Byta bromsslang på volvo 740 gl

volvopojke
30 april 2014 · 4 Inlägg

Tjena, jag kollar på ett sommarprojekt på blocket, har nu hittat en volvo 740 gl 1988, 26000 mil. smile Det står dock att bromsslangen hänger ner i marken. hmm Behöver jag köpa nya bromsslangar till den då eller behöver jag bara justera dem påsittande? och i så fall hur justerar man eller kopplar loss och sätter dit nya?

uhlin
30 april 2014 · 2 835 Inlägg

fram eller bak? Borde väl bara va att sätta fast den ordentligt, i sin hållare eller vad det nu är för fastsättning på den från början

volvopojke
30 april 2014 · 4 Inlägg

uhlin skrev:
fram eller bak? Borde väl bara va att sätta fast den ordentligt, i sin hållare eller vad det nu är för fastsättning på den från början

Fram. Säljaren skriver att bromsRÖREN hänger i marken, men jag antar att han menar bromslangarna.

mange_240
30 april 2014 · 1 562 Inlägg

http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_7 … =4&w=3 Ska man tolka bilden har dom nog slitit lös bromsrören från dess plastfästen. Du får köpa ny sådana och trycka fast bromsrören igen. Personligen hade jag nog avstått denna bil då du säkerligen kan finna vettigare objekt.

volvopojke
30 april 2014 · 4 Inlägg

Aa okej, det är ju inte så dyrt att köpa, vet att det är mycket jobb dock, beroende på hur slangen sitter fast. Styrningen, som det står också är fel på har jag inga problem med att laga dock. Vet vad felen kan bero på.

Senast redigerat av volvopojke (30 april 2014)

mange_240
30 april 2014 · 1 562 Inlägg

Varför ska du byta bromslangar, när det är rören som hänger i backen? Är inget märkvärdigt jobb att dra nytt, men som bilen ser ut att ha blivit använd är det nog mer jobb än att hänga tillbaka ett bromsrör. Hela bilen kan ju vara sned. Ja vad orsaken till felen är, tycker jag framgår ganska väl av annonsbilden.

Senast redigerat av mange_240 (30 april 2014)

volvopojke
30 april 2014 · 4 Inlägg

Jag kom på det, haha big_smile Men bilen ser bara sned ut på grund av att de har burnat ett hål i marken med bakdäcken så att hjulet hänger lite. Bad honom skicka fler bilder på bilen så får jag se hur han ser ut. Men bromsrören är i sig inte svårt jobb att fixa verkar det som. Dock mycket som måste kollas om styrningen är lite kass, bara det jag menade. wink

Senast redigerat av volvopojke (30 april 2014)

mange_240
30 april 2014 · 1 562 Inlägg

Ser mer ut som att de hoppat ut med bilen på en åker, mycket som lär kunna vara trasigt under. Frågan är väl egentligen mer vad du tänkt ha den till? Ska du ha den som lekbil i skogen eller som reservdelsbil, så är det nog ett utmärkt köp. Ska du göra i ordning den för att köra med den finns det som sagt bättre objekt.

uhlin
1 maj 2014 · 2 835 Inlägg

Jag håller med mange_240 helt och hållet, ser inte ut som de varit värst rädd om bilen, kan va mycket som är fel på den, så att köpa och reparera..nej, att ha som busbil i skogen eller att ta delar från, ja.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang