Mitsubishi Lancer Startar inte ..

MrTulum
26 april 2014 · 55 Inlägg

Hej har en Mitsubishi Lancer Gti 16v 1.8L -92

som inte startar, Har ett friskt batteri i den, den går runt fint på startmotorn, Bensinpumpen låter och funkar då jag lossa framme vid filtret då "pytsa" det ut soppa när jag vred på startmotorn, Gnista finns på stiften, vet dock ej om det var en fin gnista. Men den vägrar starta, den puffar igång med startgas...

Har ingen aning om det är spridarna, nåt relä eller styrbox som det spökar med?????

Ger snart upp... sad

Dr_struts
26 april 2014 · 1 861 Inlägg

Provat och släpa runt den lite så den får hjälp att gå för egen maskin? Det har hjälpt ibland när jag haft liknande problem! Spridarna kan du ju testa genom att lägga ner dom i flaskor och köra runt motorn smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
MrTulum
26 april 2014 · 55 Inlägg

Menar du att jag ska testa och bogsera igång den? Samt lägga spridarna i flaskor? Förstårinte riktigt hur du menar tongue

MrTulum
26 april 2014 · 55 Inlägg

Vet att en del säger att Styrboxen går sönder på Mitsubishi, brända komponenter inuti styrboxen??? Har dock ej kollat upp denna teori ännu. Ingen som är duktig på Mitsubishi??

Dr_struts
26 april 2014 · 1 861 Inlägg

MrTulum skrev:
Menar du att jag ska testa och bogsera igång den? Samt lägga spridarna i flaskor? Förstårinte riktigt hur du menar tongue

Inte samtidigt! tongue Men bogsera igång den och bara fortsätt släpa tills ni inte orkar typ... ^^

Och spridarna gör du ju när du står still och vrider runt på startmotorn! smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
MrTulum
28 april 2014 · 55 Inlägg

Har hittat felet, Min Styrbox Ecu var en bränd inuti, En Kondensator hade gått läck och såg för jävligt ut inuti den när jag öpnnade den. Ingen som har en Ecu till min Mitsubishi Lancer gti 92. Står såhär på min Ecu:

Md152983
E2T35878
9Z05

Om någon har en som fungerar hör gärna av er. Mvh Thomas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang