Koppla motstånd på tuebo spridare ?

kyngas Varvstopparn
25 april 2014 · 460 Inlägg

har laddat 0.7-0.8 utan problem på min,då har jag gamla f med klena stakar.Dock rasa den när wastegateslangen lossna tongue

Så ladda 1bar på den kraftigare fmotor,tror jag inte är nå problem om man har koll på grejerna

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!
Volvo 740 gle "Dieseldoris" (1984)
Racefactory
27 april 2014 · 180 Inlägg

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

-jimmy skrev:
På med högohm spridare så är de bara o köra.

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:
nå billiga spridare som man kan köpa begad av någon som är högohm?

Hitta dålig bild. Men såhär ser motståndet ut smile

http://img.tradera.com/medium/648/17904 … 3e90ce.jpg


EDIT: Hitta en liten bild här via google är det såhär man ska koppla?

http://cdn08.dayviews.com/103/_u3/_u1/_ … _ute_a.jpg

Han som ritat bilden får inte godkänt i Ellära eller för den delen i logiskt tänkande. Om du öppnar höljet på kabelstammen så ser du att alla 4 kablarna från spridarna (gröna) går ihop till en tjock. Klipp av där och sätt ihop den tjocka från reläet med den tjocka från kabelstammen. De övriga 4 tunna kablarna skarvar du ihop 1 och 1. Hänger du med?

Edit: Inte reläet utan givetvis Spridarmotståndet

kyngas skrev:
den tjockare ska in på mittre stiftet i motståndet
och dom 4smalre från spridarna ska in på dom 4andra stiftena. vilken ordning spelar ingen roll

Tror ni man behöv kompsänka om man ska ladda 1 bar? Och isf lättaste sättet?

Ja det måste du!! Ingen idé att hålla på med konvertering. Men dubbla packningar är ju en bra början. Sikta mer på 0,5-0,6bar.

simlar skrev:

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

-jimmy skrev:
På med högohm spridare så är de bara o köra.

DiwraZ skrev:
Han som ritat bilden får inte godkänt i Ellära eller för den delen i logiskt tänkande. Om du öppnar höljet på kabelstammen så ser du att alla 4 kablarna från spridarna (gröna) går ihop till en tjock. Klipp av där och sätt ihop den tjocka från reläet med den tjocka från kabelstammen. De övriga 4 tunna kablarna skarvar du ihop 1 och 1. Hänger du med?

Edit: Inte reläet utan givetvis Spridarmotståndet

Tror ni man behöv kompsänka om man ska ladda 1 bar? Och isf lättaste sättet?

Ja det måste du!! Ingen idé att hålla på med konvertering. Men dubbla packningar är ju en bra början. Sikta mer på 0,5-0,6bar.

Egentligen inte ifall man har en tillräckligt stor intercooler, kör på E85 och har stenkoll på att motorn inte går för snålt. Då går det att ladda 1bar med sugmotorkomp (är ju ändå bara 9,8:1 i komp.förhållande i B230F).

har hört nu att flera har laddat 0.9/1.2bar utan att kompsänka men dubbla packningar blir det nog att göra smile

Men nu till en helt annan fråga vet ni vad det är för gäng på oljetrycksgivaren på en 945 som är från 94/95? 2,3L

Racefactory
28 april 2014 · 180 Inlägg

Mack skrev:
Vad menar du med "vanliga" 940?

DiwraZ skrev:
Enklast vore ju om du bytte elen till motorn. Annars får du skala upp höljet där spridarsladdarna går in i härvan. De går ihop till en tjockare kabel. Den gröna ska du koppla in dig på. Tjock sladd på tjock sladd. De tunna kan du sätta hursomhelst. Sen får du ju förlänga kablarna till lmm. Kan du få tag i rätt motorhärva så är ju det både enklast och bäst

240bns skrev:
Att byta motorhärvan hjälper inte TS något.
Spridarmotstånden sitter anslutet till motorutrymmets kablage, och man kan inte byta bara ett av kablagen då kablaget i både bil, motor och motorutrymme skiljer mellan turbo och icke turbo samt finns skillnader mellan årsmodellerna.

240bns skrev:
Precis, det absolut enklaste och minst tidskrävande är att dela kabelstammen vid insuget och  ta isär den skarv där spridarnas pluskablar möts och gå in med motståndet där precis som DiwraZ skriver i inlägg #3
I samma skarv finns yttligare en kabel, den skall sitta kvar på matningen då den går till tomgångsventilen.

Bränsleboxens spridarutgång går sönder om man kopplar lågohmiga spridare (som 740/940 turbo har) därför sätts effektmotstånd i serie med dessa spridare.

-jimmy skrev:
På med högohm spridare så är de bara o köra.

kyngas skrev:
den tjockare ska in på mittre stiftet i motståndet
och dom 4smalre från spridarna ska in på dom 4andra stiftena. vilken ordning spelar ingen roll

simlar skrev:

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

-jimmy skrev:
På med högohm spridare så är de bara o köra.

DiwraZ skrev:
Han som ritat bilden får inte godkänt i Ellära eller för den delen i logiskt tänkande. Om du öppnar höljet på kabelstammen så ser du att alla 4 kablarna från spridarna (gröna) går ihop till en tjock. Klipp av där och sätt ihop den tjocka från reläet med den tjocka från kabelstammen. De övriga 4 tunna kablarna skarvar du ihop 1 och 1. Hänger du med?

Edit: Inte reläet utan givetvis Spridarmotståndet

Tror ni man behöv kompsänka om man ska ladda 1 bar? Och isf lättaste sättet?

Ja det måste du!! Ingen idé att hålla på med konvertering. Men dubbla packningar är ju en bra början. Sikta mer på 0,5-0,6bar.

Egentligen inte ifall man har en tillräckligt stor intercooler, kör på E85 och har stenkoll på att motorn inte går för snålt. Då går det att ladda 1bar med sugmotorkomp (är ju ändå bara 9,8:1 i komp.förhållande i B230F).

Var exakt aka man klippa upp kabel härvan? Någon som har en bild ?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
28 april 2014 · 3 730 Inlägg

Racefactory skrev:

Mack skrev:
Vad menar du med "vanliga" 940?

DiwraZ skrev:
Enklast vore ju om du bytte elen till motorn. Annars får du skala upp höljet där spridarsladdarna går in i härvan. De går ihop till en tjockare kabel. Den gröna ska du koppla in dig på. Tjock sladd på tjock sladd. De tunna kan du sätta hursomhelst. Sen får du ju förlänga kablarna till lmm. Kan du få tag i rätt motorhärva så är ju det både enklast och bäst

240bns skrev:
Att byta motorhärvan hjälper inte TS något.
Spridarmotstånden sitter anslutet till motorutrymmets kablage, och man kan inte byta bara ett av kablagen då kablaget i både bil, motor och motorutrymme skiljer mellan turbo och icke turbo samt finns skillnader mellan årsmodellerna.

240bns skrev:
Precis, det absolut enklaste och minst tidskrävande är att dela kabelstammen vid insuget och  ta isär den skarv där spridarnas pluskablar möts och gå in med motståndet där precis som DiwraZ skriver i inlägg #3
I samma skarv finns yttligare en kabel, den skall sitta kvar på matningen då den går till tomgångsventilen.

Bränsleboxens spridarutgång går sönder om man kopplar lågohmiga spridare (som 740/940 turbo har) därför sätts effektmotstånd i serie med dessa spridare.

-jimmy skrev:
På med högohm spridare så är de bara o köra.

kyngas skrev:
den tjockare ska in på mittre stiftet i motståndet
och dom 4smalre från spridarna ska in på dom 4andra stiftena. vilken ordning spelar ingen roll

simlar skrev:

DiwraZ skrev:

Ja det måste du!! Ingen idé att hålla på med konvertering. Men dubbla packningar är ju en bra början. Sikta mer på 0,5-0,6bar.

Egentligen inte ifall man har en tillräckligt stor intercooler, kör på E85 och har stenkoll på att motorn inte går för snålt. Då går det att ladda 1bar med sugmotorkomp (är ju ändå bara 9,8:1 i komp.förhållande i B230F).

Var exakt aka man klippa upp kabel härvan? Någon som har en bild ?

DÄR KABLARNA FRÅN SPRIDARNA GÅR IN I KABELHÄRVAN!!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
kyngas Varvstopparn
28 april 2014 · 460 Inlägg

under insuget klippte jag,precis där alla kablar grenar ihop sig

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!
Volvo 740 gle "Dieseldoris" (1984)
Racefactory
29 april 2014 · 180 Inlägg

kyngas skrev:
under insuget klippte jag,precis där alla kablar grenar ihop sig

Okey så där är dom 4 gröna kablarna från spridarna som går till den tjocka kabeln? Fick du ta lös insuget?

Senast redigerat av Racefactory (29 april 2014)

Racefactory
2 maj 2014 · 180 Inlägg

kyngas skrev:
har laddat 0.7-0.8 utan problem på min,då har jag gamla f med klena stakar.Dock rasa den när wastegateslangen lossna tongue

Så ladda 1bar på den kraftigare fmotor,tror jag inte är nå problem om man har koll på grejerna

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

Mack skrev:
Vad menar du med "vanliga" 940?

DiwraZ skrev:
Enklast vore ju om du bytte elen till motorn. Annars får du skala upp höljet där spridarsladdarna går in i härvan. De går ihop till en tjockare kabel. Den gröna ska du koppla in dig på. Tjock sladd på tjock sladd. De tunna kan du sätta hursomhelst. Sen får du ju förlänga kablarna till lmm. Kan du få tag i rätt motorhärva så är ju det både enklast och bäst

240bns skrev:
Att byta motorhärvan hjälper inte TS något.
Spridarmotstånden sitter anslutet till motorutrymmets kablage, och man kan inte byta bara ett av kablagen då kablaget i både bil, motor och motorutrymme skiljer mellan turbo och icke turbo samt finns skillnader mellan årsmodellerna.

240bns skrev:
Precis, det absolut enklaste och minst tidskrävande är att dela kabelstammen vid insuget och  ta isär den skarv där spridarnas pluskablar möts och gå in med motståndet där precis som DiwraZ skriver i inlägg #3
I samma skarv finns yttligare en kabel, den skall sitta kvar på matningen då den går till tomgångsventilen.

Bränsleboxens spridarutgång går sönder om man kopplar lågohmiga spridare (som 740/940 turbo har) därför sätts effektmotstånd i serie med dessa spridare.

-jimmy skrev:
På med högohm spridare så är de bara o köra.

kyngas skrev:
den tjockare ska in på mittre stiftet i motståndet
och dom 4smalre från spridarna ska in på dom 4andra stiftena. vilken ordning spelar ingen roll

simlar skrev:
Egentligen inte ifall man har en tillräckligt stor intercooler, kör på E85 och har stenkoll på att motorn inte går för snålt. Då går det att ladda 1bar med sugmotorkomp (är ju ändå bara 9,8:1 i komp.förhållande i B230F).

Var exakt aka man klippa upp kabel härvan? Någon som har en bild ?

DÄR KABLARNA FRÅN SPRIDARNA GÅR IN I KABELHÄRVAN!!!

kyngas skrev:
under insuget klippte jag,precis där alla kablar grenar ihop sig

NU har jag kopplat rätt tror jag tongue Ja tog dom gröna kablarna som går FRÅN spridarna in på dom 2 yttre stifften? på bäggde sidor? Sedan dom grå som kommer "nerifrån" Typ ? och kopplat in i mitten har jag gjort rätt då ?


om ni förstår va ja menar?

Senast redigerat av Racefactory (2 maj 2014)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
2 maj 2014 · 3 730 Inlägg

Racefactory skrev:

kyngas skrev:
har laddat 0.7-0.8 utan problem på min,då har jag gamla f med klena stakar.Dock rasa den när wastegateslangen lossna tongue

Så ladda 1bar på den kraftigare fmotor,tror jag inte är nå problem om man har koll på grejerna

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

Mack skrev:
Vad menar du med "vanliga" 940?

DiwraZ skrev:
Enklast vore ju om du bytte elen till motorn. Annars får du skala upp höljet där spridarsladdarna går in i härvan. De går ihop till en tjockare kabel. Den gröna ska du koppla in dig på. Tjock sladd på tjock sladd. De tunna kan du sätta hursomhelst. Sen får du ju förlänga kablarna till lmm. Kan du få tag i rätt motorhärva så är ju det både enklast och bäst

240bns skrev:
Att byta motorhärvan hjälper inte TS något.
Spridarmotstånden sitter anslutet till motorutrymmets kablage, och man kan inte byta bara ett av kablagen då kablaget i både bil, motor och motorutrymme skiljer mellan turbo och icke turbo samt finns skillnader mellan årsmodellerna.

240bns skrev:
Precis, det absolut enklaste och minst tidskrävande är att dela kabelstammen vid insuget och  ta isär den skarv där spridarnas pluskablar möts och gå in med motståndet där precis som DiwraZ skriver i inlägg #3
I samma skarv finns yttligare en kabel, den skall sitta kvar på matningen då den går till tomgångsventilen.

Bränsleboxens spridarutgång går sönder om man kopplar lågohmiga spridare (som 740/940 turbo har) därför sätts effektmotstånd i serie med dessa spridare.

-jimmy skrev:
På med högohm spridare så är de bara o köra.

kyngas skrev:
den tjockare ska in på mittre stiftet i motståndet
och dom 4smalre från spridarna ska in på dom 4andra stiftena. vilken ordning spelar ingen roll

Var exakt aka man klippa upp kabel härvan? Någon som har en bild ?

DÄR KABLARNA FRÅN SPRIDARNA GÅR IN I KABELHÄRVAN!!!

kyngas skrev:
under insuget klippte jag,precis där alla kablar grenar ihop sig

NU har jag kopplat rätt tror jag tongue Ja tog dom gröna kablarna som går FRÅN spridarna in på dom 2 yttre stifften? på bäggde sidor? Sedan dom grå som kommer "nerifrån" Typ ? och kopplat in i mitten har jag gjort rätt då ?

Nja, de grå ska du inte pilla på. Har du bild så skulle det underlätta


om ni förstår va ja menar?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Racefactory
3 maj 2014 · 180 Inlägg

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

kyngas skrev:
har laddat 0.7-0.8 utan problem på min,då har jag gamla f med klena stakar.Dock rasa den när wastegateslangen lossna tongue

Så ladda 1bar på den kraftigare fmotor,tror jag inte är nå problem om man har koll på grejerna

DiwraZ skrev:

DÄR KABLARNA FRÅN SPRIDARNA GÅR IN I KABELHÄRVAN!!!

kyngas skrev:
under insuget klippte jag,precis där alla kablar grenar ihop sig

NU har jag kopplat rätt tror jag tongue Ja tog dom gröna kablarna som går FRÅN spridarna in på dom 2 yttre stifften? på bäggde sidor? Sedan dom grå som kommer "nerifrån" Typ ? och kopplat in i mitten har jag gjort rätt då ?

Nja, de grå ska du inte pilla på. Har du bild så skulle det underlätta


om ni förstår va ja menar?

Här är bilden http://imgur.com/s7j8Yko

Jag klippte av dom gröna och dom gråa? Dom Gråa som kommer nerifrån härvan kopplade jag in på stiftet i mitten av motståndet? Sedan tog jag dom gröna kablarna som kommer FRÅN spridarna in i dom fyra andra som är ytterst på varje sida ?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
3 maj 2014 · 3 730 Inlägg

Racefactory skrev:

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

kyngas skrev:
har laddat 0.7-0.8 utan problem på min,då har jag gamla f med klena stakar.Dock rasa den när wastegateslangen lossna tongue

Så ladda 1bar på den kraftigare fmotor,tror jag inte är nå problem om man har koll på grejerna

DiwraZ skrev:
DÄR KABLARNA FRÅN SPRIDARNA GÅR IN I KABELHÄRVAN!!!

NU har jag kopplat rätt tror jag tongue Ja tog dom gröna kablarna som går FRÅN spridarna in på dom 2 yttre stifften? på bäggde sidor? Sedan dom grå som kommer "nerifrån" Typ ? och kopplat in i mitten har jag gjort rätt då ?

Nja, de grå ska du inte pilla på. Har du bild så skulle det underlätta

Nu blev det fel. De grå ska du ej röra. De 4 gröna ska sitta på varsin tunn på motståndet. Den tjocka som är i härvan som satt ihop med de 4 tunna gröna ska in på mittenstiftet. Är du med?

om ni förstår va ja menar?

Här är bilden http://imgur.com/s7j8Yko

Jag klippte av dom gröna och dom gråa? Dom Gråa som kommer nerifrån härvan kopplade jag in på stiftet i mitten av motståndet? Sedan tog jag dom gröna kablarna som kommer FRÅN spridarna in i dom fyra andra som är ytterst på varje sida ?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
3 maj 2014 · 3 730 Inlägg

Sorry att det blev koko i inlägget. Du fattar nog vad jag skrev

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
kyngas Varvstopparn
3 maj 2014 · 460 Inlägg

Racefactory skrev:

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

kyngas skrev:
har laddat 0.7-0.8 utan problem på min,då har jag gamla f med klena stakar.Dock rasa den när wastegateslangen lossna tongue

Så ladda 1bar på den kraftigare fmotor,tror jag inte är nå problem om man har koll på grejerna

DiwraZ skrev:
DÄR KABLARNA FRÅN SPRIDARNA GÅR IN I KABELHÄRVAN!!!

NU har jag kopplat rätt tror jag tongue Ja tog dom gröna kablarna som går FRÅN spridarna in på dom 2 yttre stifften? på bäggde sidor? Sedan dom grå som kommer "nerifrån" Typ ? och kopplat in i mitten har jag gjort rätt då ?

Nja, de grå ska du inte pilla på. Har du bild så skulle det underlätta


om ni förstår va ja menar?

Här är bilden http://imgur.com/s7j8Yko

Jag klippte av dom gröna och dom gråa? Dom Gråa som kommer nerifrån härvan kopplade jag in på stiftet i mitten av motståndet? Sedan tog jag dom gröna kablarna som kommer FRÅN spridarna in i dom fyra andra som är ytterst på varje sida ?

som sagt helt fel,grå ska du låta va ,bara dom gröna som ska kopplas in,den grön som kommer nerifrån ska in i mitten

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!
Volvo 740 gle "Dieseldoris" (1984)
Racefactory
3 maj 2014 · 180 Inlägg

DiwraZ skrev:
Sorry att det blev koko i inlägget. Du fattar nog vad jag skrev

kyngas skrev:

Racefactory skrev:

DiwraZ skrev:

Här är bilden http://imgur.com/s7j8Yko

Jag klippte av dom gröna och dom gråa? Dom Gråa som kommer nerifrån härvan kopplade jag in på stiftet i mitten av motståndet? Sedan tog jag dom gröna kablarna som kommer FRÅN spridarna in i dom fyra andra som är ytterst på varje sida ?

som sagt helt fel,grå ska du låta va ,bara dom gröna som ska kopplas in,den grön som kommer nerifrån ska in i mitten

va faaaan. hatar det här med el. Alla säger olika så man vet inte hur man ska göra. Men nu när jag klippt av dom spelar de någon roll på vilken kabel spridarna ska in på ?

Och någon som kan ta ett bra kort på hur de ska kopplas? om de nu finns någon här som gjort det.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
3 maj 2014 · 3 730 Inlägg

Racefactory skrev:

DiwraZ skrev:
Sorry att det blev koko i inlägget. Du fattar nog vad jag skrev

kyngas skrev:

Racefactory skrev:

Här är bilden http://imgur.com/s7j8Yko

Jag klippte av dom gröna och dom gråa? Dom Gråa som kommer nerifrån härvan kopplade jag in på stiftet i mitten av motståndet? Sedan tog jag dom gröna kablarna som kommer FRÅN spridarna in i dom fyra andra som är ytterst på varje sida ?

som sagt helt fel,grå ska du låta va ,bara dom gröna som ska kopplas in,den grön som kommer nerifrån ska in i mitten

va faaaan. hatar det här med el. Alla säger olika så man vet inte hur man ska göra. Men nu när jag klippt av dom spelar de någon roll på vilken kabel spridarna ska in på ?

Och någon som kan ta ett bra kort på hur de ska kopplas? om de nu finns någon här som gjort det.

Jag har gjort detta så du kan va helt säker på att jag har rätt. Vad är det för tomte som sagt att du ska göra som du gjort?

Sätt tbx de grå som de satt från början.

De gröna på varsitt stift på motståndet och den grova gröna som de tunna satt ihop med ska sitta på mittenstiftet. Det kan väl inte gå att missförstå?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Racefactory
3 maj 2014 · 180 Inlägg

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

DiwraZ skrev:
Sorry att det blev koko i inlägget. Du fattar nog vad jag skrev

kyngas skrev:

som sagt helt fel,grå ska du låta va ,bara dom gröna som ska kopplas in,den grön som kommer nerifrån ska in i mitten

va faaaan. hatar det här med el. Alla säger olika så man vet inte hur man ska göra. Men nu när jag klippt av dom spelar de någon roll på vilken kabel spridarna ska in på ?

Och någon som kan ta ett bra kort på hur de ska kopplas? om de nu finns någon här som gjort det.

Jag har gjort detta så du kan va helt säker på att jag har rätt. Vad är det för tomte som sagt att du ska göra som du gjort?

Sätt tbx de grå som de satt från början.

De gröna på varsitt stift på motståndet och den grova gröna som de tunna satt ihop med ska sitta på mittenstiftet. Det kan väl inte gå att missförstå?

Förstår jag rätt nu ? Dom gröna som går från spridarn går ihop med 1st tjockare grön kabel längre ner i kabel stammen? Och den tjockare gröna ska in i mitten och dom 4st smala ska på dom yttre stifften?

Men blir det inte fel nu när jag sätter tillbaks spridarna? Tänkte måste inte 1ans spridare vara på den rätta gröna kabel?

240bns
3 maj 2014 · 1 008 Inlägg

Det spelar ingen roll vilken av de gröna kablarna som går till vilken spridare eftersom alla spridarna öppnar/stänger samtidigt.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
3 maj 2014 · 3 730 Inlägg

Racefactory skrev:

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

DiwraZ skrev:
Sorry att det blev koko i inlägget. Du fattar nog vad jag skrev

va faaaan. hatar det här med el. Alla säger olika så man vet inte hur man ska göra. Men nu när jag klippt av dom spelar de någon roll på vilken kabel spridarna ska in på ?

Och någon som kan ta ett bra kort på hur de ska kopplas? om de nu finns någon här som gjort det.

Jag har gjort detta så du kan va helt säker på att jag har rätt. Vad är det för tomte som sagt att du ska göra som du gjort?

Sätt tbx de grå som de satt från början.

De gröna på varsitt stift på motståndet och den grova gröna som de tunna satt ihop med ska sitta på mittenstiftet. Det kan väl inte gå att missförstå?

Förstår jag rätt nu ? Dom gröna som går från spridarn går ihop med 1st tjockare grön kabel längre ner i kabel stammen? Och den tjockare gröna ska in i mitten och dom 4st smala ska på dom yttre stifften?

Men blir det inte fel nu när jag sätter tillbaks spridarna? Tänkte måste inte 1ans spridare vara på den rätta gröna kabel?

Precis så... Nej det spelar ingen roll. Alla 4 spridare öppnar alltid samtidigt. Alla 4 kablar går ju ihop till en. Både dom gröna och grå (totalt 8 kablar) går ju ihop med 1 grå och en grön. Låt bli de grå och klipp bort själva skarven på de gröna och sätt dit alla 5 kablarna precis som du skrev. Inget oklart nu va?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Racefactory
3 maj 2014 · 180 Inlägg

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

DiwraZ skrev:

Jag har gjort detta så du kan va helt säker på att jag har rätt. Vad är det för tomte som sagt att du ska göra som du gjort?

Sätt tbx de grå som de satt från början.

De gröna på varsitt stift på motståndet och den grova gröna som de tunna satt ihop med ska sitta på mittenstiftet. Det kan väl inte gå att missförstå?

Förstår jag rätt nu ? Dom gröna som går från spridarn går ihop med 1st tjockare grön kabel längre ner i kabel stammen? Och den tjockare gröna ska in i mitten och dom 4st smala ska på dom yttre stifften?

Men blir det inte fel nu när jag sätter tillbaks spridarna? Tänkte måste inte 1ans spridare vara på den rätta gröna kabel?

Precis så... Nej det spelar ingen roll. Alla 4 spridare öppnar alltid samtidigt. Alla 4 kablar går ju ihop till en. Både dom gröna och grå (totalt 8 kablar) går ju ihop med 1 grå och en grön. Låt bli de grå och klipp bort själva skarven på de gröna och sätt dit alla 5 kablarna precis som du skrev. Inget oklart nu va?

Nu borde ja fatta ;D Förlåt för jag verkar trög. Är lite ny på detta plus är inte riktigt HIGH på el smile Men tack för ert tålamod och hjälp smile

Så ba följa kabel härvan en bit ner nu då åh hitta skarvan/tjocka kabeln av den gröna smile tack !

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
3 maj 2014 · 3 730 Inlägg

Racefactory skrev:

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

Förstår jag rätt nu ? Dom gröna som går från spridarn går ihop med 1st tjockare grön kabel längre ner i kabel stammen? Och den tjockare gröna ska in i mitten och dom 4st smala ska på dom yttre stifften?

Men blir det inte fel nu när jag sätter tillbaks spridarna? Tänkte måste inte 1ans spridare vara på den rätta gröna kabel?

Precis så... Nej det spelar ingen roll. Alla 4 spridare öppnar alltid samtidigt. Alla 4 kablar går ju ihop till en. Både dom gröna och grå (totalt 8 kablar) går ju ihop med 1 grå och en grön. Låt bli de grå och klipp bort själva skarven på de gröna och sätt dit alla 5 kablarna precis som du skrev. Inget oklart nu va?

Nu borde ja fatta ;D Förlåt för jag verkar trög. Är lite ny på detta plus är inte riktigt HIGH på el smile Men tack för ert tålamod och hjälp smile

Så ba följa kabel härvan en bit ner nu då åh hitta skarvan/tjocka kabeln av den gröna smile tack !

Yes, inga problem... En gång i tiden fattade jag inte ens vad plus och minus är eller hur en bil funkar. Det är bara att fråga på och testa sig fram. Lycka till

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Racefactory
3 maj 2014 · 180 Inlägg

DiwraZ skrev:

Racefactory skrev:

DiwraZ skrev:

Precis så... Nej det spelar ingen roll. Alla 4 spridare öppnar alltid samtidigt. Alla 4 kablar går ju ihop till en. Både dom gröna och grå (totalt 8 kablar) går ju ihop med 1 grå och en grön. Låt bli de grå och klipp bort själva skarven på de gröna och sätt dit alla 5 kablarna precis som du skrev. Inget oklart nu va?

Nu borde ja fatta ;D Förlåt för jag verkar trög. Är lite ny på detta plus är inte riktigt HIGH på el smile Men tack för ert tålamod och hjälp smile

Så ba följa kabel härvan en bit ner nu då åh hitta skarvan/tjocka kabeln av den gröna smile tack !

Yes, inga problem... En gång i tiden fattade jag inte ens vad plus och minus är eller hur en bil funkar. Det är bara att fråga på och testa sig fram. Lycka till

Återkommer om ja lyckades med allt ;D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang