Volvo 240 larm/c-lås/startmotor-fel

Johannesh
10 maj 2014 · 58 Inlägg

Hej, min volvo 244 glt har under vintern blivit ombyggd och nu när det är dax att få igång den igen så har jag stött på några problem, när jag sätter i batteriet så låser dörrarna sig och c-låser börjar låta konstigt som om det låser sig flera gånger om. Jag har även problem med att försöka starta bilen då startmotorn inte funkar om jag försöker starta den flera gånger om under en kort tidsperiod. Kan detta ha något samband med larmet, att den tex bryter tändningen? Bland annat larmet till bakluckan är inte ikopplat så kan det vara så att larmet stoppar bilen från att startas för att larmet inte är korrekt ikopplat eller nått? Blir helt virrig av all extra-el och är rätt färsk när det gäller el så alla tips hjälper! tack på förhand! smile

För att förenkla frågan, har larmet någon koppling till tändningen och/eller c-låset?

Senast redigerat av Johannesh (10 maj 2014)

Volvo 744 (1990)
Amazingcrazy
13 maj 2014 · 4 Inlägg

Tjeena! Har ett liknande fel på min 244 glt som jag inte blir klok på.
Har inte mkt hjälp att komma med men kanske vi kan komma fram till någon lösning tillsammans smile har knappt ägt min pärla en månad och strax efter inköp började centrallåset krångla, något står och drar ström då bilen ibland är urladdad,  nu lyser blinkers och helljuslampan i instrumentet konstant vid tändning på, kan vi ha ett liknande fel? Har kikat lite efter larm på kärran men blev osäker på om det finns någon på 89orna så la ner det rätt fort, vart sitter den om det finns något?

Johannesh
4 juni 2014 · 58 Inlägg

Amazingcrazy skrev:
Tjeena! Har ett liknande fel på min 244 glt som jag inte blir klok på.
Har inte mkt hjälp att komma med men kanske vi kan komma fram till någon lösning tillsammans smile har knappt ägt min pärla en månad och strax efter inköp började centrallåset krångla, något står och drar ström då bilen ibland är urladdad,  nu lyser blinkers och helljuslampan i instrumentet konstant vid tändning på, kan vi ha ett liknande fel? Har kikat lite efter larm på kärran men blev osäker på om det finns någon på 89orna så la ner det rätt fort, vart sitter den om det finns något?

Larmet på min sitter på framrutan längst till vänster på passagerarsidan och larmboxen sitter ungefär på samma ställe som säkringarna men jag tror dock att det är extrautrustning då jag har larm till både ruta och fram-/baklucka. Jag har en kompis som ska komma över och kolla på det nu i veckan så jag kan höra av mig om vi får något resultat! smile

Volvo 744 (1990)
lighter22
4 juni 2014 · 436 Inlägg

ta en startkabel och koppla mellan minus på batteriet och på plåtren plats på motorblocket och testa igen.... ni har jordproblem återkom med resultat.

men låter som jordproblem så att strömmen går andra vägar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang