en nalle...
Ny_BMW323
28 december 2006 · 8 Inlägg

carnageman skrev:
SPRAYEN FUNKAR BARA NATTETID!!!
Endast i mörker blir skylten överexponerad.
Protektorn bryter ljusstrålarna i skumma riktningar, på samma vis som de gamla bankskärmsskydden, man kan bara se vad som står i en rak vinkel mot skylten.
Denna metod fungerar dygnet runt big_smile

Så här är det.
Sprayen funkar inte längre överhuvudtaget! Dom nya kamrorna har ett gult ljus, detta reflekterar inte på samma sätt som med det vita i dom gamla plåtskåpen. Så har du sprayat
så får du tänka om. Blueride var refererat här ovan. Deras skylt är den "gamla", den nya som jag rekommenderade i början av denna tråd hittar du på http://www.osynlig.org
Kamran tar ALLTID med blixt, oavsett tid på dygnet.

Tullkepan som har nämnts ovan är olaglig. I stockholms tingsrätt blev en kärring dömd till böter. Finns alltså en dom på den.

John87 Stolt Volvoägare
29 december 2006 · 4 913 Inlägg

Har blivit fotad en gång, och det på kvällstid, så jag vet bara att blixten används då. Men om den gör det under dan låter jag vara osagt. Får lita på föregående talare smile

Kan även säga att jag inte fick nåt böter den gången. Ringde in eftersom jag visste att jag körde lagligt, och dom sa att kameran fotade nästan alla för att testa den smile

Linsskyddet kanske man ska inskaffa nu när jag köper ny bil...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Ny_BMW323
29 december 2006 · 8 Inlägg

Kristian_V skrev:

Wakkabakkawoo skrev:
[Sprayen funkar inte på de nya skyltarna, men det finns ett plast skydd som man kan sätta över... framifrån ser du det som vanligt men från sidan eller uppifrån ser du inget alls...

Tackar för infon. Har du någon www-addy till sånt plast skydd?

Du hittar protectorn på http://www.osynlig.org
Jag betalade 590 spänn dom har sängt det till 495, dom måste sälja som faan av den. Har sett flera stycken åka runt med såna nu den sista tiden.

Dom skriver också om sprayen där.

Senast redigerat av Ny_BMW323 (29 december 2006)

Kristian_L
29 december 2006 · 1 893 Inlägg

Blueride tar 449:- för deras. Ordinarie, ej sänkt pris!

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Ny_BMW323
29 december 2006 · 8 Inlägg

Kristian_V skrev:
Blueride tar 449:- för deras. Ordinarie, ej sänkt pris!

Yes, men den dom har är den gamla typen. Då pröjsar jag hellre 40,- till och får den som är vidareutvecklad. Bara för att vara på den säkra sidan. 2 semlor hit eller dit när jag kan bli av med flera tusen det skiter jag i. Som dom säjer, snålheten bedrar visheten ibland.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang