740 Tic startar men går skit och går endast 5 sekuder!!!! Blir tokig!

XjensenX
10 maj 2014 · 4 Inlägg

Hej jag har en 740 Tic som jag har en Fk motor i och har bytt sprut till Lh2.4 mitt problem är att bilen startar till och sedan dör tänder inte på alla cylindrar har testat följade

*Rotor
*fördelarlock
*tändkablar
*stift
*tändbox
*vevaxelgivare
*spridare
*fuelrail
*bränslerelä
*btr
*lmm
*tändmodul
*tändspole

har även kollat så att ström så tändspolen får rätt ja jag har kollar det mesta och kollar noga så att inte kamremen har kuggat fel och svänghjulet när jag vrider motorn 90 grader så kommer det stället där inte det finns några hål fram så man ser dom rakt nedanför vevaxelgivaren och när motorn är nollad så står det rätt mot startmotorn men börjar få slut på ider nu så undrar om inte någon annan kan komma på vad fan jag har för fel tror själv att det är ett löjligt fel men måste komma på det först!

XjensenX
10 maj 2014 · 4 Inlägg

Ingen som har någon ide?

phille18
11 maj 2014 · 179 Inlägg

Kört med FK motorn i samma bil tidigare o bara bytt till LH2.4 eller vad menar du?

Vissa har andra tempgivar men det brukar inte göra att den dör. Du kan testa slå på tändningen o vänta 30 sek sen starta, se om det blir skillnad.

Om inte det,

Har du rätt spridare och motstånden till dessa?

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!
XjensenX
11 maj 2014 · 4 Inlägg

Har inte kört med den själv innan då jag köpte den med trasig topp packning, men förra ägaren ska ha kört med den.. Givaren till motortempen till sprutet är bytt. Rätt spridare och motstånd(finns de olika??) blir ingen skillnad ifall man har tändningen på ett tag..

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
11 maj 2014 · 3 730 Inlägg

Deja Vu!!! Usch hade en 740tic 85 med motronic. Betedde sig likadant. Ska bli intressant att höra vad det kan va. Jag gav upp den bilen. Det är väl inte min gamla du har bara. Isf går det troll i den hehe

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Runn WS7 Avstängd
11 maj 2014 · 1 031 Inlägg

Har du larm på den?

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Gomez
11 maj 2014 · 179 Inlägg

Kollat bränsletryck? får du gnista på alla stift? lyft fuelrailen och kollat så spridarna sprutar på fint med soppa?

Audi S4 biturbo "bruksbilen" (2000)
XjensenX
11 maj 2014 · 4 Inlägg

Bränsletrycket är fint ska kolla idag så spridarna ger bra med sås! Jo gnista får jag på 2 stift tex 1 å 3 sen när man vrider av nyckeln å sedan på igen får ja gnista på 2-4 så det shiftar kam håla bilen vid liv om jag vrider täningslåset till läge 1 och sedan till 2 snabbt så att jag sitter å dampar på nyckeln!!! Om jag har larm vet jag faktiskt inte!hmm men ska kolla om jag har det!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang